افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

18 رای شورا به زاکانی به 11 رای تقلیل یافت/ شهردار سوال مطرح کرد؛ در صورت عدم رضایت اعضای شورا، طبیعتاً در مرحله بعد تصمیم گیری می شود/ 2 ماه پیش گزارشی مبنی بر تحویل 30 تابلوی نقاشی ارزشمند موزه امام علی (ع) به نهادی خارج از شهرداری رسید؛ قرار بود این تابلوها در 30 ژوئیه برگردانده شوند، اما برنگشتند. با گذشت 50 روز هنوز شهرداری پاسخی به ما نداده است

  • کد خبر : 368578
18 رای شورا به زاکانی به 11 رای تقلیل یافت/ شهردار سوال مطرح کرد؛ در صورت عدم رضایت اعضای شورا، طبیعتاً در مرحله بعد تصمیم گیری می شود/ 2 ماه پیش گزارشی مبنی بر تحویل 30 تابلوی نقاشی ارزشمند موزه امام علی (ع) به نهادی خارج از شهرداری رسید؛ قرار بود این تابلوها در 30 ژوئیه برگردانده شوند، اما برنگشتند. با گذشت 50 روز هنوز شهرداری پاسخی به ما نداده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): شورای شهر تهران در ماه های اخیر درگیری های جدی با الف زردشهردار داشته است. اگرچه برخی از اعضای شورا معتقدند این درگیری از ابتدا وجود داشته و اکنون به اطلاع عموم رسیده است. رسانه های وابسته به شهرداری و حتی حراست آن تلاش کرده اند از زاکانی در تقابل […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

شورای شهر تهران در ماه های اخیر درگیری های جدی با الف زردشهردار داشته است. اگرچه برخی از اعضای شورا معتقدند این درگیری از ابتدا وجود داشته و اکنون به اطلاع عموم رسیده است. رسانه های وابسته به شهرداری و حتی حراست آن تلاش کرده اند از زاکانی در تقابل با شورایاران حمایت کنند اما این فشارها نتوانسته مانع انتقاد شورای شهر از زاکانی شود.

برای بررسی سوال فوق با ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت وگویی انجام داده ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانیم:

· برکناری شهردار تهران در ماه های اخیر توسط برخی از اعضای شورای شهر شنیده شده است. این روند حتی به تهدید استعفای اعضا منجر شد اما در نهایت نه شهردار و نه اعضا استعفا دادند. دعوای ناکارآمدی شهردار و شورا به کجا رسید؟

ما نه با کسی دعوا داریم و نه با آقای زاکانی. ما اختلاف نظر داریم و اختلاف نظر ما تازگی ندارد. اگرچه برخی رسانه های ناآگاه به ما برچسب زدند و گفتند که هر کدام به دلایلی با هم اختلاف نظر داریم، اما اینطور نیست. من و برخی از شورایاران از ابتدا به زاکانی رای ندادیم، انتقادات ما مربوط به کیفیت مدیریت شهری است و اختلاف اساسی ما با زاکانی مربوط به این موضوعات است و هیچ مخالفتی نداریم. این روند به کجا خواهد رفت، باید دید نظر آقای زاکانی و تیمش تغییر خواهد کرد یا خیر؟ اگر حرف منطقی شورای شهر در انتقاد از مدیریت شهری را بپذیرید اشکالی ندارد. از ابتدا می گفتیم هرچند به شما رای ندادیم، اما شما آرام باشید و حاضریم کمک کنیم، اما از ابتدا بین کسانی که به او رای دادند و رای ندادند مرز کشید. 18 رای که به او دادند نیز به 11 رای کاهش یافته است.

· در صورت عزل یا استعفای شهردار آیا گزینه ای در شورای شهر مد نظر است یا بعد از زاکانی بررسی نمی شود؟

ما هنوز وارد این مرحله نشده ایم. فعلا موضوع با شهردار مطرح شده و باید منتظر پاسخ وی به شورای شهر باشیم. در صورت عدم رضایت اعضای شورا، طبیعتاً برای مرحله بعدی تصمیم گیری خواهد شد. هنوز وارد صحنه نشده ایم که به فکر جایگزینی او باشیم.

· شنیده ها حاکی از آن است که اعضای شورا در مخالفت با زاکانی تحت فشار رسانه ای قرار گرفته اند، این ادعا چقدر صحت دارد؟ توصیه ای برای ماندن زاکانی وجود داشت؟

پس از انتقادات ما از شهردار، رسانه های مکتوب، فضای مجازی و خبرگزاری ها برچسب های زیادی به شورایاران زدند. من و دو نفر از آقایانی که از ابتدا منتقد بودیم به گونه ای مطرح شدیم که این وسط بنا به دلایلی با شهردار موافق نبودیم در حالی که از ابتدا مخالف بودیم و از قانون و مردم صحبت می کردیم. ما هرگز در شورای سیاسی صحبت نکردیم و طبق گزارش های مردمی در شورا مکاتبه و تذکر دادیم. ما تحت فشار رسانه ای شدید بودیم اما ذره ای کوتاه نیامدیم.

· یکی از اتفاقات عجیبی که در روزهای اخیر شنیده شد، عودت نشدن تابلوهای موزه شهرداری بود. این ماجرا درباره چیست و چه پیگیری هایی انجام شده است؟

در اطلاعیه ای که در جلسه شورای علنی دادم موضوع را توضیح دادم. دو ماه پیش گزارشی دریافت کردیم که 30 تابلوی هنری ارزشمند موزه امام علی (ع) با عنوان شرکت در نمایشگاه به موسسه ای خارج از شهرداری تحویل داده شد. این نقاشی ها قرار بود در 30 جولای بازگردند، اما حذف شده اند. 19 مردادماه با سازمان فرهنگی هنری تماس گرفتم و بعد از 50 روز پاسخی به ما ندادند و به آنها اطلاع دادیم. هنوز پاسخ اخیر شهرداری را ندیده ام و در صورت قانع کننده بودن آن را اعلام خواهم کرد. آنچه در مورد بردن این تابلوها به دبی گفته شد مربوط به امروز است و من خودم نمی دانستم. باید پاسخ شهرداری را ببینیم و بعد نظر خود را بدهیم.

· ماجرای اتوبوس های چینی کجا بود؟

شهرداری مدعی است برای 2500 اتوبوس برقی با چین قرارداد بسته است و اولین محموله در راه است. گفته می شود در گام اول 150 دستگاه وارد تهران می شود. ما نگران تجربه ناموفق تاکسی های برقی هستیم که شهرداری با صاحبان آنها درگیر است. این افراد هفته گذشته خودروهای خود را در اعتراض به درب شهرداری پارک کردند. ما نگران این هستیم که این اتوبوس ها به سرنوشت تاکسی ها دچار شوند. مشکلات فنی و زیرساختی و; اینکه تاکسی ها در چه چیزی شرکت می کنند بخشی از دغدغه های ما است. ما مخالف اصل موضوع نیستیم و باید به سمت برقی شدن ناوگان حرکت کنیم اما باید مراحل قانونی طی شود.

· این روزها خبر هفتمین سالگرد شورا را می شنویم. وضعیت این ادعا چگونه است و نظر شورای شهر در این باره چیست؟ حامیان مالی این پروژه چه کسانی هستند؟

این موضوع یک بار در مجلس مطرح شد و رای نیاورد. مجلس این دوره را چهار ساله و دوره بعدی را سه ساله تصویب کرده است.

عده ای با این مصوبه مخالف هستند و شورای عالی استان ها می گوید لایحه ای را به دولت ارائه کرده اند تا این مدت هفت ساله شود. باید ببینیم مجلس چه تصمیمی می گیرد. شورای نگهبان با تمدید دوره بعدی به سه سال موافقت کرد. من شخصاً با توصیه هفت ساله موافق نیستم و مردم باید بعد از چهار سال حق انتخاب داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.