افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

150 میلیارد تومان برای فعال سازی مجدد کارگاه های نیمه کاره و تعطیل هزینه کنید

  • کد خبر : 201124
150 میلیارد تومان برای فعال سازی مجدد کارگاه های نیمه کاره و تعطیل هزینه کنید

به گزارش بازار، تولید یکی از محوری ترین راهکارهایی است که می توان با استفاده از آن مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد و نظام اقتصادی کشور را کارآمد کرد. دولت سیزدهم با سیاست نهضت فعال‌سازی می‌داند که فعال‌سازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند نجات دهد برای دوری از شرایط ایجاد شده در اثر […]

به گزارش بازار، تولید یکی از محوری ترین راهکارهایی است که می توان با استفاده از آن مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد و نظام اقتصادی کشور را کارآمد کرد. دولت سیزدهم با سیاست نهضت فعال‌سازی می‌داند که فعال‌سازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند نجات دهد برای دوری از شرایط ایجاد شده در اثر تحریم‌ها، برنامه جامع راه‌اندازی و احیای واحدهای اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد.

سولت مرتضوی وزیر کار با پیش بینی اینکه تا 3 سال آینده وضعیت کار ایران به استانداردهای جهانی می رسد، می گوید: در تبصره 18 قانون بودجه 150 میلیارد تومان درج شده است که برای فعال سازی مجدد نیمه کاره ها هزینه شده است. شرکت ها و کارگاه های تعطیل

وی در ادامه با لزوم ایجاد اشتغال، گفت: ایجاد آموزش های کافی برای ایجاد و ایجاد اشتغال، از این حیث حرفه آموزی، دانشگاه ها و هنرستان ها به سمت بازار و نظم گرایش پیدا کرده اند. طی 2 سال گذشته 4 میلیون نفر در کشور دوره آموزشی فنی و حرفه ای را گذرانده اند و این نشان می دهد که راه آهن به این سمت سوق داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفت و زیرساخت های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین هم اکنون در نقاط مختلف کشور وجود دارد. کشور در زمینه آموزش و زیرساخت های اشتغال کمبودی ندارد.

محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزیر کار از فعال شدن مجدد 6000 واحد نیمه فعال و راکد در دو سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مثبت و موثر دولت برای توسعه بازار کار، فعال سازی مجدد است. 6000 شرکت راکد و راکد.نیمه فعال که فعال شدن آنها تاثیر بسزایی در اشتغال دارد. کشور داشته است

به گفته وی، این واحدها به چرخه تولید بازگشتند و با همکاری نهادها از جمله قوه قضائیه فعالیت خود را از سر گرفتند.

به گزارش تسنیم؛ از بررسی گزارش ها مشخص می شود در دولت سیزدهم 4010 واحد صنعتی مجددا فعال و ظرفیت 4902 واحد صنعتی افزایش یافت که در مجموع برای 92525 نفر اشتغالزایی داشته است.

بررسی آخرین آمار از فعال شدن مجدد واحدهای راکد نشان می دهد که طی دو سال گذشته دولت سیزدهم بیش از 4100 واحد راکد فعال شده و زمینه اشتغال 68 هزار نفر را فراهم کرده است.

همچنین سرمایه گذاری انجام شده برای فعال سازی مجدد این تعداد واحد 557 میلیارد و 105 میلیون ریال بوده است. پیش بینی می شود تا پایان دولت سیزدهم 3680 واحد صنعتی دیگر در قالب برنامه احیای واحدهای راکد احیا شوند.

همچنین برنامه دیگر افزایش ظرفیت واحدهای زیر 50 درصد بود و بر این اساس ظرفیت 4902 واحد صنعتی افزایش یافت که زمینه اشتغال 24525 نفر را فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201124

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.