افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

14 مورد از 30 محصول برتر مربوط به بیت کوین و اتریوم است!

  • کد خبر : 411424
14 مورد از 30 محصول برتر مربوط به بیت کوین و اتریوم است!

تقاضا برای صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) امسال به شدت افزایش یافته است و اعداد نشان می دهد که انتظارات برآورده شده است. به گزارش اسمارتک نیوز، داده های بلومبرگ نشان می دهد که از بین 575 صندوق جدید راه اندازی شده در سال جاری، 14 مورد از 30 محصول […]

تقاضا برای صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) امسال به شدت افزایش یافته است و اعداد نشان می دهد که انتظارات برآورده شده است.

به گزارش اسمارتک نیوز، داده های بلومبرگ نشان می دهد که از بین 575 صندوق جدید راه اندازی شده در سال جاری، 14 مورد از 30 محصول برتر، صندوق های جدید بیت کوین یا اتریوم بوده اند. چهار موقعیت اول نیز به صندوق های بیت کوین تعلق می گیرد اختصاص داده شده است

صندوق های ارز دیجیتال، گل سرسبد بازار

در چهار سال گذشته، در بین 1800 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که فعالیت خود را آغاز کرده اند، صندوق iShares Bitcoin Trust بزرگترین صندوق از نظر جذب سرمایه به حساب می آید.

منبع: Nate Gerachi
منبع: Nate Gerachi

ETFها ابزارهای سرمایه گذاری محبوبی هستند که در بازارهای سهام معامله می شوند و به سرمایه گذاران اجازه می دهند سهامی را خریداری و بفروشند که دارای قیمتی مشابه دارایی هایی مانند S&P 500، طلا، بیت کوین و شرکت های املاک و مستغلات است. در ماه ژانویه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) محصولات مرتبط با بیت کوین را تأیید کرد و به 10 صندوق از این قبیل اجازه داد تا پس از یک دهه عدم واجد شرایط بودن، تجارت خود را در بازارهای سهام ایالات متحده آغاز کنند.

این خودروهای سرمایه گذاری با جذب میلیاردها دلار در ماه های اخیر بسیار محبوب شده اند و هفته گذشته ارزش آنها از مرز عبور کرد. 20 میلیارد دلارتوقعات را شکست؛ چون تنها در 10 ماه، آنها به موقعیت پنج ساله ETF طلا رسیدند.

قیمت بیت کوین - منبع: CoinGeckoقیمت بیت کوین - منبع: CoinGecko
قیمت بیت کوین – منبع: CoinGecko

به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF در بلومبرگ اینتلیجنس، دلیل این سرمایه گذاری سریع تا حدی به دلیل تقاضای شدید سرمایه گذارانی است که برای مدت طولانی به دنبال سرمایه گذاری در بیت کوین بوده اند اما قبل از این راه حل مطمئن و آسانی نداشتند. تصویب این وجوه .

وی بیان کرد:

فکر می کنم بخشی از آن به دلیل تقاضای سنگین بود. اما تقاضای جدیدی نیز وجود دارد، زیرا افراد بیشتری با آن آشنا می شوند.

وی افزود: موسسات مالی سنتی نیز به این محصولات علاقه مند شده اند و از جمله آنها می توان به صندوق های تامینی که در معاملات آتی فعال هستند اشاره کرد. این به افزایش جریان سرمایه و تقاضا کمک کرده است و صندوق های تامینی اکنون در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کرده و قراردادهای آتی را می فروشند.

موسسات بزرگی مانند مورگان استنلی و گلدمن ساکس اکنون از طریق این محصولات جدید به بیت کوین دسترسی پیدا کرده اند و حتی پس از این تاییدیه ها، قیمت بیت کوین در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید. .

با این حال، ETF های اتریوم چندان موفق نبوده اند. SEC با اکراه به دومین ETF ارزهای دیجیتال بزرگ اجازه داد تا در ماه مه فعالیت کنند. از زمان شروع معاملات این ETF ها در جولای (ژوئیه 1403)، جریان ورودی آنها چندان چشمگیر نبوده است.

یکی از دلایل این امر مربوط به Grayscale Ethereum Fund (ETHE) است که قبل از ماه جولای بیشتر شبیه یک صندوق سرمایه گذاری بسته عمل می کرد تا یک ETF. تغییر وضعیت این صندوق باعث شده است تا سرمایه گذارانی که قبلا سرمایه خود را در این صندوق نگه داشته اند به سرعت سهام خود را بازخرید کنند و این امر موجب خروج سرمایه زیادی شده است. تاکنون حدود 3 میلیارد دلار از این صندوق برداشت شده که منجر به خروج خالص شده است 472.7 میلیون دلار برای 9 صندوق اتریوم فعال شده است.

با این حال، این به معنای عدم وجود تقاضا نیست. سرمایه گذاران پول را روی محصولات دیگر ریخته اند و این می تواند به معنای نقطه عطف و بازگشتی در آینده باشد. سیفرت افزود:

در حال حاضر جریان خروجی از ETHE بیشتر از ورودی به سایر ETF های اتریوم است، اما فعلاً اینگونه است.

منابع و مآخذ

ناتی گراچی (نیت گراسی)

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-27 13:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.