به گزارش رکنا، سید محمود هاشمی، سرپرست معاونت توسعه و ارتقای استانداردها با بیان اینکه استانداردسازی زمینه توسعه دانش، مهارت و فناوری، ایجاد رقابت در عرصه های بین المللی و افزایش سطح رفاه عمومی را فراهم می کند، گفت: ; اعلام کرد: در راستای اجرای بند 1 ماده 7 قانون تقویت و توسعه نظام نظارتی در خصوص تعیین، تدوین و به روز رسانی استانداردهای ملی و اجرای سیاست های استانداردسازی تحول آفرین؛ در شش ماهه نخست سال جاری 137 استاندارد ملی با حضور دستگاه های اجرایی، مراکز علمی، آموزشی، آزمایشگاهی و انجمن ها و سازمان های مرتبط در کمیته های کشوری تصویب شد.

وی همچنین تدوین 37 استاندارد ملی توسط دبیران دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این دوره 66 استاندارد ملی با محوریت نیازهای علمی، فنی و آخرین فناوری کشور نیز در کمیته های ملی با حضور کارشناسان بررسی می شود. مربوطه. لغو و جایگزینی آن (در صورت وجود) از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان به آدرس standard.inso.gov.ir درج شد. از این استانداردهای ملی، بیشتر به ترتیب مربوط به کمیته های ملی متالورژی، مهندسی پزشکی، برق و الکترونیک و صنایع شیمیایی است.

معاونت توسعه و ارتقای استانداردها، بررسی 890 استاندارد ملی را در 6 ماهه نخست امسال (که 5 سال از تدوین آنها می گذرد) با هدف اعتبارسنجی منابع و اطلاع کاربران از استانداردها ادامه می دهد لیست استاندارد ملی با همکاری معاونت های استاندارد ادارات کل استاندارد استان ها.

هاشمی همچنین بیان کرد: از بدو تاسیس تا پایان شهریور ماه سال جاری، 35 هزار و 530 استاندارد ملی در 41 کمیته ملی تصویب شده است که بیشتر استانداردهای ملی مربوط به کمیته های ملی مکانیک، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی است. ، خودرو، موتور، برق و الکترونیک است.