افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

13 مرحله برای شستن صورت برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

  • کد خبر : 241071
13 مرحله برای شستن صورت برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است. شستن صورت ممکن است ساده به نظر برسد، اما نیاز به زمان و توجه دارد. شستن صورت به روش صحیح می تواند تفاوت بین پوست درخشان و جوش های آکنه را ایجاد کند. بسیاری بر این باورند که شستن صورت فقط برای پاک کردن […]

شستن صورت بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما است. شستن صورت ممکن است ساده به نظر برسد، اما نیاز به زمان و توجه دارد. شستن صورت به روش صحیح می تواند تفاوت بین پوست درخشان و جوش های آکنه را ایجاد کند.

بسیاری بر این باورند که شستن صورت فقط برای پاک کردن آرایش یا زمانی که پوست شما کثیف به نظر می رسد لازم است. جنیفر هیلی، متخصص پوست در اسکاتسدیل، آریزونا، می گوید که شستن صورت دو بار در روز توصیه می شود. با این حال، دفعات شستن صورتتان به اندازه نحوه شستن صورتتان مهم نیست.

برای شروع پاکسازی پوست خود آماده اید؟ مراحل صحیح شستشوی صورت توسط بهترین متخصصین پوست

عناوین مقاله را ببینید

1. ابتدا از یک پاک کننده آرایش ملایم استفاده کنید.

قبل از شستن صورت، به خصوص قبل از رفتن به رختخواب، از پاک کننده های آرایش ملایم استفاده کنید. منافذ پوست در شب سموم را از پوست خارج می کند و نباید توسط آلودگی مسدود شود.

شما می توانید با توجه به نوع پوست خود یک میسلار واتر، شیر پاک کننده یا روغن پاک کننده پوست را انتخاب کنید و با این محصولات آرایش یا ناخالصی های پوست خود را عمیقا پاک کنید.

Misslarwater در اسپانیایی آب میسلارآب حاوی مولکول های میسلی است که به مواد آرایشی و مواد زائد چسبیده و آنها را تجزیه می کند.

مطالعه پیشنهادی:

آب میسلار چیست؟ مزایای آن چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

دکتر هیلی می گوید: «بعضی از افراد، به ویژه آنهایی که آرایش نمی کنند، می توانند از آب میسلار به عنوان پاک کننده استفاده کنند. اگر در کمپینگ یا جایی بدون دسترسی به آب هستید، میسلار آب می تواند صورت شما را حتی بدون نیاز به آبکشی پاک کند.

پوست را با آب میسلار تمیز کنید

2. از صابون های قوی برای تمیز کردن صورت خود استفاده نکنید

صابون ها به طور خاص برای صورت فرموله نشده اند، می توانند تعادل pH پوست را بر هم بزنند و به باکتری ها و قارچ های بیشتری اجازه رشد دهند. می توانید به جای صابون از ژل یا فوم برای شستشو استفاده کنید.

اکثر افراد دوست دارند از صابون های کف کننده یا کف کننده استفاده کنند زیرا فکر می کنند اگر کف نکند پوست را به خوبی تمیز نمی کند. اروم ایلیا، متخصص پوست و مو، می گوید که کف کردن در واقع می تواند چربی های طبیعی پوست را از بین ببرد. مطالعه‌ای در سال 2012 این را تأیید کرد و نتیجه گرفت که سورفکتانت‌ها (که به پاک‌کننده‌ها اجازه می‌دهند روغن را تجزیه کنند تا آب بتواند آلودگی را از بین ببرد) از منظم ماندن مولکول‌های پوست جلوگیری می‌کند.

بنابراین باید از پاک کننده ملایم صورت مناسب پوست خود استفاده کنید (برخی از پاک کننده های صورت حاوی اسکراب برای مصرف روزانه نیز استفاده می شود.

صورت خود را با پاک کننده صورت بشویید
صورت خود را با پاک کننده صورت بشویید

3. از آب گرم استفاده کنید

بیایید یک افسانه را کنار بگذاریم: منافذ درها نیستند. آب گرم آنها را باز نمی کند و آب سرد آنها را نمی بندد.

حقیقت این است که دمای بالای آب می تواند پوست را تحریک کند، بنابراین بهتر است وسط آن بچسبید و از آب گرم استفاده کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که “آیا می توانم فقط صورتم را با آب بشوییم؟” طبق توصیه های آکادمی پوست آمریکا، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. زیرا یک پاک کننده یا شوینده می تواند به پاکسازی پوست از آلودگی، باقی مانده و چربی کمک کند.

4. هنگام شستن پوست ملایم باشید

شستشوی مداوم پوست با لوفا و سایر تجهیزات یا مواد شوینده حاوی لایه بردار می تواند لایه محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد. بهترین راه برای پاکسازی پوست این است که پوست خود را به آرامی با نوک انگشتان خود به مدت حداقل یک یا دو دقیقه ماساژ دهید.

هیلی می‌گوید به دنبال موادی در پاک‌کننده‌هایتان باشید که حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید لاکتیک یا آنزیم‌های میوه هستند تا پوست را لایه برداری و پاک کنند. ماندن این محصولات به مدت 60 تا 90 ثانیه منافذ را باز می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد تا درخشندگی سالمی را نشان دهد.

5. صورت خود را زیاد نشویید

پوست شما دارای یک سد طبیعی (میکروبیوم پوست) است که به حفظ سلامت و رطوبت پوست صورت شما کمک می کند. شستشوی زیاد، به ویژه شستن شدید یا مالش یا استفاده روزانه از محصولات شوینده، می تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند.

یکی از نشانه های لایه برداری بیش از حد، حساسیت پوست است و در هنگام استفاده از محصولات می تواند باعث تحریک، جوش و حتی احساس سوزش شود.

مراقب پاک کننده های روزانه که حاوی مواد لایه بردار فعال هستند، مانند آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) (لاکتیک، گلیکولیک و اسیدهای میوه) و بتا هیدروکسی اسید (BHAs) (عصاره پوست درخت سالیسیلیک) باشید.

6. برای شستن صورت از وسایل غیر ضروری استفاده نکنید.

مطالعات نشان می‌دهند که میزان باکتری‌هایی که روی اسفنج‌های لوفا تجمع می‌کنند به همین دلیل است که استفاده از این اسفنج‌ها ایده خوبی نیست، مگر اینکه آنها را به طور منظم و کامل تمیز کنید. بهتر است از دستان خود برای شستن صورت خود استفاده کنید.

برای شستن صورت از برس استفاده کنید.
برای شستن صورت از برس استفاده کنید.

7. گردن و فک خود را تمیز کنید

خط فک و گردن نیز در معرض آلودگی قرار دارند. هنگام شستن صورت، پوست گردن خود را نیز با مالش ملایم انگشتان خود به سمت بالا بشویید تا گردش خون افزایش یابد و پوست گردن تمیز، سفت و سالم بماند.

8. صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

پس از شستن صورت، باید آن را خشک کنید. چکاندن آب روی صورت، آن را هیدراته نمی کند. در واقع وقتی آب تبخیر می شود، می تواند باعث خشکی شود. به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست خود را هیدراته کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که پوست خود را به آرامی با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. حوله را روی پوست خود نکشید، بلکه باید آن را روی پوست خود بگذارید و مدتی نگه دارید و آن را بردارید. هنگام خشک کردن پوست اطراف چشم که حساس است، بیشتر مراقب باشید.

صورت خود را با حوله خشک کنید.
صورت خود را با حوله خشک کنید.

9. صورت خود را زیاد نشویید

اکثر مردم فراموش می کنند که صورت خود را زیر دوش بشویید. شستن صورت بیش از 2 بار در روز باعث می شود خشکی پوست می تواند به خصوص کسانی که پوست خشک دارند باید به فکر کاهش شستشو باشند. به همین دلیل، اگر پوست خشکی دارید، می توانید در زمانی که آرایشی روی پوست خود ندارید، از میسلار آب استفاده کنید.

10. از ژل یا فوم شستشو به مقدار مناسب استفاده کنید

اگر احساس می کنید که پاک کننده یا شوینده صورت شما آنطور که باید یا همان طور که وعده داده بود، پوست شما را تمیز نمی کند، باید به مقدار مصرفی که در هر شستشو استفاده می کنید توجه کنید. می توانید از مقدار کمی مواد شوینده استفاده کنید. این امر به ویژه در هنگام خرید محصولات گران قیمت اتفاق می افتد زیرا به دلیل هزینه بالا می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

بنابراین تا حد امکان استفاده کنید یا محصولات را با قیمت مناسب خریداری کنید. برچسب محصول را بخوانید تا مقدار توصیه شده را بیابید زیرا اکثر شرکت ها آزمایشاتی را برای یافتن بهترین مقدار برای دستیابی به حداکثر اثر انجام می دهند.

11. در آخر از تونر استفاده کنید

تونرها مایعات سبکی هستند که برای بازگرداندن PH پوست استفاده می شوند تا بتواند از خود در برابر باکتری ها و آسیب محافظت کند. اگر تونر در دسترس ندارید، می توانید از موارد زیر نیز به عنوان تونر استفاده کنید:

  • گلاب که خاصیت ضد پیری دارد.
  • بابونه به خاطر خواص آرام بخشش معروف است.
  • اسید سالیسیلیک برای کمک به مبارزه با آکنه.

برای استفاده از تونر، مقداری از آن را روی یک پد یا پد پنبه ای بریزید و روی صورت خود بمالید.

از تونر استفاده کنید
از تونر استفاده کنید

12. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

پس از استفاده از تونر، باید از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. اجازه دهید تونر به مدت 5 تا 10 دقیقه به خوبی جذب پوست شود، سپس مقدار مناسبی را بمالید. مرطوب کننده صورت روی پوست ماساژ دهید.

سفتی پوستی که بعد از شستن پوست ایجاد می شود ممکن است جذاب باشد اما نشانه خشکی بیش از حد پوست است و پس از مدتی ممکن است پوست حساس و پوسته پوسته شود.

اگر بعد از شستن و استفاده از مرطوب کننده همچنان پوست شما خشک است، به فکر تعویض پاک کننده خود یا استفاده از مرطوب کننده قوی تر باشید.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید
از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

13. روال خود را پیدا کنید

برای شستن صورت باید روتین مناسبی با محصولات مناسب داشته باشید. یکی از راه‌های آزمایش این است که روتین شستشوی افرادی را امتحان کنید که پوستی مشابه شما دارند.

به عنوان مثال، در افرادی که پوست چرب دارند، دو بار شستشو در روز آکنه شما را کنترل می کند.

برخی از افرادی که آرایش نمی کنند معتقدند که در بسیاری از موارد آب برای شستن صورت کافی است. این افراد ممکن است پوست خوبی داشته باشند که طبیعی است زیرا میکروبیوم پوست آسیب نمی بیند، اما برای تمیز کردن منافذ باید از مواد شوینده استفاده کنید. برخی از افراد ژنتیک خوبی دارند و یک نسخه برای همه کار نمی کند.

نکات مهم برای شستن پوست در یک نگاه

  • آرایش خود را با آب میسلار یا شیر پاک کننده پاک کنید
  • از پاک کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.
  • از انگشتان خود برای ماساژ دادن پاک کننده روی پوست خود استفاده کنید.
  • همچنین گردن و فک خود را بشویید.
  • برای شستشوی صورت از آب گرم استفاده کنید.
  • برای نرم کردن پوست از یک حوله نرم و تمیز استفاده کنید.
  • از تونر مناسب برای تنظیم PH پوست استفاده کنید.
  • در آخر از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود.

آخرین کلمه

شستن صورت تنها یکی از راه های پاکسازی پوست و حفظ سلامت و شادابی آن است. شستن صحیح صورت اگر روتین کامل پوست شامل سرم، پاکسازی و لایه برداری ندارید، از ضدآفتاب استفاده نکنید، همیشه از کرم ها و پودرهای سنگین روی پوستتان استفاده کنید، تاثیر زیادی در حفظ سلامت پوستتان نخواهد داشت. .

منبع: خط سلامت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.