افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

13 درصد از جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می دهند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 381635
13 درصد از جمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می دهند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح سه شنبه گفت بیا وی در جمع خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت را سالمند توصیف کرد و گفت: سالمند فردی است که سن 60 سالگی را پشت سر گذاشته باشد و سالمندان به سه گروه سنی جوان (60 تا 70 سال)، میانسال تقسیم می شوند. سالمندان (71 تا 80 […]

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا بریمانی صبح سه شنبه گفت بیا وی در جمع خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت را سالمند توصیف کرد و گفت: سالمند فردی است که سن 60 سالگی را پشت سر گذاشته باشد و سالمندان به سه گروه سنی جوان (60 تا 70 سال)، میانسال تقسیم می شوند. سالمندان (71 تا 80 سال) و افراد مسن (81 سال به بالا) تقسیم می شوند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه جمعیت سالمندان کشور به سرعت در حال افزایش است، افزود: موضوع سالمندی یکی از چالش های پیش روی کشور است زیرا ارتباط مستقیمی با سالمندی جمعیت دارد و در این میان مهم ترین دغدغه است. پیری یعنی سالم زیستن کامل است.

بریمانی استان مازندران را دومین استان مسن کشور عنوان و خاطرنشان کرد: مازندران با داشتن 442 هزار و 750 سالمند 26.13 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و 62 هزار و 557 سالمند تحت پوشش بهزیستی استان هستند و بیش از یک میلیون و 300 سالمند نیز از آن بهره مند می شوند. خدمات ویژه مددکاری اجتماعی مازندران.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: بهزیستی مازندران با دارا بودن 5 مهدکودک سالمندان، 14 مرکز آموزشی و توانبخشی روز و 7 مرکز ویزیت در منزل، خدمات متنوع آموزشی، توانبخشی و مراقبتی را به سالمندان نیازمند ارائه می دهد.

وی سیاست مددکاری اجتماعی را نگهداری و مراقبت از سالمندان در خانه در کنار خانواده و فرزندانشان تعریف کرد و اظهار داشت: برخی از این سالمندان ممکن است خانواده موثری نداشته باشند و البته باید در مراکز مددکاری اجتماعی بمانند.

بریمانی از ایجاد 2 خانه حمایتی در استان خبر داد و افزود: خانه توانبخشی و پشتیبانی سالمندان در واقع نوعی اقامتگاه است که برای سالمندان (تا 10 نفر) امکاناتی مانند اتاق، غذا، خشکشویی و نظافت فراهم می کند. و نگهداری منزل این امکانات اقامتی شرایطی شبیه به محیط خانه دارند و به ساکنان خود اجازه می دهند از تعاملات اجتماعی لذت ببرند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اهمیت مناسب سازی محیط شهری برای تردد آسان سالمندان و سایر افراد z نفه گفت: احترام به سالمندان به معنای احترام به این عزیزان است، در واقع باید شرایط زندگی مناسب برای این افراد فراهم شود و این امر نیازمند توجه و هم افزایی ویژه همه دستگاه های اجرایی است تا سالمندان بتوانند به راحتی از فضاهای مورد نیاز خود استفاده کنند.

بریمانی در پایان گفت: امسال سازمان جهانی بهداشت موضوع «سالمندی فعال، فردا برای همه» را برای روز سالمند انتخاب کرده است و همه ما چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی موظف هستیم سعی کنید خدمات با کیفیتی را به این عزیزان ارائه دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.