افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

13 برابر آلایندگی یک موتور سیکلت دست دوم در مقایسه با یک خودروی یورو 5

  • کد خبر : 174531
13 برابر آلایندگی یک موتور سیکلت دست دوم در مقایسه با یک خودروی یورو 5

به گزارش بازار، سید محمدمهدی میرزایی قمی در نشست خبری نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند سد محکمی را که برای استفاده و تبلیغ موتورسیکلت های برقی وجود دارد، بشکند. وی افزود: موتورسیکلت برقی و موتورسیکلت کاربراتوری وسیله حمل و نقل است و قابل انکار نیست و طبق بررسی های انجام […]

به گزارش بازار، سید محمدمهدی میرزایی قمی در نشست خبری نمایشگاه موتورسیکلت و دوچرخه گفت: برگزاری این نمایشگاه می تواند سد محکمی را که برای استفاده و تبلیغ موتورسیکلت های برقی وجود دارد، بشکند.

وی افزود: موتورسیکلت برقی و موتورسیکلت کاربراتوری وسیله حمل و نقل است و قابل انکار نیست و طبق بررسی های انجام شده سهم موتورسیکلت در حمل و نقل 13 درصد است که با توسعه موتورسیکلت ها افزایش یافته است.

مدیرکل کنترل کیفیت هوای تهران همچنین گفت: این آمار نشان می دهد که باید در خصوص موتورسیکلت و این شیوه حمل و نقل برنامه ریزی دقیق و مدون داشته باشیم و اگر این کار را نکنیم در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

میرزایی قمی در خصوص دلایل افزایش تعداد موتورسیکلت در تهران گفت: یکی از دلایل آن گرانی موتورسیکلت نسبت به قیمت خودرو است. دلیل دیگر سهولت دسترسی و زمان رسیدن به مقصد است که باعث افزایش استفاده از موتورسیکلت در تهران می شود و همانطور که گفته شد این وسیله حمل و نقل باید به دقت برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش آلودگی هوا هستند، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده و فهرست آلایندگی های سال 1395، 21.3 درصد آلودگی گازی و 10.1 درصد ذرات معلق در حوزه آلودگی هوا مربوط می شود. موتورسیکلت ها، و نسبت انتشار موتور سیکلت با توجه به تعداد آنها در آینده افزایش خواهد یافت.

مدیرکل کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به تردد موتورسیکلت های فرسوده و کاربراتوری در سطح شهر تهران تصریح کرد: یک موتورسیکلت فرسوده 10 برابر بیشتر از نو، آلودگی ایجاد می کند. همچنین آلودگی موتورسیکلت فرسوده 13 برابر خودرو سواری یورو 5 است و با در نظر گرفتن این موارد باید اقدامات لازم برای نوسازی کاربراتورها و موتورسیکلت های فرسوده انجام شود.

وی ادامه داد: با احتساب آلودگی هوا، برقی شدن حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است، از این رو در سفر اخیر شهردار تهران به چین، بر اساس توافقی که انجام داد، 100 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در نظر گرفته شد. برای ورود به شهر تهران: موتورسیکلت های برقی جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری فرسوده می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=174531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.