افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

120 پروژه اکتشافی را به روس ها واگذار کنید شاید چینی ها هم بیایند.

  • کد خبر : 131404
120 پروژه اکتشافی را به روس ها واگذار کنید شاید چینی ها هم بیایند.

به گزارش بازار، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تعهد این سازمان برای اجرای 420 طرح اکتشاف معدنی در کشور خبر داد و افزود: سازمان زمین شناسی 5 سال فرصت دارد تا تکمیل این پروژه ها از این رو و از آنجایی که […]

به گزارش بازار، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تعهد این سازمان برای اجرای 420 طرح اکتشاف معدنی در کشور خبر داد و افزود: سازمان زمین شناسی 5 سال فرصت دارد تا تکمیل این پروژه ها از این رو و از آنجایی که این پروژه مستلزم کار بسیار است، به فکر همکاری با یک شریک خارجی افتادیم و از یک سال پیش با روس ها وارد مذاکره شدیم تا اکتشاف معدنی در بخشی از مناطق را به آنها واگذار کنیم. زیر نظر سازمان زمین شناسی به کارشناسان این کشور.

وی افزود: در صورت برگزاری کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه در روزهای 12 و 23 آذرماه، تفاهم نامه همکاری در همان تاریخ منعقد خواهد شد.

شهیدی ادامه داد: امیدواریم در آذرماه بتوانیم با روس ها به توافق برسیم و تفاهم نامه پیشبرد این پروژه را امضا کنیم. پس از امضای تفاهم نامه، اجرای 120 پروژه را به روس ها واگذار می کنیم. این 120 پروژه از سال 1403 تا 1404 توسط روس ها انجام شد و اجرای پروژه تربیت نیروی انسانی ایرانی را نیز بر عهده دارد.

قائم مقام وزیر صامت همچنین به سبک کار کارشناسان اکتشاف روسیه پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر پروژه هایی را در حوزه اکتشاف مواد معدنی در ایران اجرا کرده اند و اکنون پیش بینی می شود بیش از 100 کارشناس روس برای اکتشاف مواد معدنی وارد ایران شوند. به عنوان پیمانکار این پروژه را انجام دهد.

رئیس سازمان زمین شناسی تصریح کرد: مواد معدنی کشف شده در این طرح در اختیار سازمان زمین شناسی و سپس در اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت قرار می گیرد. البته هنوز مشخص نیست چه ذخایری در این مناطق شناسایی می شود.

شهیدی در پایان اعلام کرد: سازمان زمین شناسی برای اکتشاف مناطقی که در اختیار دارد، همکاری با چینی ها را نیز در دستور کار قرار داده است که البته این طرح هنوز در مراحل اولیه است و نمی توان با قاطعیت درباره آن صحبت کرد، اما اگر یک در مورد نحوه کار توافق حاصل شده است. در مورد چینی ها هم همینطور است که با روس ها.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.