افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

12 تلاش برای سرمایه گذاران نیروگاهی در نظر گرفته شد تسهیلات دریافت کنندگان ارز معاف از قیمت تکلیفی

  • کد خبر : 381935
12 تلاش برای سرمایه گذاران نیروگاهی در نظر گرفته شد تسهیلات دریافت کنندگان ارز معاف از قیمت تکلیفی

بازار؛ گروه آب و انرژی:علیرضا صالح، معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در ششمین همایش نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر اعلام کرد: صندوق توسعه ملی با ارائه وزارتخانه آمادگی دارد 5 میلیارد دلار ارز در اختیار فعالان انرژی های تجدیدپذیر قرار دهد. انرژی وی افزود؛ همچنین با ارائه وزارت نیرو آمادگی داریم 7.5 میلیارد […]

بازار؛ گروه آب و انرژی:علیرضا صالح، معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی در ششمین همایش نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر اعلام کرد: صندوق توسعه ملی با ارائه وزارتخانه آمادگی دارد 5 میلیارد دلار ارز در اختیار فعالان انرژی های تجدیدپذیر قرار دهد. انرژی

وی افزود؛ همچنین با ارائه وزارت نیرو آمادگی داریم 7.5 میلیارد دلار لازم برای نیروگاه های حرارتی را پرداخت کنیم.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی گفت: صندوق توسعه ملی 12.5 میلیارد دلار برای توسعه نیروگاه ها اختصاص داده است که 7.5 میلیارد آن برای نیروگاه های حرارتی و 5 میلیارد آن برای تسهیلات ارزی برای توسعه است. انرژی های تجدید پذیر

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی یک صندوق بین نسلی است، خاطرنشان کرد: منابعی که در این صندوق قرار می گیرد باید سرمایه گذاری مثمر ثمر برای نسل آینده باشد.

صالح خاطرنشان کرد: از سال 1388 تاکنون حدود 146 میلیارد دلار از منابع مختلف وارد صندوق شده که برخی از آنها تسهیلات دریافت کرده اند.

و ادامه داد: حدود 4.7 میلیارد دلار از اعتبارات صندوق برای تامین مالی نیروگاه ها هزینه شده است.

عضوهیئت اجرایی صندوق توسعه ملی به مشکلات پیش آمده در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و از آمادگی برای طراحی سازوکار جدید در این زمینه خبر داد.

وی خواستار بازنگری وزارت نیرو در نرخ صفر سوخت نیروگاه های حرارتی شد و گفت: اگر این اصلاح صورت نگیرد مشکلات ادامه خواهد داشت و از این حیث حاضریم برای منطقی شدن این نرخ همکاری کنیم.

معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی ادامه داد: وزارت نیرو باید متعهد شود سرمایه گذارانی که از منابع صندوق توسعه ملی برای ساخت نیروگاه استفاده کرده اند از محدودیت های تامین برق در ایام پیک مصرف معاف شوند. . علاوه بر این، برق تولید شده توسط این سرمایه گذاران نباید تابع قیمت های تنظیم بازار باشد.

اوبا ادامه داد: اعتبار صندوق توسعه ملی ارزی است و بازپرداخت آن باید ارزی باشد. به همین دلیل بانک مرکزی باید متعهد شود که به سرمایه گذاران نیروگاه هایی که اعتبار ارزی دریافت کرده اند، ارز بازپرداختی ارائه کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.