افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
5

11 نکته که قبل از دربی باید بدانید

  • کد خبر : 18852

پرسپولیس و استقلال در یکی از حساس ترین تقابل های تاریخ خود به مصاف هم می روند. دربی پایتخت قدیمی ترین و مهم ترین بازی فوتبال ایران است. بازی دو تیم حساس تر از همیشه است. تیمی که در این بازی امتیاز از دست بدهد شانس برد خود را از دست خواهد داد و بنابراین […]

پرسپولیس و استقلال در یکی از حساس ترین تقابل های تاریخ خود به مصاف هم می روند.

دربی پایتخت قدیمی ترین و مهم ترین بازی فوتبال ایران است. بازی دو تیم حساس تر از همیشه است. تیمی که در این بازی امتیاز از دست بدهد شانس برد خود را از دست خواهد داد و بنابراین هر دو تیم محکوم به برد هستند. این دیدار یکشنبه 12 اردیبهشت ساعت 16 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

1- استقلال با 55 امتیاز برابر تیم برتر در رده دوم قرار دارد. این تیم در صورت شکست در این بازی به رتبه سوم سقوط می کند. استقلالی ها اگر این هفته امتیاز بیشتری نسبت به سپاهان بگیرند، 3 هفته دیگر تا پایان لیگ قهرمان می شوند.

2- پرسپولیس یک امتیاز کمتر از استقلال دارد و در رده سوم قرار دارد و تحت هیچ شرایطی از این جایگاه سقوط نمی کند. پرسپولیس برای ارتقای جایگاهش فقط به برد نیاز دارد. این تیم با پیروزی در این دیدار حداقل به رتبه دوم صعود می کند و در صورت از دست دادن امتیاز سپاهان به مقام اول صعود می کند.

3- چیزی که این بازی را جذاب تر می کند، فرم عالی فعلی 2 تیمی است که در 6 هفته گذشته 5 بار پیروز شده اند. استقلال در این 6 هفته تنها یک تساوی دارد و با 5 پیروزی متوالی و روحیه عالی به این دیدار می آید. این تیم در 10 بازی اخیر 28 امتیاز کسب کرده است. پرسپولیس در این 6 بازی تنها یک بازی را باخته است و با 3 برد متوالی در این بازی حاضر خواهد شد. دو تیم علاوه بر روند عالی در جمع بندی، از نظر فرم هجومی نیز در شرایط تحسین برانگیزی قرار دارند. استقلال و پرسپولیس در این 6 بازی به طور میانگین 2.3 و 2.2 گل در هر بازی به ثمر رساندند.

4- این بازی دوئل لیدرهای لیگ فوتبال در این فصل لیگ است. طبق آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه مالکیت توپ است و از نظر درصد مالکیت توپ، تعداد پاس‌ها و دقت پاس‌ها در این فصل رتبه اول لیگ را دارد. و استقلال در این پارامترها سوم است. استقلالی که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد، بیشترین گل، شوت و شوت در چارچوب را دارد. پرسپولیس یکی از فرصت طلب ترین تیم های لیگ است که در رده دوم نرخ تبدیل شوت به گل قرار دارد. این تیم بیشترین گل را نسبت به امیدگل به ثمر رسانده است یعنی راحتتر از هر تیم دیگری گل می زند.

5- پرسپولیس در دیدارهای رسمی دو تیم برتری دارد و استقلال در مجموع بازی برتر است. پرسپولیس 25 بار و استقلال 23 بار در بازی های رسمی پیروز شده اند. اما در بازی های غیررسمی استقلال 3 برد کسب کرده است به طوری که مجموع بردهای این تیم 26 برد است که دیدار این دو تیم در لیگ برتر 24 بار مساوی بوده که بیشترین مساوی برای این مسابقات محسوب می شود. . 8 بازی اخیر دو تیم در تمامی رقابت ها 7 بار مساوی شده است.

6-پرسپولیس طولانی ترین روند بدون باخت در دربی را دارد. این تیم از دربی دور برگشت لیگ هفدهم تاکنون 12 دربی شکست نخورده و 4 برد و 8 تساوی کسب کرده است. از این 12 دربی، 8 دربی توسط یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بوده و این مربی رکورد بی نظیری را در دربی شکست ناپذیر به ثبت می رساند. آخرین پیروزی استقلال در دربی با هدایت مربی خارجی وینفرد شفر رقم خورد، حالا ریکاردو ساپینتو به دنبال تکرار این تجربه در استقلال است.

7- صفر ایرانپاک با 7 گل بهترین گلزن تاریخ شهرورد است. رکوردی که ده ها سال هیچ بازیکنی نتوانسته آن را بشکند. در بین بازیکنان فعلی هر دو تیم، ارسلان مطهری با 4 گل بهترین آمار را دارد. مهدی قائدی، مهدی عبدی، علی نعمتی، سروش رفیعی، وحید امیری، سجاد شهبازادا، گئورگی گلسیانی، عیسی آل کثیر، روزبه چشمی و عمید عالیشاه دیگر بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی در این بازی مهم را دارند.

8- مهدی قیدی با امتیاز 7.45 دومین بازیکن برتر فصل و بهترین بازیکن استقلال است. این بازیکن که با 9 گل بیش از هر بازیکن دیگری در استقلال گلزنی کرده روزهای رویایی خود را پشت سر می گذارد و در 4 بازی متوالی گلزنی کرده است. علیرضا بیرانوند که رکورددار کلین شیت در این فصل است، با امتیاز 7.40 بهترین بازیکن پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر فصل است. بیرانوند با 9 کلین شیت مقابل استقلال نتوانست مقابل هیچ تیمی در لیگ برتر کلین شیت کند. دو بازیکن خارجی با 6 گل گلزنان پرسپولیس هستند. یورگن لوکادیا که دقیقا نیم فصل از پرسپولیس دور بوده به همراه گلسیانی که گلزنی در پرسپولیس را با دو گل در بازی رفت آغاز کرد، بهترین گلزنان پالشو هستند.

9- آرمان رمضانی و شیخ دیابات دو بازیکنی هستند که سابقه حضور در تیم مقابل را دارند. به جز رمضانی، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، ارسلان مطهری و محمدحسین مرادمند سابقه همکاری با یحیی گل محمدی را در آهنگسازی استقلال دارند.

10- نکته دیگری که به جذابیت دربی کمک می کند این است که دو تیم بدون مصدومیت یا معلولیت خاص وارد بازی می شوند و دو مربی با دستی کاملا باز ترکیب ایده آل خود را انتخاب می کنند.

11- قضاوت این دیدار بر عهده پیام حیدری خواهد بود. این داور پیش از این تقابل دو تیم در جام حذفی را قضاوت کرده بود. حیدری در این فصل 9 داور داوری کرده و شاید یکی از نکات قابل توجه داوری او، تعداد پنالتی های کم باشد که تنها یک بار نقطه پنالتی را نشان داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.