افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

100 میلیون وام یارانه ای امشب در حساب اعشاری 1 تا 6؟

  • کد خبر : 214637
100 میلیون وام یارانه ای امشب در حساب اعشاری 1 تا 6؟

خبرنگار شکیبا بخال زاده: در قرآن کریم در سوره بقره آیه الله می فرماید: کسى که به خدا قرض الحسنه مى دهد، قرض الحسنه مى دهد تا خداوند آن را چند برابر کند و خداوند آن را محدود و بسط دهد. روزی بندگان) و به سوی او بازگردانده می شوید. فرهنگ قرض الحسنه یک فرهنگ […]

خبرنگار شکیبا بخال زاده: در قرآن کریم در سوره بقره آیه الله می فرماید: کسى که به خدا قرض الحسنه مى دهد، قرض الحسنه مى دهد تا خداوند آن را چند برابر کند و خداوند آن را محدود و بسط دهد. روزی بندگان) و به سوی او بازگردانده می شوید.

فرهنگ قرض الحسنه یک فرهنگ قرآنی است که در دین مبین اسلام بارها بر آن تاکید شده است و آیات و روایات زیادی در این باره وارد شده است. در مقایسه با صدقه، فضیلت های متعددی دارد.

با گسترش سازمان بانکی، مجتهدان اخذ وام با کارمزد اندک را جایز دانستند. در کشور ما دو بانک کرز الحسنه، مهر ایران و بانک رسالت، پرچمداران کرز الحسنه هستند و با توجه به این فرهنگ، وام های زیادی را پس داده اند، اما نکته اینجاست که با گسترش تورم در جامعه و کاهش ارزش و ارزان شدن پول، مبالغی که بانک ها به عنوان قرض الحسنه پرداخت می کردند، دیگر نمی تواند درد مردم را کم کند. به عنوان مثال ارزش فعلی 20 میلیون تومان به هیچ وجه قابل مقایسه با 20 میلیون تومان سال 2019 نیست و قدرت خرید آن بیش از 2 برابر کاهش یافته است.

طبق قانون بانکداری اسلامی، سازوکار قرض الحسنه نوعی قرارداد بانکداری اسلامی است که در آن بانک باید برای رفع نیازهای وام گیرنده وام دهد و در این نوع وام، کسب سود برای شرکت بانکی این گونه نیست. مربوط. موظفند بخشی از تسهیلات خود را در اختیار الکرض الحسنه قرار دهند تا مردم بتوانند از آن برای نیازهایی مانند ازدواج، درمان بیماری ها، خرید مسکن و نیازهای ضروری استفاده کنند.

بانکداری اسلامی نوعی از بانکداری است که بر ارائه وام و خدمات بدون بهره تاکید دارد. به همین دلیل است که بانکداری به دو نوع ربوی (بانکداری غربی) و غیر ربوی (بانکداری اسلامی) تقسیم می شود. اما آنچه به عنوان بانکداری اسلامی در کشور ما رواج دارد، روشی بین بانکداری متعارف و بانکداری اسلامی است، زیرا تغییر ساختار و اجرای کامل بانکداری اسلامی در کشور پرهزینه و زمان بر است. برای استقرار کامل نظام بانکی بدون ربا، باید ثروت و درآمد به طور عادلانه بین همه افراد جامعه توزیع شود و عدالت اقتصادی و اجتماعی برقرار شود. مضاربه (تجارت داخلی – صادرات – واردات)، جامعه مدنی (تجارت – تولید – صادرات – مسکن و ساختمان)، فروش اقساطی (مواد اولیه – ماشین آلات – مسکن)، پیش پرداخت، اجاره به شرط تملک، قرض (ازدواج – تعمیر و تامین مسکن – یارانه درمانی – یارانه آموزشی) و جعاله یکی از انواع عقود بانکداری اسلامی است که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را برای دریافت از هر بانک دارد. بازپرداخت اعتبار قرض الحسنه حداکثر به مدت 3 سال و به صورت اقساط ماهانه بوده و حداکثر کارمزد دریافتی باید حداکثر تا 4 درصد باشد. در صورت تاخیر در پرداخت اقساط، نرخ جریمه دیرکرد 12% محاسبه و شارژ خواهد شد.

بررسی های میدانی نشان می دهد که برای تسهیلات بالای 20 میلیون تومان همچنان نیاز به ضامن است، مدل اعتبارسنجی موفق شرکت اعتبارسنجی ایران که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند، باعث شده تا بسیاری از تسهیلات زیر 20 میلیون تومان رتبه اعتباری داشته باشند. بانک ها اما هنوز مدل اعتبارسنجی برای تسهیلات بالای 50 میلیون تومان به گونه ای که نیاز به ضامن نداشته باشد وجود ندارد.

وام 100 میلیون تومانی با شرایط عالی.

برای تسهیلات 100 میلیون تومانی همچنان ضامن نیاز است و برای تسهیلات 200 میلیونی 2 ضامن معتبر وجود دارد که تهیه آن برای خیلی ها سخت است.

اگر سیستم بانکی ایران با حذف ضامن به دنبال اعتبار سنجی باشد و راهی برای اجتناب از پرداخت کارمزد وجود نداشته باشد، نیازی به ضامن نخواهد بود و مردم می توانند بلافاصله ثبت نام کرده و خدمات خود را دریافت کنند.

هدف از اخذ تسهیلات قرض الحسنه برای اقشار متوسط، کارمندان و کارگران است، اما متاسفانه در سال های اخیر قرض الحسنه به افرادی اعطا می شود که مازاد پول دارند و می توانند پول خود را برای مدتی در حساب بانکی نگه دارند. . چند ماهی است که روح این نوع تسهیلات با قرض الحسنه در تضاد است./ ادامه

افرادی که می خواهند وام خرید کالا از بانک تجارت به نام کالانو دریافت کنند باید اعتبار خوبی داشته باشند. زیرا برای پرداخت این تسهیلات نیازی به ارائه ضمانت نامه رسمی یا سند مالکیت نیست. ضمانت نامه مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات به همراه داشتن اعتبار بانکی مورد نظر، چک دیجیتال و سفته الکترونیکی می باشد.

لازم به ذکر است افرادی که قبلا از خدمات خرید کالا استفاده نکرده اند می توانند از این وام استفاده کنند. نرخ سود این وام 23 درصد است و وام گیرندگان پس از دریافت آن باید حداکثر ظرف مدت 24 ماه آن را پرداخت کنند. مردم برای دریافت این وام باید مراکز و فروشگاه هایی مانند پاکشوما، کویر موتور و الکترون الکترونیکس را در نظر بگیرند.

بسته به میزان وام، نرخ سود و مدت پرداخت اقساط، مبلغ هر قسط به 5 میلیون و 237 هزار و 331 تومان می رسد. سود کل تسهیلات 25 میلیون و 695 هزار و 934 تومان و مبلغ وام به اضافه سود 126 میلیون و 745 هزار و 934 تومان خواهد بود.

چند نکته مهم و قابل توجه در مورد وام کالانو بانک تجارت

لازم به ذکر است برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست و مشتریان باید اعتبار کالانو را شخصا از طریق اپلیکیشن بودجه دریافت کنند. برای برنامه بودجه، مردم باید بازارهایی مانند Bazar یا Myket را بررسی کنند.

منبع: دسته بندی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=214637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.