افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

100 میلیارد دلار مصرف انرژی کشور در سال

  • کد خبر : 34556
100 میلیارد دلار مصرف انرژی کشور در سال

به گزارش بازار، محمود کمانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، افزود: سازمان بهره وری برق و انرژی های تجدیدپذیر ایران در تلاش است تا این سند را تدوین کند تا مورد استفاده قرار گیرد. تدوین این سند نیاز به پایلوت دارد که انتظار می رود سازمان […]

به گزارش بازار، محمود کمانی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، افزود: سازمان بهره وری برق و انرژی های تجدیدپذیر ایران در تلاش است تا این سند را تدوین کند تا مورد استفاده قرار گیرد. تدوین این سند نیاز به پایلوت دارد که انتظار می رود سازمان پژوهش در این زمینه اقدام کند.

وی ادامه داد: هیدروژن مصارف مختلفی از جمله در خوراک پتروشیمی و فولاد دارد و بخش هیدروژن سبز در انرژی الکتریکی استفاده می شود. اگر هیدروژن سبز اجرا شود، اقتصاد برق کشور متحول می شود.

معاون وزیر نیرو به عدم تعادل در انرژی برق کشور اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته با اقدامات وزارت نیرو در بخش مسکونی خاموشی نداشته ایم اما عدم تعادل مضر است.

کمانی با بیان اینکه پیک بار سال گذشته 69 هزار و 500 مگاوات بوده است، گفت: پیک بار امسال به 72 هزار و 500 مگاوات رسیده که حدود 3 هزار مگاوات افزایش داشته که عدد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای رفع عدم تعادل برق، توسعه نیروگاه است که به دلیل محدودیت سوخت نیروگاه قابل اجرا نیست.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق خواستار راهکار بعدی توجه به انرژی های تجدیدپذیر شد و گفت: راهکار سوم که از همه مهمتر است توجه به مدیریت مصرف است.

کمانی با بیان اینکه سالانه حدود 100 میلیارد دلار انرژی در کشور مصرف می کنیم و از نظر شدت مصرف وضعیت خوبی نداریم، تاکید کرد: حدود 3 میلیارد دلار ظرفیت در بهینه سازی مصرف در کشور وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در اجرای بهینه سازی موفق نبوده ایم، گفت: قیمت انرژی یکی از عوامل این شکست است.

معاون وزیر نیرو استانداردسازی را راهکاری موثر در بهینه سازی برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون توجه چندانی به استانداردسازی نشده است.

کمانی گفت: برخی از استانداردهای انرژی کشور 10 سال پیش تدوین شد در حالی که نیاز به به روز رسانی داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته 16 میلیون لامپ رشته ای در کشور تولید شد، ادامه داد: این تعداد لامپ بار زیادی را به شبکه وارد می کند.

رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر گفت: وزارت نیرو در زمینه اصلاح و بهینه سازی مصرف گام های خوبی برداشته است.

کمانی اصلاح استاندارد کولر آبی را نمونه ای از اقدامات عنوان کرد و گفت: استانداردهای جدید سایر دستگاه ها به مرور تدوین و اجباری می شود.

وی ادامه داد: ایجاد نیروگاه های جدید نیاز به سرمایه گذاری زیادی دارد ضمن اینکه با هزینه اندک می توان مدیریت مصرف را کاهش داد.

معاون وزیر نیرو بر تلاش برای استانداردسازی تاکید کرد و گفت: اجرای این امر نیازمند آزمایشگاه کافی است تا تدوین استاندارد به سرعت اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.