افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

10 هزار و 97 نفر در 6 ماهه نخست سال بر اثر تصادف جان باختند

  • کد خبر : 411481
10 هزار و 97 نفر در 6 ماهه نخست سال بر اثر تصادف جان باختند

آفتاب نیوز: سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه فراجا با اعلام آخرین آمار فوتی های تصادفات در شش ماهه نخست امسال (1403 نفر) گفت: با وجود کاهش 618 کشته در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متاسفانه متاسفانه هنوز 10097 نفر در این ایالت بر اثر تصادفات جاده ای و شهری جان خود […]

آفتاب نیوز:

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه فراجا با اعلام آخرین آمار فوتی های تصادفات در شش ماهه نخست امسال (1403 نفر) گفت: با وجود کاهش 618 کشته در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، متاسفانه متاسفانه هنوز 10097 نفر در این ایالت بر اثر تصادفات جاده ای و شهری جان خود را از دست داده اند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرجا در ادامه اين كاهش تلفات را نتيجه اقدامات موثر پليس راهنمايي و رانندگي و ارتقاي فرهنگ رانندگي در بين تردد كنندگان عنوان كرد و ابراز اميدواري كرد كه اين كاهش تا پايان سال ادامه داشته باشد. سال

آمار قربانیان شهری و برون شهری.

سردار حسینی با اشاره به جزییات این آمار اعلام کرد: در شش ماهه نخست سال تعداد تصادفات با فوتی در مرکز شهر نسبت به سال گذشته با کاهش 185 نفری همراه بوده است. در محدوده برون شهری نیز با کاهش 433 نفری تلفات رانندگی به 618 نفر رسید که نشان از کاهش تلفات در این دو محور دارد. این در حالی است که تعداد فوتی های تصادفات به ده هزار و 97 نفر رسیده است که لزوم توجه بیشتر به ایمنی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را نشان می دهد.

نقش وسایل نقلیه شخصی و موتورسیکلت.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود 62 درصد تصادفات به خودروهای شخصی نسبت داده شده است. از این میزان، خودروهای سواری 25 درصد، موتورسیکلت ها 25 درصد، وانت ها 6 درصد، کامیون ها 5 درصد و خودروهای سواری عمومی 1 درصد هستند. این آمار نشان دهنده نقش پررنگ خودروهای شخصی و موتورسیکلت در تصادفات است که توجه و آموزش بیشتر رانندگان این گروه ها را می طلبد.

عابرین پیاده؛ یکی از قربانیان اصلی تصادفات.

سردار حسینی تصریح کرد: عابران پیاده 16 درصد تصادفات را به خود اختصاص می دهند و نسبت آنها در محورهای درون شهری به 24 درصد می رسد. در محدوده برون شهری 8 درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است. پلیس راه ضمن هشدار به رانندگان بر رعایت حقوق عابرین پیاده و توجه بیشتر به آنها در جاده ها تاکید دارد.

ساعت بیشترین فراوانی تصادف

رئیس پلیس راهور فرجا خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات بین ساعت 16 تا 20 رخ می دهد که 25 درصد کل تصادفات را شامل می شود. از ساعت 20 الی 12 بعد از ظهر با سهمیه 22 درصدی است. پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان توصیه می کند با مدیریت زمان سفر و پرهیز از رانندگی در این ساعات، احتمال تصادفات را کاهش دهند.

اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی و توصیه به رانندگان.

سردار حسینی اقدامات موثر پلیس راهور از جمله نظارت دقیق، افزایش تیم های انتظامی و ارتقای سطح آگاهی مردم را عامل اصلی کاهش تلفات دانست و تصریح کرد: توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان به استراحت کافی در سفرهای طولانی مدت می باشد. رعایت محدودیت سرعت و سبقت. کمک به کاهش تصادفات با رعایت حقوق عابرین پیاده.

پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا امیدوار است با ادامه این اقدامات و ارتقای سطح فرهنگ رانندگی در بین کاربران ترافیکی، این روند کاهشی تا پایان سال ادامه داشته باشد و تعداد قربانیان در جاده های کشور به کمترین میزان خود برسد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.