افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

10 نشانه خال سرطانی!

  • کد خبر : 393944
10 نشانه خال سرطانی!

آفتاب نیوز: همه ما برنامه‌ای از بازرسی‌های هفتگی، ماهانه و سالانه تنظیم می‌کنیم تا وسایل شخصی‌مان را در وضعیت خوبی نگه داریم. با این حال، بسیاری از ما توجه چندانی به وضعیت بدن خود نداریم و به آن اهمیت نمی دهیم و یا به همان میزان آن را حفظ می کنیم. برای حفظ سلامتی و […]

آفتاب نیوز:

همه ما برنامه‌ای از بازرسی‌های هفتگی، ماهانه و سالانه تنظیم می‌کنیم تا وسایل شخصی‌مان را در وضعیت خوبی نگه داریم. با این حال، بسیاری از ما توجه چندانی به وضعیت بدن خود نداریم و به آن اهمیت نمی دهیم و یا به همان میزان آن را حفظ می کنیم.

برای حفظ سلامتی و آگاهی زودهنگام از بیماری ها باید به برخی سیگنال ها در بدن خود توجه کنیم. به عنوان مثال خال ها یکی از شاخص هایی هستند که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و هنگام بررسی ماهانه آنها باید بی نظمی هایی را در نظر بگیریم که ممکن است نشان دهنده وجود مشکلی مانند سرطان پوست باشد.

تغییر رنگ نقطه ای

اولین علامت خال بالقوه سرطانی، تغییر قابل توجه در رنگ آن است. به عنوان مثال، خال هایی که تیره بودند و اکنون تغییر رنگ داده اند یا خال هایی با رنگ متضاد مانند قرمز، صورتی، سفید یا قهوه ای مایل به زرد باید یادداشت شوند و در مورد وضعیت خود با پزشک مشورت کنید.

رشد خال

فضای خالی که شرایط ثابتی ندارد (مانند رنگ، شکل، ارتفاع، بافت سطح) ممکن است خطرناک یا ناسالم باشد و باید توسط پزشک معاینه شود.

مرز محو شده است

خال های سالم یک مرز واضح در اطراف لبه بیرونی خود دارند. با این حال، ملانوم ها (یا خال های سرطانی) اغلب دارای لبه های بیرونی تغییر رنگ یا نامنظم هستند. هنگام لمس این خال‌ها، لبه‌های آن‌ها ممکن است برآمده و خشن احساس شود و این احتمال وجود دارد که رنگ به بافت‌های اطراف پخش شود.

درد

هر خال که هنگام لمس باعث درد شود باید به عنوان یک نمونه خطرناک در نظر گرفته شود، به خصوص اگر مایع یا خون از خال خارج شود. در این شرایط بلافاصله با پزشک مشورت کنید تا پوست شما را معاینه کند.

اندازه

عرض خال های سالم بیشتر از شش میلی متر نیست. اگر خال بزرگ‌تری دارید یا اندازه آن در حال افزایش است، به پزشک خود مراجعه کنید تا از سرطانی بودن آن مطمئن شوید.

غیر قابل مقایسه بودن

خال های سالم معمولاً متقارن هستند، به این معنی که اگر از وسط تا شوند، هر دو طرف روی هم قرار می گیرند. اما خال های خطرناک اغلب نامتقارن هستند و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

زخم هایی که خوب نمی شوند

خال یا اسکار جدیدی که بدون توجه به زمان ایجاد و اقدامات درمانی بهبود نمی یابد، ممکن است یک خطر بالقوه سرطان باشد.

خونریزی و زخم شدن پوست.

هر شکافی که سطحی ناهموار، ناهموار، خشک یا پوسته پوسته دارد، باید توجه شود، به خصوص اگر خارش یا حساس به لمس باشد. هر ترشحی که باعث خونریزی یا ایجاد زخم های پوستی شود نیاز به توجه فوری دارد.

ارث

متأسفانه بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت از والدین به فرزندان منتقل می شود. از نظر سرطان پوست یا تعداد زیادی خال مشکوک، سابقه خانوادگی ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

خال های دیسپلاستیک

خطر ابتلا به ملانوم (خال های سرطانی) در افراد مبتلا به خال های دیسپلاستیک دو برابر بیشتر است. خال های دیسپلاستیک به خال های بزرگتر از شش میلی متر با مرکز تیره و لبه های تغییر رنگ گفته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.