افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

  • کد خبر : 374697
10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

1456997 04 بیشتر 1403 06:42 سرخ کن ها پخت و سرخ کردن بسیاری از انواع غذاها را آسان می کنند. دیجی کالامگ – سرخ کن های هوا پخت و سرخ کردن بسیاری از انواع غذاها را آسان می کند. به جای اینکه یک ساعت جلوی ماهیتابه بایستید و سیب زمینی ها را موج به موج […]





1456997


04 بیشتر 1403 06:42

سرخ کن ها پخت و سرخ کردن بسیاری از انواع غذاها را آسان می کنند.

دیجی کالامگ – سرخ کن های هوا پخت و سرخ کردن بسیاری از انواع غذاها را آسان می کند.

به جای اینکه یک ساعت جلوی ماهیتابه بایستید و سیب زمینی ها را موج به موج از روی موج روغن بردارید، آنها را داخل سرخ کن می ریزید و به کار خود می پردازید. حتی اگر مثل ما کمی حوصله تان سر رفته باشد، نمی آیید غذا را بیاورید (که انصافا لازم است) و بیست دقیقه بعد سیب زمینی های آماده را تحویل می گیرید و می نشینید آنها را میل کنید.

چه به تازگی یک قابلمه سفالی خریده باشید و چه قصد خرید آن را دارید، می توانید این مقاله را برای چند غذای سریع و آسان که می توان در دیگ سفالی درست کرد، بررسی کنید.

ما برای شما ده غذای ساده و سریع را انتخاب کرده ایم که نیاز به مواد پیچیده ای ندارد و در سخت ترین حالت فقط کافی است مقداری ادویه روی آن ها بپاشید و در سرخ کن بریزید و در این مطلب به شما تقدیم می کنیم. . . هیچ غذای پیچیده و عجیبی وجود ندارد و همه چیز بسیار سالم و سریع آماده می شود.

10. چیپس سیب

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

آیا می توانید باور کنید که می توانید تعدادی سیب را خرد کنید، آنها را در سرخ کن هوا بیندازید و به سرعت چیپس های سیب خشک شده خوشمزه را دریافت کنید؟ ما به شما می گوییم برای یک میان وعده جذاب تر، کمی دارچین روی سیب ها بپاشید، اما لازم نیست. یک یا به تعداد دلخواه سیب بردارید و به چند برش بزنید و کمی دارچین روی آن بپاشید. سپس سیب ها را به مدت پانزده دقیقه در سرخ کن با دمای 300 درجه قرار دهید. اگر هر پنج دقیقه آنها را بچرخانید نتیجه نهایی بسیار بهتر خواهد بود.


9. لوبیا سبز یا مارچوبه

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

مارچوبه یک غذای رایج در سفره های آمریکایی است، اما در کشور ما و در آشپزخانه ما زیاد یافت نمی شود و با وجود اینکه می توانید آن را تهیه کنید و نتیجه خوبی بگیرید، پیشنهاد می کنیم به جای مارچوبه، مقداری لوبیا سبز خرد کنید، نمک بزنید، به آن اضافه کنید. فلفل بزنید و در سرخ کن خود قرار دهید. اگر می خواهید کمی مجلل تر کار کنید و میل به آشپزی دارید، مارچوبه یا لوبیا سبز خود را در ظرفی بریزید، به مقدار کافی روغن زیتون، آبلیمو اضافه کنید، مقداری سیر، کمی پنیر رنده شده (هر پنیری که پیدا کردید اضافه کنید) و نگینی کنید. نمک و فلفل را فراموش نکنید سپس آن را هم بزنید و سپس آنها را به مدت حدود شش تا هفت دقیقه در سرخ کن با دمای 400 درجه قرار دهید. حتما غذای جذاب بخورید.


8. نارگیل سیب زمینی

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

سیب زمینی نارگیلی در سرخ کن هوا بسیار عالی است و یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید خودتان سریع آن را تهیه کنید. احتمالاً نیازی به توضیح دستور غذا ندارید و می توانید بابا کوکوی خود را به هر شکلی که دوست دارید تهیه کنید، اما اجازه دهید برای کسانی که ممکن است به این دستور غذا نیاز داشته باشند، پیش زمینه ای ارائه دهیم. یک سیب زمینی را بسته به اندازه سیب زمینی تان پوست بگیرید و رنده کنید، یک یا چند تخم مرغ را بشکنید، یک قاشق غذاخوری آرد، نمک، فلفل، پودر سیر و زردچوبه را به سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کنید و کاکائو را درست کنید. سرخ کن هوا 400 درجه و حدود یک ربع زمان برای هر دور تابه پر شده کافی است.


7. ذرت

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

ذرت نیز در مایکروویو سریع و آسان طبخ می شود، اما اگر یک بار ذرت را در سرخ کن خود بپزید، دیگر روش های پخت ذرت را تمام کرده اید. برای پخت ذرت در سرخ کن بادی، ابتدا سرخ کن بادی را تا بالاترین درجه حرارت دهید. در همین حین، تا زمانی که فر شما داغ شود، سر و ته ذرت ها را جدا کرده و کمی نمک بپاشید. در صورت تمایل می توانید فلفل، پاپریکا و پودر سیر را به ذرت اضافه کنید. در آخر اردک را در سرخ کن بادی گذاشته و با دمای 400 درجه به مدت ده دقیقه بپزید و بعد از پنج دقیقه اول آن ها را برگردانید. در آخر فراموش نکنید که روی ذرت ها کره بمالید!


6. سیب زمینی سرخ کرده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

درست کردن سیب زمینی سرخ کرده در دستگاه سرخ کن سریعتر و آسانتر از سیب زمینی سرخ شده است، به همین دلیل است که ما سیب زمینی سرخ کرده را در انتهای لیست خود قرار داده ایم که طولانی ترین زمان را برای آماده کردن شما خواهد داشت. در هر صورت تراشه ها به دلیل ضخامت کمتر نتیجه متفاوتی به شما خواهند داد. مقداری سیب زمینی را پوست بگیرید، به ورقه های نازک و بسیار نازک برش دهید. سپس سیب زمینی ها را داخل آب و یخ بگذارید و نیم ساعت در آب و یخ استراحت دهید. سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و خشک کنید. یک صافی نیز کافی است، اما اگر آب آن را با دستمال یا حوله جمع کنید عالی خواهد بود. روی سیب زمینی ها نمک بپاشید و در سبد بخارپز قرار دهید. سیب زمینی ها را در دمای 300 درجه حدود ده دقیقه بپزید و بعد از پنج دقیقه اول یکبار سرخ کن را هم بزنید تا سیب زمینی ها از همه طرف بپزند. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سس را فراموش نکنید.


5. میگو سرخ شده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

یک بسته میگوی تمیز و آماده و یک سرخ کن غذای بسیار خوبی به شما می دهد. قبل از اینکه سراغ میگو بروید، یک بشقاب برای تهیه مواد سرخ شده بیاورید. مقدار آرد، نمک، فلفل و جعفری خرد شده را در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. در ظرفی دیگر تخم مرغ، شیر و سس فلفل را مخلوط کنید. در ظرف دیگری که عمق چندانی ندارد آرد سوخاری یا پودر نان خشک بریزید. حالا میگو را بیرون بیاورید. ابتدا آنها را در آرد می‌پوشانیم، سپس در ظرفی برای تخم‌مرغ و در نهایت در ظرف مخصوص بیکینگ پودر قرار می‌دهیم. کمی روی میگوها بگذارید تا مواد بچسبد. در نهایت میگوها را روی سینی فر قرار دهید و از هر طرف حدود پنج دقیقه با دمای 400 درجه بپزید. میگوی سرخ شده شما آماده است!


4. بال سرخ شده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

درست کردن بال‌های سرخ شده، یک درمان هنری ظریف است که همه نمی‌توانند از پس آن برآیند، اما راز سسی که قرار است بال‌ها را در آن قرار دهید را به شما خواهیم گفت. فعلا بال ها را کنار بگذارید و یک بشقاب بیاورید تا بتوانیم مهمترین مرحله را توضیح دهیم. پودر سیر، نمک و فلفل، فلفل قرمز، سس خردل، پودر کاری و کمی جوش شیرین را در این ظرف بریزید. حالا بال ها را در این ظرف بریزید و هم بزنید تا با مواد مخلوط شوند. بال ها را در ظرف پخت خود قرار دهید و به مدت پانزده دقیقه با دمای 300 درجه بپزید. حالا آنها را برگردانید و دوباره به مدت 20 دقیقه دیگر در فر با دمای 400 درجه قرار دهید تا آب مرغی باقی نماند و بالها طلایی شوند. بال ها را با سس مورد علاقه خود سرو کنید.


3. نان سیر

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

درست کردن نان سیر با سرخ کن آسان است و با نان باگت و پنیر و ادویه آماده هستید. نان باگت را به اندازه ای که می خواهید یا بهتر است بگوییم به اندازه هایی که در فر شما مناسب باشد برش دهید. حالا موادی را که باید روی نان بگذاریم در ظرف دیگری آماده می کنیم. کره نرم، پنیر پارمزان را رنده کنید، سیر را بیشتر از حدی که فکر می کنید لازم است خرد کنید و در ظرفی بریزید و در آخر جعفری خرد شده را به مواد اضافه کنید. در حالی که این مواد را روی نان ورقه شده خود می گذارید، فر را با دمای 400 درجه گرم کنید. سپس نان ها را در سینی فر قرار دهید و حدود سه چهار دقیقه بپزید.


2. مرغ کبابی

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

کباب کردن مرغ در سرخ کن معمولا راحت تر از سیخ کردن و کباب کردن آن است. به خصوص که معمولاً تجهیزات لازم برای این کار را در خانه ندارید. نحوه خواباندن جوجه ها در شب به خودتان بستگی دارد، اما این مرحله را فراموش نکنید. البته می توانید فیله سینه را هم آماده کنید، کمی روغن روی آن بمالید، سپس نمک، فلفل، پاپریکا و پودر سریع اضافه کنید و باز هم نتیجه شگفت انگیزی بگیرید. برای تهیه کباب حتما ابتدا سرخ کن را با بالاترین درجه حرارت دهید. سپس مرغ ها را در سینی فر قرار دهید و به مدت یک ربع با همان دما بپزید. برای مرغ باید آن ها را برگردانید و در آخر یک چنگال به آن بچسبانید تا از پخته شدن آن ها مطمئن شوید.


1. سیب زمینی سرخ کرده

10 غذای ساده و سریع که می توانید با سرخ کن درست کنید

احتمالا سریع ترین غذایی که می توانید در سرخ کن بادی خود درست کنید سیب زمینی سرخ کرده است. سیب زمینی ها را بشویید، خرد کنید، در ظرفی نمک بریزید و در کولر خود بریزید و تمام. اما برای اینکه نتیجه کمی جذاب تر شود، آنچه را که قبلاً برای چیپس برش سیب زمینی گفتیم تکرار می کنیم. یعنی سیب زمینی ها را بعد از خردکردن نیم ساعت داخل آب و یخ می گذاریم. سپس سیب زمینی ها را خشک می کنیم و در ظرفی می ریزیم و یکی دو قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم. نمک، فلفل، پودر سیر و پاپریکا را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مخلوط کنید. قبل از قرار دادن سیب زمینی در سرخ کن، آن را به حداکثر حرارت می دهیم. سپس سیب زمینی ها را به مدت ده دوازده دقیقه با همین دما می پزیم و در این فاصله هر چند دقیقه یکبار سیب زمینی ها را هم می زنیم تا از هر طرف بپزند. در آخر سیب زمینی ها را با سسی که دوست داریم سرو می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.