افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

10 جزیره کمتر شناخته شده در جنوب ایران

  • کد خبر : 398782
10 جزیره کمتر شناخته شده در جنوب ایران

جزایر دیدنی جنوبی ایران به کیش، قشم و هرمز محدود نمی شود! با هم چند جزیره کوچک و کمتر شناخته شده در جنوب ایران را بشناسیم. 1. جزیره زیبا جزیره ناز یکی از این جزایر پنهان در خلیج فارس و یکی از مکان های ضروری قشم است. جزایر ناز در اصل دو جزیره هستند که […]

جزایر دیدنی جنوبی ایران به کیش، قشم و هرمز محدود نمی شود! با هم چند جزیره کوچک و کمتر شناخته شده در جنوب ایران را بشناسیم.

1. جزیره زیبا

جزیره ناز یکی از این جزایر پنهان در خلیج فارس و یکی از مکان های ضروری قشم است. جزایر ناز در اصل دو جزیره هستند که به دلیل جزر و مد دریا ظاهر می شوند.

فاصله بندرعباس تا جزیره ناز

عکس از: سایت نشان

جزر و مد (آب در حال سقوط) این جزایر را به ساحل متصل می کند و با بالا آمدن آب، دو تپه جزیره ای شکل در دریا ظاهر می شود. پنهان شدن و آشکار شدن این جزیره توسط جزر و مد دریا، آن را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

کایت سواریکایت سواری

عکس از: سایت نشان

بهترین زمان برای سفر به جزیره ناز درست قبل از غروب آفتاب است. با توجه به جزر و مد شش ساعته، شما می توانید سه ساعت پس از جزر از جزیره دیدن کنید و یک ساعت پس از جزر و مد برگردید و به شما چهار ساعت فرصت می دهد تا از زیبایی های جزیره و ساحل لذت ببرید.

جزیره زیباجزیره زیبا

عکس از: سایت Tripadvisor

می توانید در این جزیره پیاده روی کنید و از عکاسی، ماهیگیری، شترسواری، پاراگلایدر، جت اسکی و قایق سواری لذت ببرید.

موقعیت جزیره ناز در نقشه گوگل

2. جزیره مارو یا شیدور

جزیره مارو (جزیره شیدور)، بهشت ​​پرستوها، با سواحل ماسه‌ای سفید و مرجان‌های بی‌نظیر و سواحل سنگی، ملقب به “مالدیو، ایران«مارو به دست گرفته است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است، مثل تکه کوچکی از بهشت ​​در آب های زلال خلیج فارس ایران زیبایمان است.

جزیره شیدور یا جزیره ماروجزیره شیدور یا جزیره مارو

عکس از: سایت گوگل مپ

این جزیره خالی از سکنه نزدیک به یک کیلومتر مساحت دارد و یکی از ویژگی های منطقه کیش در شهرستان بندرلنگه به ​​شمار می رود. نمی توان شب را در اینجا سپری کرد. مگر اینکه با تورها و کمپ های خاص سفر کنید.

جزیره شیدور یا جزیره ماروجزیره شیدور یا جزیره مارو

عکس از: سایت گوگل مپ

سه ساعت برای بازدید از این جزیره کافی است. می توانید از بندرلنگه، بندر مقام، بند عباس یا جزیره کیش به این جزیره سفر کنید. اگر قصد ندارید شب بمانید، بهترین زمان برای سفر به جزیره صبح زود است و باید قبل از غروب آفتاب برگردید. چون با بازگشت آخرین قایق ها به بندر مقم اینجا بدون آب و برق و غذا گیر می افتید!

جزیره شیدور یا جزیره ماروجزیره شیدور یا جزیره مارو

عکس از: سایت گوگل مپ

موقعیت جزیره شیدور در نقشه گوگل

3. جزیره هنگام

آیا شما مسافر زمان هستید؟ پس به جزیره بیا!

مردم این جزیره بدون ماشین و اینترنت زندگی می کنند. انگار به گذشته سفر کرده اید. سطح این جزیره کوچک 36.6 کیلومتر است که تقریباً به اندازه چهار زمین فوتبال است.

جاذبه های جزیره هنگاماجاذبه های جزیره هنگاما

عکس از: سایت Iribnews

جزیره هنگاما یکی از بخش های جزیره قشم است و در 53 کیلومتری آن قرار دارد. تنها راه رسیدن به موقع، قایق هایی است که از اسکله کندلوی قشم حرکت می کنند. کافی است یک صبح تا بعدازظهر وقت بگذارید و از این جزیره دیدن کنید.

شاتل و بانااسواریشاتل و بانااسواری

عکس از : سایت پاکتویران

سواحل جذاب، جنگل های زیبا و پارک کروکودیل، سنگ بستر، بازار سنتی و قایق پرتغالی در انتظار شماست.

موقعیت جزیره در نقشه گوگل

4. جزیره هندوراس

هندورابی، گوهر پنهان خلیج فارس، جزیره‌ای کوچک بین دو جزیره کیش و لوان است که حدود 22.8 کیلومتر مربع وسعت دارد و بخشی از ناحیه کیش در شهرستان بندرلنگ است. جزیره ای آرام، بدون تپه و موانع طبیعی که بلندترین نقطه آن تنها 45 متر ارتفاع دارد.

جزیره هندوراسجزیره هندوراس

عکس از: سایت گوگل مپ

سواحل شنی، آب های آبی خلیج فارس، تنوع زیستی دریایی، سکوت و آرامش جزیره تنها بخشی از تجربیات و مناظر جزیره هندوراس است که می توانید تجربه کنید.

جزیره هندوراسجزیره هندوراس

عکس از: سایت گوگل مپ

اعراب هندو از آنجایی که در منطقه ای بکر و دور افتاده زندگی می کنند، فرهنگ و آداب و رسوم خود را حفظ کرده اند، به ویژه در اعیاد و مراسم مذهبی مانند عید فطر و قربان. اگر به این جزیره سفر می کنید، حتما با مردم محلی همنشینی کنید.

موقعیت مکانی جزیره هندوراسبی در نقشه گوگل

5. جزیره لاوان

جزیره لوان سومین جزیره بزرگ استان هرمزگان پس از جزایر قشم و کیش است. از بندر عسلویه، بندر مقام و لنگ می توانید به جزیره لاوان بروید.

جزیره لاوانجزیره لاوان

عکس از: سایت گوگل مپ

سرگرمی اصلی جزیره لاوان پیاده روی و عکس گرفتن در سواحل زیبا و بکر است. اگر به این جزیره سفر کردید حتما سوغاتی بخرید و صرف ناهار را در رستوران های محلی فراموش نکنید.

موقعیت مکانی جزیره لاوان در نقشه گوگل

6. جزیره آلوندرا

اگر می خواهید از شلوغی زندگی روزمره دور شوید، جزیره لارک مقصد مناسبی است!

جاذبه های جزیره لارک راهنمای سفر به جزیره لارکجاذبه های جزیره لارک راهنمای سفر به جزیره لارک

عکس از: سایت گوگل مپ

لارک در جنوب شرقی جزیره قشم قرار دارد و اسکله شهید زکری قشم بهترین مسیر دسترسی به جزیره لارک است. این سفر دریایی حدود 45 دقیقه طول می کشد. یک روز برای بازدید از جزیره لارک کافی است. اما می توانید شب را نیز در اقامتگاه های بوم گردی جزیره بگذرانید و فردا برگردید.

جاذبه های جزیره لارک راهنمای سفر به جزیره لارکجاذبه های جزیره لارک راهنمای سفر به جزیره لارک

عکس از: سایت گوگل مپ

حدود 300 نفر در این جزیره زندگی می کنند که بیشتر آنها به ماهیگیری و پرورش بز اختصاص دارند. کل جزیره کوچک لارک توسط یک جاده خاکی به هم متصل است. به همین دلیل از ماشین های پیشرفته یاد نمی شود و حمل و نقل به موتور و خودرو خلاصه می شود. البته می توانید با پای پیاده هم از جاذبه های جزیره دیدن کنید.

مکان جزیره لارک در نقشه گوگل

7. جزیره ابوموسی

جزیره ابوموسی جنوبی ترین و نزدیک ترین جزیره ایران به امارات متحده عربی است. به دلیل فعالیت های صنعتی در این جزیره، گردشگری در ابوموسی چندان توسعه نیافته است. کاوش در جزیره، کایاک سواری، ماهیگیری و غواصی از فعالیت های اصلی این جزیره هستند.

ابوموسی صاحب خبرابوموسی صاحب خبر

عکس از: سایت صاحب خبر

تورهای بسیار محدودی به این جزیره وجود دارد. اگر قصد سفر به ابوموسی را دارید باید به فرودگاه بندرعباس برسید. پروازهای هفتگی محدودی از بندرعباس به ابوموسی وجود دارد.

موقعیت جزیره ابوموسی در نقشه گوگل

8. جزیره مینو

تا این قسمت از مقاله که در مورد جزایر خلیج فارس صحبت می کردیم، بریم سراغ جزیره ای متفاوت!

جزیره مینو (جزیره سلبخ) جزیره ای است که بین دو شهر آبادان و خرمشهر و در میان رودخانه اروند واقع شده است. مساحت این جزیره 9 کیلومتر است و از طریق یک پل فلزی واقع در جنوب جزیره قابل دسترسی است.

جزیره مینو ightesaad24جزیره مینو ightesaad24

عکس از: سایت اقتصاد24

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید، می توانید به جزیره ای بروید که در میان نخلستان ها و نیزارهای انبوه و آب های اروند رود احاطه شده است. تجربه غذاهای عربی، فرهنگ ناب مردم محلی و اقامت در مضایف (اتاق های نی ساخته شده) را در هیچ جای دیگری نمی توان تجربه کرد.

1839776 4241839776 424

عکس از: سایت فرارو

موقعیت مکانی جزیره مینو در نقشه گوگل

9. جزیره سیری

ورود زنان ممنوع است جز نوروز!

سیری نام جزیره ای کاملا مسطح و ذوزنقه ای شکل در خلیج فارس است. این جزیره محل زندگی ساکنان محلی و کارگران سکوهای نفتی و تجهیزات است. به دلیل ارزش بالای این جزیره در صنعت نفت ایران، منطقه کاملا نظامی است.

سیری 5سیری 5

اگر به جزیره ابوموسی سفر کردید، می توانید یک سفر نیم روزه با قایق به این جزیره 17 کیلومتری داشته باشید و غروب خورشید را در ساحل زیبای جزیره تماشا کنید. اگر جزیره ابوموسی مقصد شما نیست، باید از بندرلنگ به جزیره سیری بروید.

موقعیت جزیره سیری در نقشه گوگل

10. جزیره کوشک

برویم به جزیره عجیب دیگری که در دل سد ایجاد شده است! جزیره کوشک یا جزیره سد شهید عباسپور نزدیک مسجد سلیمان و شهر اندیکا است. این جزیره در دریاچه سد شهید عباسپور قرار دارد.

جزیره کوشکجزیره کوشک

عکس از: سایت

سفر به این جزیره با قایق است و پیک نیک، عکاسی، قایق سواری و دوچرخه سواری از محبوب ترین تفریحات آن است. البته گفته می شود این جزیره برای عموم آزاد نیست و فقط افراد خاصی می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مکان جزیره کوشک در نقشه گوگل

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.