افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
5

🔴 فوری: CFTC از بایننس و چانگ پنگ ژائو شکایت کرد

  • کد خبر : 17199
🔴 فوری: CFTC از بایننس و چانگ پنگ ژائو شکایت کرد

دستگاه گزارش بلومبرگ، کمیسیون بررسی آتی کالای آمریکا (CFTC) از صرافی باینس و مدیر عامل آن به دلیل نقض قوانین دلایل شکایت کرده است. انتشار این خبر باعث کاهش ۴ درصدی قیمت بیت کوین در کمتر از یک ساعت شد. این شکایت روز دوشنبه در دادگاه فدرال شیکاگو انجام شد و در آن، صرافی باینس […]

دستگاه گزارش بلومبرگ، کمیسیون بررسی آتی کالای آمریکا (CFTC) از صرافی باینس و مدیر عامل آن به دلیل نقض قوانین دلایل شکایت کرده است. انتشار این خبر باعث کاهش ۴ درصدی قیمت بیت کوین در کمتر از یک ساعت شد.

این شکایت روز دوشنبه در دادگاه فدرال شیکاگو انجام شد و در آن، صرافی باینس و چانگ پنگ ژائو، کارشناس آن به قوانین حقوقی تحلیل شده است. بر اساس این شکایت، صرافی بایننس از جولای (تیر) سال ۱۹۱۹ و بدون اینکه در ۲۰۱۹ ثبت نام آتی کالای آمریکا باشد، مشتریان آمریکایی خدماتی را در خصوص اسپات ها ارائه می دهند و قوانینی را که می خواهند انجام دهند.
کمیسیون اتحادیه آتی مدعی است صرافی بایننس به طور عمومی دفتر مرکزی خود را پنهان کرده است و مدیر آن گفته است این دفتر در هر ساعت و هرکجای جهان وجود دارد. این کمیسیون همچنین صرافی بایننس را با 300 حساب که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ژائو در ارتباط است، پیشنهاد کرده است.
بر اساس شکایت، صرافی بایننس و کارمندان آن به صورت عامدانه، قوانین کشور آمریکا را به این قانون تبدیل کرده و از قانون‌گذاران از VPN استفاده می‌کنند. همچنین گزارش شد که پیشتر این صرافی به مشتریانی که احراز هویت خود را با مدارک واقعی انجام نداده‌اند اجازه استفاده از این پلتفرم را داده است. بایننس همچنین از مشتریان VIP خود درخواست می‌کنند تا سایر شرکت‌ها را پوشش دهند و برای فرار از قانونگذاران در این صرافی حساب باز شوند.
هدف کمیسیون تحقیقات آتی، توقف فعالیت‌های غیرقانونی بایننس و اجبار آن به پیروی از قانون است. علاوه بر این، این آژانس به دنبال اعمال جریمه‌های مالی و مجازاتی مانند ممنوعیت ثبت نام و بازپرداخت سودهای غیرقانونی است.
نکته جالب توجه این شکایت، ادعای CFTC مبنی بر کالا بودن دارای دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین است. این در حالی است که گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا بارها مدعی شده است همه آرزوها به جز بیت کوین اوراق بهادار می‌شوند.
خبر شکایت CFTC از صرافی بایننس شوکی جدید را در بازار رمزارزها ایجاد کرد و به دنبال آن بیت کوین با ریزشی ۴.۴ درصد به ۲۶،۷۶۶ دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ۱۰ روز گذشته رسید. قیمت بایننس کوین نیز 1.6 درصد کاهش یافت.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-27 19:00:46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.