افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

  • کد خبر : 197243
۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

الهه جعفرزاده: هر فرد به طور متوسط ​​بین 100000 تا 200000 فولیکول مو دارد و هر روز 100 تار مو از دست می دهد. اگر فکر می کنید بیش از این مقدار مو در روز ریزش دارید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. عوامل داخلی و خارجی مختلفی مانند سن، ژنتیک، محیط زندگی، کیفیت آب، […]

الهه جعفرزاده: هر فرد به طور متوسط ​​بین 100000 تا 200000 فولیکول مو دارد و هر روز 100 تار مو از دست می دهد. اگر فکر می کنید بیش از این مقدار مو در روز ریزش دارید، ممکن است دچار ریزش مو شوید. عوامل داخلی و خارجی مختلفی مانند سن، ژنتیک، محیط زندگی، کیفیت آب، رنگ مو و … بر ریزش مو تاثیر می گذارد. در همین حال، کمبودهای تغذیه ای یکی از موثرترین عواملی است که باعث ریزش مو می شود.

مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین B کمپلکس، آهن، روی و غیره. آنها باعث رشد مو و سلامت عمومی می شوند. به عنوان مثال، ویتامین B اکسیژن را به فولیکول های مو منتقل می کند. بنابراین، کمبود ویتامین B7 یا B12 می تواند منجر به نازک شدن بیش از حد موها شود. یک رژیم غذایی سالم سرشار از پروتئین و مکمل های غذایی اولین نکته برای داشتن موهای سالم مقاوم در برابر ریزش یا ریزش است. اگر می خواهید موهای سالمی داشته باشید، باید از غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ، گوشت، ماهی و لوبیا استفاده کنید. همچنین مقدار زیادی پروتئین، میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

چه ویتامین هایی ریزش مو را کاهش می دهند؟

بیوتین (ویتامین ب۷)

طبق مطالعات انجام شده بهترین و محبوب ترین ویتامین برای ریزش مو بیوتین است. بیوتین با تحریک تولید کراتین، مقاومت مو را در برابر ریزش و آسیب های دیگر افزایش می دهد. دوز توصیه شده روزانه بیوتین برای بزرگسالان 30 میکروگرم است.

نیاسین (ویتامین ب۳)

نیاسین که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می شود، به بهبود گردش خون در پوست سر کمک می کند و خطر ریزش یا نازک شدن مو را کاهش می دهد. برخی از مطالعات نشان می دهد که نیاسین نیز ممکن است یک درمان موثر برای طاسی باشد.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

کوبالامین (ویتامین ب۱۲)

وقتی صحبت از ویتامین های مفید برای ریزش مو می شود، یکی از گزینه های موثر ویتامین B12 یا کوبالامین است. کمبود ویتامین B12 در افراد مسن شایع است و می تواند منجر به ریزش موی چشمگیر شود. گوشت، قارچ، ماهی و تخم مرغ بهترین منابع ویتامین B12 هستند.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

اسید فولیک (ویتامین ب۹)

کمبود ویتامین B9 می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و منجر به کم خونی ناشی از کمبود فولات شود. این کار خون رسانی به فولیکول های مو را کاهش می دهد و باعث ریزش مو می شود. رژیم غذایی حاوی فولات و مکمل های آن می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

ویتامین به

ویتامین A مانند بیوتین به تولید کراتین و تقویت مو کمک می کند. همچنین باعث تولید سبوم می شود که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند. در حالی که این به طور مستقیم از ریزش مو جلوگیری نمی کند، به تحریک رشد تارهای موی جدید کمک می کند. دوز توصیه شده روزانه این ویتامین بین 700 میکروگرم تا 900 میکروگرم است. ویتامین A در غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند هویج، سیب زمینی، اسفناج و کدو تنبل یافت می شود.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین ج

ویتامین سی، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، به محافظت از مو در برابر آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کند. مصرف مکمل های ویتامین C یا مرکبات می تواند راه خوبی برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو باشد.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین من

عملکرد این ویتامین مشابه ویتامین C است، اما موثرتر است. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که مصرف مکمل توکوترینول، که متعلق به خانواده ویتامین E است، می تواند ریزش مو را کنترل کند. ویتامین E همچنین در انواع مغزها و دانه ها، روغن های گیاهی، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

۷ ویتامین مفید برای جلوگیری از ریزش مو

بیشتر بخوانید:

5 ماده غذایی مفید برای سلامت پوست و مو

چه ارتباطی بین کاهش وزن و ریزش مو وجود دارد؟

چه ارتباطی بین رژیم غذایی و ریزش مو وجود دارد؟

پنج دلیل ریزش مو در زنان

آیا موهای شما کمتر رشد می کند؟ امگا 3 مصرف کنید

آبنما: کیهانی

۴۷۲۳۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.