افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

۷ دلیل شکست نظامی رژیم صهیونیستی فاش شد!

  • کد خبر : 389164
۷ دلیل شکست نظامی رژیم صهیونیستی فاش شد!

به گزارش مانیبان، بسیاری از تحلیلگران سیاسی-نظامی رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر بارها به فرسایش قدرت نظامی تل آویو اشاره کرده و بر ناتوانی ارتش این رژیم در دستیابی به اهداف خود تاکید کرده اند. پانورامایی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی با آن روبرو شده است، گشودن بسیاری از جبهه هاست که برتری در […]


به گزارش مانیبان، بسیاری از تحلیلگران سیاسی-نظامی رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر بارها به فرسایش قدرت نظامی تل آویو اشاره کرده و بر ناتوانی ارتش این رژیم در دستیابی به اهداف خود تاکید کرده اند. پانورامایی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی با آن روبرو شده است، گشودن بسیاری از جبهه هاست که برتری در هیچ یک از آنها دیده نمی شود. در چنین شرایطی، جبهه مقاومت فلسطین (حماس و جهاد اسلامی) از یک سو به حفظ تشکیلات رزمی خود ادامه می دهد و ضربات مهمی به بدنه ماشین جنگی تل آویو وارد می کند و از سوی دیگر در شمال. صهیونیست ها در مقابل سرزمین های اشغالی هر روز شاهد غافلگیری در برابر رزمندگان حزب الله لبنان هستیم. در ادامه به بررسی برخی از مظاهر ناکامی نظامی رژیم صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت طی سال گذشته می پردازیم.

1- حفظ ساختار نظامی جبهه مقاومت فلسطین: به گفته خود صهیونیست ها با وجود یک سال جنگ در غزه، جبهه مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی ساختار و انسجام نظامی خود را حفظ کرده است.

2- تداوم حملات علیه اهداف صهیونیستی: یکی از مظاهر اصلی شکست نظامی رژیم صهیونیستی، ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله مؤثر با قدرت رزمی جبهه مقاومت اسلامی چه در غزه و چه در جبهه شمالی است از سرزمین های اشغالی و همچنان اهداف و سربازان متحمل ضربات سنگین رزمندگانی می شوند که به مقاومت تبدیل می شوند.

3- ناتوانی در آزادی اسرا: از روز اول جنگ غزه، آزادی اسرای اسرائیلی یکی از ماموریت های اصلی ارتش این رژیم محسوب می شود. این در حالی است که نظامیان صهیونیست نه تنها در این زمینه به نتایج قابل توجهی دست نیافته اند، بلکه تعدادی از آنها را نیز به هلاکت رسانده اند.

4-خستگي و خستگي ارتش: به گفته نظاميان صهيونيست كه در رسانه ها نيز بازتاب داشته است، خستگي و خستگي مفرط در بين سربازان ارتش اين رژيم و نيز افزايش اعتراضات آنان موجب شده است. نگرانی مقامات تل‌آویو و تظاهرات شکست نظامی رژیم صهیونیستی در برابر آن، جبهه مقاومت تلقی می‌شود.

5- شکست در جنگ تونل: ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه با تمرکز و تبلیغات فراوان، تخریب تونل های جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی را در دستور کار قرار داده است. اما به گفته رسانه های اسرائیلی پس از گذشت یک سال، این راهبرد موفقیت آمیز نبوده و شبکه ارتباطی تونلی همچنان ضربات قابل توجهی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد می کند.

6- گرفتار شدن در کمین های مقاومت: شکست در نبرد نامتقارن با رزمندگان مقاومت، چه در غزه و چه در جبهه شمالی سرزمین های اشغالی در مقابل حزب الله لبنان، یکی از ناکامی های ارتش اشغالگر در سال گذشته است. و روزانه اخبار متعددی از اسارت نظامیان صهیونیست در کمین رزمندگان مقاومت منتشر می شود.

7- پایان اسطوره گنبد آهنین: یکی از مهمترین جلوه های شکست نظامی رژیم صهیونیستی در آخرین سال جنگ غزه، نابودی اسطوره نفوذ ناپذیری سامانه های دفاعی این رژیم بود. رژیم، از جمله گنبد آهنین. اصابت موشک ها و پهپادهای متعدد از نقاط مختلف جبهه مقاومت از جمله ایران (عملیات صادق 1 و 2) به اهدافی در سرزمین های اشغالی، گواه بر پایان افسانه گنبد آهنین است.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.