افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

۷۵ درصد فرانسوی‌ها از مکرون ناراضی هستند

  • کد خبر : 371659
۷۵ درصد فرانسوی‌ها از مکرون ناراضی هستند

آفتاب نیوز: بر اساس این نظرسنجی، میزان مخالفت با مکرون برای اولین بار از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال 2018 به 75 درصد رسید. نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش در روز شنبه نشان داد که از زمانی که معترضان در دسامبر 2018 طاق پیروزی پاریس را با اسپری رنگ آمیزی […]

آفتاب نیوز:

بر اساس این نظرسنجی، میزان مخالفت با مکرون برای اولین بار از زمان اعتراضات جلیقه زردها در سال 2018 به 75 درصد رسید.

نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش در روز شنبه نشان داد که از زمانی که معترضان در دسامبر 2018 طاق پیروزی پاریس را با اسپری رنگ آمیزی کردند، محبوبیت مکرون به کمتر از 25 درصد نزول نکرده بود، اما اکنون میزان مخالفت او به 75 درصد رسیده است.

این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان بر این باور بودند که «غرور ماکرون همه چیز را خراب کرده است» و با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام که شکست خورده بود، فرانسه را غیرقابل حکومت کرد.

بیش از نیمی از 2098 بزرگسال فرانسوی که در نظرسنجی 11 تا 20 سپتامبر مورد بررسی قرار گرفتند، با انتخاب میشل بارنیه به عنوان نخست وزیر مخالفت کردند و گفتند که رئیس جمهور اراده مردمی را که به تغییر رای دادند نادیده گرفته است.

هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به نامزدی بارنیه و سیاست های دولت امانوئل مکرون و انتصاب میشل بارنیه به عنوان نخست وزیر جدید پاریس به خیابان های پاریس آمدند.

روزنامه های فرانسوی هفته گذشته گزارش دادند که طرح استیضاح ماکرون که اوایل ماه جاری از سوی حزب چپگرای “فرانسه شکست ناپذیر” درخواست شده بود، در پارلمان این کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

ماکرون پس از شکست غیرمنتظره حزبش در انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن و جهش آرا از سمت راست افراطی، احساس خطر کرد و تصمیم گرفت با برگزاری انتخابات زودهنگام در ژوئیه ریسک سیاسی کند. پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی در فرانسه در ماه ژوئیه، ائتلاف جناح چپ جبهه مردمی جدید 182 کرسی از 577 کرسی مجلس ملی فرانسه را به دست آورد. در این انتخابات ائتلاف ماکرون به نام «با هم برای جمهوری» در جایگاه دوم قرار گرفت و ۱۶۸ کرسی مجلس ملی را به دست آورد.

حزب راست افراطی ناسیونال سوسیالیست که با حزب راست میانه رو جمهوری خواه ائتلاف کرده بود نیز در این انتخابات 143 کرسی به دست آورد. بنابراین، در نتیجه این انتخابات، هیچ یک از احزاب سیاسی اصلی فرانسه نتوانستند اکثریت پارلمان را برای تشکیل دولت جدید به دست آورند.

مکرون پس از کسب نتایج نامطلوب در انتخابات و با وجود پیروزی چپ‌ها، احتمال مشارکت جبهه مردمی جدید در تشکیل دولت و همچنین نامزد پیشنهادی این ائتلاف چپ‌گرا برای نخست‌وزیری فرانسه را رد کرد. ، “لوسی کاست” و مذاکره کننده مقام ارشد اتحادیه اروپا برگزیت پس از هفته ها مذاکرات دشوار ائتلافی به رهبری کابینه فرانسه منصوب شد.

بارنی به طور گسترده ای به عنوان یک محافظه کار دیده می شود. او از محدود کردن مهاجرت به اتحادیه اروپا حمایت کرده و حتی پیشنهاد ممنوعیت ورود سه تا پنج ساله برای همه مهاجران به جز پناهندگان و دانشجویان خارجی را پیشنهاد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.