افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

۴ عاملی که می‌تواند قیمت بیت کوین را زیر ۲۶۰۰۰ دلار نگه دارد

  • کد خبر : 16733
۴ عاملی که می‌تواند قیمت بیت کوین را زیر ۲۶۰۰۰ دلار نگه دارد

برخی از داده های آنچین و سطوح مقاومتی در بررسی تکنیکال قیمت بیت کوین می تواند دلیل توقف رالی صعودی در مدت کوتاهی را در سطح زیر ۲۶ هزار دلار تقویت کند. به گزارش کوین تلگراف، انتشار CPI ایالات متحده در روز گذشته باعث افزایش قیمت بیت کوین با رشد چشمگیر تا سطح 26555 دلار […]

برخی از داده های آنچین و سطوح مقاومتی در بررسی تکنیکال قیمت بیت کوین می تواند دلیل توقف رالی صعودی در مدت کوتاهی را در سطح زیر ۲۶ هزار دلار تقویت کند.

به گزارش کوین تلگراف، انتشار CPI ایالات متحده در روز گذشته باعث افزایش قیمت بیت کوین با رشد چشمگیر تا سطح 26555 دلار شد. با این حال علیرغم شرایط اقتصاد کلان در حال حاضر حاضر است نظر را جلب کند، برخی از داده‌های آنچین و اندیکاتورهای تکنیکال از اصلاح قیمت بیت کوین در آینده نزدیک خبر می‌دهند. شایان ذکر است میهن بلوکچین به زودی تحلیلی اختصاصی از داده های آنچین را منتشر خواهد کرد که لینک آن نیز در این مطلب قرار می گیرد.

این مطلب صرفاً ترجمه خبر منبع است و به هیچ عنوان پیشنهاد خرید، فروش و سرمایه گذاری در رمزارزها نیست.

افزایش ورودی بیت کوین به صرافیهای رمزارز

داده‌های شرکت گلسنود نشان می‌دهد که در ۱۳ اسفند (۲۲ اسفند) حجم ورودی بیت کوین به صرافی‌ها به اوج خود در ۲۰۲۲ رسیده است که نشان می‌دهد احتمال فشار فروش با افزایش قیمت وجود خواهد داشت.

حجم خالص ورودی بیت کوین به صرافی ها؛ منبع: گلسنود

اندیکاتور CDD مقداری افزایش یافته است که نشان می‌دهد کوین‌های قدیمی نیز در حال جابه‌جا شدن هستند. افزایش این اندیکاتور حاکی از آن است که هولدرهای قدیمی ممکن است برای کسب سود، دارایی‌های خود را جابه‌جا کند که می‌تواند به اصلاح قیمت منجر شود.

افزایش RSI و فاندینگ رایت

همچنین شاخص فاندینگ ریت امتیاز آتی بیت کوین نیز افزایش یافته است. به این معنی که تریدرهای بیشتر به افزایش قیمت بیت کوین امیدوارند و قراردادهای لانگ بیشتر اجرا می شود که همین موضوع می تواند قیمت را افزایش دهد.

نمودار فاندینگ ریت بیت کوین
نمودار فاندینگ ریت بیت کوین؛ منبع: کوین گلس

همچنین همزمان با حرکت شارپی بیت کوین، اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) نیز تا سطح 82 افزایش یافته است که نشان می‌دهد بیت کوین در محدوده اشباع خرید قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال تکنیکال بیت کوین، الگویی نزولی را نشان می دهد

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعت در حال حاضر یک الگوی وجه وسیع را نشان می دهد که نشان می دهد نوسان شدید قیمت دارد. هم‌چنین هم‌فروشندگان، قیمت‌ها را به خارج از سطح حمایت و مقاومت می‌کشانند و این حرکت‌ها به سرعت از سوی دیگر جبران می‌شوند.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعت
نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ۴ ساعت؛ منبع: تریدینگ ویو

تجربه‌های روز گذشته، شکست این الگو به سمت بالا را تثبیت کنند و در حال حاضر با مقاومت بزرگی در سطح ۲۶۷۰۰ دلار روبه‌رو هستند. از سوی دیگر احتمال اصلاح قیمت در روزهای آینده به سطح پایینی این الگو در سطح ۱۹۵۰۰ دلار وجود دارد.

اگر قیمت رمزارز BTC به سمت بالای خط روند بالاتر شکسته شود، برای حرکت دادن قیمت به سمت 30000 دلار ورود خواهد کرد. همچنین نشانه های مسعدی در بازار آپشن برای این حرکت دیده شده است.

  • دلیل توقف قیمت بیت کوین چیست؟

افزایش حجم خالص ورود بیت کوین به صرافی‌ها، رشد اندیکاتور RSI و افزایش فاندینگ رایت و همچنین مقاومت در برابر خط روند صعودی در تایم فریم ۴ ساعت، باعث شد که بیت کوین از سطح ۲۶۰۰۰ دلار فراتر رود.

  • حمایت و مقاومت بیت کوین در کجا قرار دارد؟

در نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، دو خط روند پیشرفتی و نزولی وجود دارد که به ترتیب ۲۶۷۰۰ دلاری و حمایت ۱۹۵۰۰ دلاری را نشان می‌دهند.

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”دلیل توقف قیمت بیت کوین چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”افزایش حجم خالص ورود بیت کوین به صرافی‌ها، رشد اندیکاتور RSI و افزایش فاندینگ ریت و همچنین مقاومت خط روند صعودی در تایم فریم ۴ ساعته، باعث شد قیمت بیت کوین نتواند از سطح ۲۶٬۰۰۰ دلار فراتر رود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”حمایت و مقاومت بیت کوین در کجا قرار دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”در نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، دو خط روند صعودی و نزولی وجود دارد که به ترتیب مقاومت ۲۶٬۷۰۰ دلاری و حمایت ۱۹٬۵۰۰ دلاری را نشان می‌دهند.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-15 14:31:36

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.