افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی +عکس و اطلاعات کلی

  • کد خبر : 91093
۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی +عکس و اطلاعات کلی

کشور اندونزی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته شده است. این کشور، جزایر بسیار، فرهنگ غنی، آب و هوای استوایی پایدار و سواحل طبیعی زیبا دارد. اندونزی با بیش از ۱۷،۰۰۰ جزیره، بزرگترین کشور جزیره‌ای جهان است که ترکیبی منحصر به فرد از سنت‌ها، مناظر و تجربیات را ارائه می‌دهد. […]

کشور اندونزی به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان شناخته شده است. این کشور، جزایر بسیار، فرهنگ غنی، آب و هوای استوایی پایدار و سواحل طبیعی زیبا دارد. اندونزی با بیش از ۱۷،۰۰۰ جزیره، بزرگترین کشور جزیره‌ای جهان است که ترکیبی منحصر به فرد از سنت‌ها، مناظر و تجربیات را ارائه می‌دهد. از خیابان‌های شلوغ جاکارتا گرفته تا سواحل بکر بالی؛ اندونزی با زیبایی نفسگیر و مهمان‌نوازی گرم، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. چه قصد سفر داشته باشید و چه صرفا در مورد این کشور جذاب کنجکاو باشید، با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه شوید تا ۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی را با هم بخوانیم.

حقایق جالب درباره اندونزی که باید بدانید!

۱- نام اندونزی (Indonesia) از واژه لاتین «Indus» به معنای هندی (Indian) و واژه یونانی «nesos» به معنی جزیره   «island» گرفته شده است.

۲- یک حقیقت جالب درباره اندونزی این است که این کشور با داشتن بیش از ۱۷،۰۰۰ جزیره، بزرگترین کشور جزیره‌ای دنیا محسوب می‌شود. جزایر آن؛ مناظر، فرهنگ‌ها و شگفتی‌های طبیعی متنوعی دارند.

۳- جزیره بالی در اندونزی یک مقصد گردشگری مشهور در جهان بوده که در طول سال میزبان جشنواره‌های رنگارنگ مختلفی است. از جشن‌های نایپی nyepi (روز سکوت) تا جشن‌های گالونگان galungan و کونینگان kuningan ، بالی به خاطر جشنواره‌های فرهنگی پرجنب و جوش، سواحل خیره‌کننده و هنرهای سنتی‎‌اش مشهور است.

۴- اندونزی دومین خانه جنگل‌های بارانی بزرگ دنیاست. جنگل‌های انبوه این کشور مانند جنگل‌های بورنئو و سوماترا از نظر تنوع زیستی بسیار غنی هستند و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از جمله اورانگوتان‌های در معرض خطر انقراض را در خود جای داده‌اند. همچنین مرکز توان بخشی اورانگوتان در کالیمانتان پناهگاه امنی برای اورانگوتان‌های یتیم فراهم کرده و از توان بخشی آنها در حیات وحش حمایت می‌کند.

۵- بزرگترین دریاچه آتشفشانی جهان در جزیره سوماترا اندونزی قرار دارد. دریاچه توبا به دلیل فوران عظیم آتشفشانی هزاران سال پیش شکل گرفت و اکنون یک مقصد گردشگری محبوب است.

جزیره سوماترا اندونزی

۶- زبان رسمی مردم اندونزی باهاسایی بوده و اکثریت مردم این کشور به این زبان صحبت می‌‎کنند. این زبان برگرفته از زبان مالایی است.

۷- اندونزی خانه بیش از ۳۰۰ گروه قومی متمایز است. تنوع این کشور در گروه‌های قومی متعددی منعکس می‌‎شود که هر کدام فرهنگ، زبان و سنت‌‎های منحصر به فردی دارند.

۸- قرارگیری این کشور در منطقه‌ای به نام «حلقه آتش» را در میان فهرست ۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی قرار دهید. علت این نامگذاری، واقع شدن بزرگترین کمربند زلزله جهان در این منطقه بوده که بیش از ۴۰۰ آتشفشان فعال را در خود جای داده است.

۹- کوه برومو یکی از مشهورترین آتشفشان‌های اندونزی است که در شرق جاوه قرار دارد. این آتشفشان فعال با چشم‌اندازهای خیره‌کننده طلوع خورشید و چشم‌اندازهای ماورایی، گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند.

۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی

۱۰- اندونزی کانون تنوع زیستی دریایی است. خطوط ساحلی گسترده و صخره‌های مرجانی این کشور زیستگاه تعداد زیادی از گونه‌های دریایی بوده که آن را به بهشتی برای غواصان و دریانوردان تبدیل می‌کند.

۱۱- بزرگترین گل جهان، با نام علمی رافلزیا آرنولدی Rafflesia arnoldii که به زنبق بدبو مشهور است، در اندونزی یافت می‌شود. این گل نادر می‌تواند تا یک متر قطر داشته باشد و بوی تندی از خود منتشر کند که شبیه به گوشت فاسد است.

۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی

۱۲- حیوان ملی اندونزی اژدهای کومودو (Komodo dragon) نام دارد که بزرگترین اژدهای جهان است. این خزندگان جذاب که به خاطر جثه بزرگ و نیش زهرآگین خود شناخته شده‌اند، جانور بومی جزایر کومودو، رینکا، فلورس و گیلی موتانگ هستند.

۱۳- اندونزی میزبان بزرگترین بازار گل در جنوب شرقی آسیا، پاسار بونگا Pasar Bunga است. پاسار بونگا، واقع در جاکارتا، مجموعه‌ای رنگارنگ از گل‌ها و گیاهان محلی را ارائه می‌دهد.

۱۴- یکی دیگر از ۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی این است که که مردم این کشور، کوتاه‌ترین مردم جهان هستند!

۱۵- آتشفشانی در اندونزی وجود دارد که از آن شعله‌های آبی رنگ فوران می‌کند و دریاچه‌‎ بسیار بزرگ اسیدی را در اطراف خود تشکیل می‌دهد. نام این آتشفشان کاوا ایجن kawah ijen واقع در جاوا شرقی است.

۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی

۱۶- شهروندان اندونزی در انتخاب دین آزاد هستند. از طرفی تعداد مسلمانان جهان در اندونزی بیشتر از هر کشور دیگری است و همین امر باعث شده تا اندونزی را به کشوری با بیشترین تعداد مسلمان در سطح جهان بشناسند.

۱۷- پارک ملی اوجونگ کولون Ujung Kulon زیستگاه طبیعی کرگدن‌‎های در معرض خطر است که متاسفانه تنها حدود ۵۰ مورد از آن ها در کل جهان باقی مانده است.

پارک ملی اوجونگ کولون اندونزی

۱۸- مارکوپولو در سال ۱۲۹۲، اولین اروپایی بود که از اندونزی دیدن کرد.

۱۹- اندونزی زیستگاه یکی از بلندترین مارهایی بوده که تاکنون یافت شده است، این مارها پیتون نام دارند.

۲۰- در بالای آتشفشان کلیموتو  Kelimutu  واقع در اندونزی، سه دریاچه وجود دارد، که هر یک از این دریاچه‌ها متناوبا به خاطر گازهای متصاعد شده از این آتشفشان، به صورت دوره‌ای تغییر رنگ داده و منظره‎‌‌ای مسحورکننده را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.   

 آتشفشان کلیموتو

۲۱- اندونزی زادگاه معبد معروف بوروبودورborobudur است. معبد بوروبودور، واقع در جاوه مرکزی، بزرگ‌ترین معبد بودایی در جهان و یکی از مکان‌های میراث جهانی یونسکو است.

۲۲- اندونزی بعد از کشور کانادا طولانی‌ترین خط ساحلی را دارد.

۲۳- معبد نمادین پرامبانان Prambanan در جاوه مرکزی به خدایان هندو اختصاص دارد. پرامبانان یک شاهکار معماری و یکی از بزرگ‌ترین معابد هندو در آسیای جنوب شرقی است.

معبد نمادین پرامبانان از حقایق جالب اندونزی

۲۴- تئاتر عروسکی سنتی اندونزی ویانگ wayang kulit نام دارد. اجرای ویانگ عروسک‌هایی با طراحی پیچیده را به نمایش می‌گذارد و با داستان سرایی و موسیقی گاملان Gamelan همراه است. گاملان یک موسیقی گروهی سنتی از اندونزی است که معمولا با استفاده از سازه‎‌ای کوبه‌ای برنزی اجرا می‌شود.

۲۵- ساز موسیقی سنتی اندونزی، آنگلونگ angklung ، از بامبو ساخته شده است. آنگلونگ که با تکان دادن یا ضربه زدن به لوله‌های بامبو نواخته می‌شود، ملودی‌های زیبایی تولید می‌کند و به عنوان نمادی از فرهنگ اندونزی شناخته می‌شود.

۴۰ حقیقت جالب در مورد اندونزی

۲۶- اندونزی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای رسانه‌های اجتماعی در جهان است که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن به پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک، واتس اپ و توییتر دسترسی دارند.

 ۲۷- غذاهای سنتی اندونزی تنوع زیادی دارند و دارای طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و مواد تشکیل دهنده هستند. ناسی گورنگ nasi goreng (برنج سرخ شده)، رندانگ  rendang (خورش گوشت تند) و ساتای satay (سیخ گوشت کباب شده) و ناسی پادانگ Nasi padang از غذاهای محبوب این کشور محسوب می‌شوند.

۲۸- گران‌ترین قهوه جهان، کوپی لواک kopi luwak از اندونزی می‌‎آید. این قهوه از زباد نخل آسیایی تهیه می‌شود که نوعی گربه بومی است و چهره‌ای شبیه راسو دارد. این نوع قهوه از دانه‌های قرمزی به دست می‌آید که توسط این حیوان خورده شده و درنهایت از مدفوع او تولید می‌‎شود. قهوه کوپی لواک قهوه‌‎ای خوش‌عطر با طعم منحصر به فرد و بسیار پرطرفدار است.

قهوه کوپی لواک اندونزی

۲۹- جاکارتا پایتخت کشور اندونزی، یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌‌ترین کشورهای اسلامی شناخته می‌‌شود.

۳۰- یکی از عجایب کشور اندونزی این است که بزرگ‌ترین صادرکننده پای قورباغه در جهان شناخته می‌شود و بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، هلند و بلژیک واردکنندگان اصلی آن هستند. این کشور در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۰۰۰ تن پای قورباغه به اتحادیه اروپا صادر کرد.

۳۱- اندونزی بزرگ‎ترین تولیدکننده روغن نخل در جهان است. آب و هوای گرمسیری و کشتزارهای وسیع این کشور آن را به بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن نخل تبدیل کرده است که در صنایع مختلف در سطح جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳۲-  جاوا پرجمعیت ترین جزیره جهان با بیش از ۱۴۰ میلیون نفر جمعیت است و کشور اندونزی با بیش از ۲۴۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‌آید.

جزایر جاوا اندونزی

۳۳- شکل سنتی هنر رزمی اندونزی پنچاک سیلات Pencak Silat نامیده می‌شود که ترکیبی از تکنیک‌های دفاع شخصی، هنرهای رزمی و عناصر فرهنگی است و به طور گسترده‌ای در سراسر کشور اجرا می‌شود.

۳۴- معدن گرسبرگ (Grasberg) که در نزدیکی پونچاک جایا (Puncak Jaya) قرار دارد، بزرگترین معدن طلای جهان است.

۳۵- اندونزی به خاطر تولید منسوجات زیبای باتیک معروف است. باتیک، یک پارچه سنتی اندونزیایی، با استفاده از تکنیک‌های رنگرزی مقاوم در برابر موم کشیده می‌شود و به خاطر الگوهای پیچیده و رنگ‎های پر جنب و جوش آن شناخته می‌شود.

چاپ باتیک از حقایق جالب اندونزی

۳۶- اندونزی یکی از بزرگ‌ترین  جمعیت جوانان  را در جهان دارد. میانگین سنی جمعیت در اندونزی تنها ۳۱  سال است.

۳۷- اولین تیمی که به جام جهانی فوتبال در جنوب شرق آسیا راه یافت، اندونزی بود. این تیم به نام هند شرقی هلند نامگذاری شد و در سال ۱۹۳۸ در فرانسه بازی کرد. اما این تیم فقط بازیکنانی با اصالت هلندی داشت.

۳۸- کوه تامبوراTambora  آتشفشانی‌ترین کوه اندونزی است که بزرگ‌ترین فوران آن در سال ۱۸۱۵ رخ داد و در فاصله ۱۹۳۰ کیلومتری جزیره سوماترا شنیده شد. متاسفانه این اتفاق جان حدود ۷۰۰۰۰ نفر را گرفت!

کوه تامبورا اندونزی

۳۹- یک شرکت اندونزیایی ایندومی با ساخت “بزرگ‌ترین بسته نودل فوری” رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد که ۶۶۵ کیلوگرم وطن داشت و از همان موادی درست شده بود که در بسته‌بندی‌های معمولی استفاده می‌شد. از این رو برای مصرف انسان مناسب بود.

۴۰- پاسولا Pasola  یک جشنواره برداشت محصول در سومبا، اندونزی است. این جشن عجیب شامل پرتاب نیزه‌های چوبی با نوک‌های تیز به اعضای تیم رقیب است. پیش از این، نیزه‌ها از جنس فلز و به اندازه کافی تیز بودند که ممکن بود یک انسان را بکشند! مردن در این جشن مایه مباهات بود.

جشنواره پاسولا از حقایق جالب اندونزی

سفر به اندونزی را با تمام حقایق جالب آن تجربه کنید

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، میراث فرهنگی غنی اندونزی از طریق جشنواره‌‎ها و مراسم مختلف سنتی جشن گرفته می‌شود. از جشن‌های گالونگان Galungan و نیپی Nyepi در بالی گرفته تا مراسم خاکسپاری توراجا Toraja در سولاوسی Sulawesi. اندونزی کشوری متنوع و جذاب با شگفتی‌های بی‌شماری برای اکتشاف است و از این رو سفری هیجان‌انگیز را برای هر گردشگری به همراه خواهد داشت. جزیره بالی در اندونزی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور دانست. هتل‌های لوکس در کنار جاهای دیدنی بالی و طبیعت منحصر به فرد این جزیره، برای گردشگران از سرتاسر جهان جذابیت دارد.

در صورت سفر به اندونزی، دیدن کدام یک از این مکان‌ها برای شما جالب‌تر است؟ اگر تا به حال به این کشور سفر کردید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به اندونزی

اندونزی در کدام قاره است؟

اندونزی در  جنوب شرقی آسیا و شمال اقیانوسیه قرار دارد.

کشور اندونزی چند جزیره دارد؟

اندونزی از بیش از ۱۷،۰۰۰ جزیره تشکیل شده است که آن را به بزرگ‌ترین مجمع الجزایر جهان تبدیل کرده است. با این حال، تنها حدود ۶۰۰۰ از این جزایر مسکونی هستند.

مقاصد گردشگری محبوب در اندونزی کدامند؟

برخی از مقاصد گردشگری محبوب در اندونزی عبارتند از بالی، یوگیاکارتا، جزیره کومودو، معبد بوروبودور و کوه برومو. هر کدام از این مقاصد، تجربه‌ها و جاذبه‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند.

اندونزی چندمین کشور پرجمعیت جهان است؟

کشور اندونزی با بیش از ۲۴۰ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پرجمعیت جهان به حساب می‎‎‌‌‌آید.

 اولین فرد اروپایی که از اندونزی دیدن کرد که بود؟

مارکوپولو در سال ۱۲۹۲، اولین اروپایی بود که از اندونزی دیدن کرد.

اندونزی بزرگترین صادرکننده چه جانوری است؟

اندونزی بزرگ‌ترین صادرکننده پای قورباغه در جهان است که بسیاری از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، هلند و بلژیک واردکنندگان اصلی آن هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=91093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.