افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

یک گردباد از داخل چگونه به نظر می رسد؟ دانشمندان پاسخ می دهند

  • کد خبر : 367573
یک گردباد از داخل چگونه به نظر می رسد؟ دانشمندان پاسخ می دهند

گردبادها پدیده های طبیعی بسیار خطرناکی هستند که قدرت تخریب فوق العاده بالایی دارند. به دلیل ایجاد شرایط شدید و خطرناک در سطح زمین، این پدیده های چرخشی همیشه از طریق تصاویر گرفته شده از خارج و بسیار دور قابل مشاهده بوده اند. اما سوالی که بسیاری از افراد کنجکاو در این مورد می پرسند […]

گردبادها پدیده های طبیعی بسیار خطرناکی هستند که قدرت تخریب فوق العاده بالایی دارند. به دلیل ایجاد شرایط شدید و خطرناک در سطح زمین، این پدیده های چرخشی همیشه از طریق تصاویر گرفته شده از خارج و بسیار دور قابل مشاهده بوده اند. اما سوالی که بسیاری از افراد کنجکاو در این مورد می پرسند این است که یک گردباد از درون چگونه به نظر می رسد؟ اگرچه دانشمندان تا حد زیادی ساختار گردباد را درک کرده اند، اما پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. زیرا رصد از داخل گردباد عملا غیرممکن است. با دی جی همراه باشید.

چرا نمی توانید داخل گردباد را ببینید؟

گردبادها با بادهای شدید و اجسام معلق همراه هستند که هرگونه تلاش برای قرار دادن دوربین یا تجهیزات تصویربرداری در مسیر آنها به سرعت آن تجهیزات را از بین می برد. دوربین هایی که در مسیر گردباد قرار می گیرند در اثر باد شدید آسیب می بینند و به اشیاء برخورد می کنند یا در گل و آب پوشانده می شوند و عملاً قادر به گرفتن تصاویر قابل استفاده نیستند. از طرفی قرار دادن انسان در کنار گردبادها نیز بسیار خطرناک و کشنده است. بنابراین هرگز فرصتی برای مشاهده مستقیم درون گردبادها وجود نداشته است.

ابزارهای علمی برای مطالعه گردبادها

اگرچه امکان دیدن داخل گردباد وجود ندارد، اما دانشمندان از ابزارهای پیشرفته ای مانند رادارهای داپلر متحرک برای درک بهتر ساختار داخلی گردباد استفاده می کنند. این رادارها با ارسال انرژی به داخل طوفان و تجزیه و تحلیل انرژی منعکس شده، اطلاعات مهمی در مورد گردباد به دست می آورند. این اطلاعات شامل محل بارندگی، وجود اجسام معلق، سرعت باد و تغییرات این مشخصات از مرکز گردباد تا لبه های آن و به صورت عمودی در امتداد ابرهای طوفانی است.

یافته های علمی در مورد ساختار داخلی گردباد

از اندازه‌گیری‌های راداری ثابت شده است که گردبادها معمولاً یک منطقه تمیز در مرکز خود دارند، یعنی عاری از باران و گرد و غبار. این منطقه جایی است که بادهای عمودی بسیار شدیدی می وزد و در برخی موارد نیروی این بادها به قدری قوی است که حتی می توانند آسفالت را از جاده ها خارج کنند. این فضای خالی توسط حلقه ای از باران شدید و زباله احاطه شده است که در اثر نیروی گریز از مرکز از مرکز گردباد به سمت بیرون حرکت می کند.

گردباد

گاهی اوقات، مناطقی از باران شدید در فاصله کوتاهی از گردباد به سمت مرکز چرخش حرکت می کنند، که شبیه نوارهای مارپیچی طوفان های اقیانوسی است. برخی از گردبادها تنها یک ابر قیفی شکل اصلی دارند، در حالی که برخی دیگر از چندین ابر قیفی شکل کوچکتر تشکیل شده اند که به دور یکدیگر می چرخند. جالب است بدانید حتی برخی از گردبادها نیز ابرهای قیفی ندارند. این به این دلیل است که تا زمانی که بادها در یک دایره بسته از ابر به زمین می چرخند، گردباد وجود دارد، حتی اگر شرایط جوی برای تشکیل یک ابر قیفی قابل مشاهده مساعد نباشد.

گردبادها از کجا شروع می شوند؟

نکته جالب دیگری که دانشمندان در مورد گردبادها کشف کرده اند این است که بسیاری از آنها از زمین به بالا شکل می گیرند نه از ابرها به زمین. این روند آموزشی آنقدر سریع است که در کمتر از یک دقیقه انجام می شود. بنابراین اگر به دنبال ابر قیفی در آسمان هستید، ممکن است چشمانتان شما را فریب دهد و در واقع گردبادهای قوی بدون ابر قیفی روی زمین شکل می‌گیرند.

گردباد

نتیجه گیری

در نهایت، اگرچه با استفاده از ابزارهای علمی پیشرفته مانند رادارهای داپلر، اطلاعات مفیدی در مورد ساختار داخلی گردبادها به دست آورده ایم، اما هنوز امکان مشاهده مستقیم درون این پدیده های طبیعی شگفت انگیز وجود ندارد. با این حال، این دانش به ما کمک می کند تا بهتر پیش بینی کنیم که این طوفان های مخرب چگونه رفتار خواهند کرد و چگونه می توانیم در برابر آنها محافظت کنیم. اگرچه گردبادها همیشه از بیرون به شکل ابرهای در حال چرخش و زباله های معلق دیده می شوند، اما در داخل فضایی پر از بادهای عمودی قدرتمند و مناطقی عاری از باران و آوار وجود دارد که هنوز برای ما پدیده ای پر از رمز و راز و شگفتی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.