افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

یک کشتی آمریکایی در آب های غرب آسیا دچار حادثه شد.

  • کد خبر : 374320
یک کشتی آمریکایی در آب های غرب آسیا دچار حادثه شد.

به گزارش رکنا، مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که در حادثه ای که در دست بررسی است، یک کشتی نیروی دریایی آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می کرد، آسیب دید. به گزارش آسوشیتدپرس، کشتی آسیب دیده یک تانکر سوخت ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن، یو اس اس اس بیگ هورن […]

به گزارش رکنا، مقامات آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که در حادثه ای که در دست بررسی است، یک کشتی نیروی دریایی آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می کرد، آسیب دید.

به گزارش آسوشیتدپرس، کشتی آسیب دیده یک تانکر سوخت ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکلن، یو اس اس اس بیگ هورن بود.

این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این کشتی سوختی پس از سوخت گیری ناوگان یو اس اس آبراهام لینکلن دچار حادثه شد.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، گفت که این کشتی در غرب آسیا سقوط کرده است، اما از توضیح بیشتر در مورد مکان یا جزئیات حادثه خودداری کرد.

تصویری که ارتش ایالات متحده در 5 سپتامبر منتشر کرد، ملوانان روی لینکلن را نشان داد که از بیگ هورن تدارکات دریافت می کردند. در حالی که عکس دیگری از 11 سپتامبر، بیگ هورن را در کنار لینکلن نشان می داد.

ناو هواپیمابر لینکلن در حال گشت زنی در دریای عرب است.

به گفته این مقام آمریکایی، خدمه بیگ هورن در سلامت هستند و هیچ نشانه ای از نشت نفت از کشتی وجود ندارد.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که این کشتی توسط یدک کش های خصوصی پشتیبانی می شود و ارزیابی ها در حال انجام است.

شایعات در مورد وضعیت Big Horn از اوایل روز سه شنبه پس از انتشار تصاویر در gCaptain، وب سایتی که محموله ها را ردیابی می کند، آغاز شد. بر اساس تصاویر منتشر شده توسط این وبسایت، قایق های زیادی در نزدیکی شاخ بزرگ وجود داشته است.

این وب سایت همچنین گزارش داد که بیگ هورن “در سواحل عمان شسته شده است.”

اگرچه لینکلن از یک راکتور هسته ای نیرو می گیرد، اما گروه ضربت آن از کشتی هایی تشکیل شده است که با سوخت های فسیلی کار می کنند و باید در دریا سوخت گیری شوند. هواپیماهای مستقر در لینکلن نیز به سوخت جت نیاز دارند. بیگ هورن و کشتی های مشابه دیگر تدارکات را نیز فراهم می کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، تانکرهای نفتی مانند بیگ هورن معمولاً حدود 80 غیرنظامی و 5 پرسنل نظامی را در کشتی حمل می کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشتی های تدارکاتی دیگری مانند Big Horn فوراً در خاورمیانه در دسترس خواهند بود یا خیر. بررسی آسوشیتدپرس از تصاویر نظامی منتشر شده از کشتی‌های مشابهی که توسط فرماندهی سیلیفت نظامی نیروی دریایی ایالات متحده اداره می‌شوند، هیچ کدام را در ماه‌های اخیر در خاورمیانه پیدا نکرد. نیروی دریایی آمریکا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

گزارش ها از خسارات وارده به این کشتی آمریکایی حاکی از آن است که از ابتدای جنگ غزه و پس از جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه که منجر به شهادت بیش از 41 هزار فلسطینی شده است، نیروهای مسلح یمن اقدام به انجام این عملیات کرده اند. شنل ده ها عملیات علیه کشتی های رژیم در حمایت از مردم فلسطین و حامیان آنها انجام شده است.

از سوی دیگر، یمن با حمایت خود، تلاش های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره رژیم صهیونیستی از طریق دریای سرخ را ناکام گذاشته است و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش ها نیز فراتر رفته است. a به دنبال حماقت ائتلاف آمریکایی در انجام حملات در مناطق مختلف بوده است. یمن اهداف خود را گسترش داده و اکنون شامل کشتی های آمریکایی و انگلیسی می شود.

از این نظر کارشناسان معتقدند عملیات بی سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، قدرت نظامی را به نمایش گذاشت که واشنگتن از آن غافل بود و در واقع، مختل شده است. معادلات آنها

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.