افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
10

یک کاربر توییتر چه کاری باید انجام دهد؟

  • کد خبر : 3148
یک کاربر توییتر چه کاری باید انجام دهد؟

در روزهای قدیم وب، اپلیکیشنی به نام تریلیان برای حل مشکل اجازه دادن به کاربران برای اتصال به دوستان خود در چندین سرویس پیام رسانی مانند AIM، Jabber، Yahoo! مسنجر، IRC و دیگران. اخیراً، من در آرزوی سرویسی مانند Trillian بودم که به من اجازه دهد تا با پایگاه کاربران در حال فرار توییتر همراه […]


در روزهای قدیم وب، اپلیکیشنی به نام تریلیان برای حل مشکل اجازه دادن به کاربران برای اتصال به دوستان خود در چندین سرویس پیام رسانی مانند AIM، Jabber، Yahoo! مسنجر، IRC و دیگران.

اخیراً، من در آرزوی سرویسی مانند Trillian بودم که به من اجازه دهد تا با پایگاه کاربران در حال فرار توییتر همراه باشم، روشی که Trillian زمانی کاربران را به چندین سرویس IM متصل می کرد.

با این حال، مطمئن نیستم که این چیز خوبی باشد.

در روزهای پس از تسلط ایلان ماسک در توییتر، اتفاق خوبی بود تکه شبکه توییتر به برنامه های دیگر خارج شده است. این فعال ترین کاربران گزارش ها به نقل از اسناد داخلی می گویند که ترک کرده اند. با این حال، بسیاری از کسانی که اکنون از توییتر فاصله گرفته اند، شبکه های خود را رها نکرده اند. آن‌ها سعی می‌کنند از طریق سایت‌های جدید با دوستان خود در ارتباط باقی بمانند، که منجر به باز شدن چندین برگه مرورگر و برنامه‌های جدید در پوشه‌های آیفون می‌شود.

مشکل این است که بازار هنوز برنده ای را برای «توئیتر جدید» انتخاب نکرده است – و این امکان وجود دارد که هرگز انتخاب نکند.

این یک مشکل سخت برای حل است. بازتولید جادوی توییتر به سادگی ایجاد مجدد یک ابزار میکروبلاگینگ با عملکرد مشابه نیست – قلب، ریتوییت، پاسخ @ و موضوعات. بزرگترین جذابیت توییتر، جامعه آن بود، نه مجموعه ویژگی های آن. و آن نمایشگاه برای گفتن آن شبکه بوده است کاسته در روزهای اخیر – علی رغم توییت های ماسک برعکس. حتی اگر توییتر در حال افزایش کاربران باشد، همانطور که او ادعا می کند، در همان زمان دیگران را از دست می دهد.

اگر ماسک موفق شود، تعداد زیاد توییتر ممکن است افزایش یابد، اما همان توییتر قبلی نخواهد بود. بسیار شبیه به خود شرکت، وقتی افراد اصلی از بین می روند، حال و هوا، جرقه، احساس تعلق نیز وجود دارد. مای اسپیسپس از همه، هنوز در اطراف است. اما دیگر مای اسپیس نیست.

یا، به عبارت دیگر: اگرچه توییتر زنده است، از برخی جهات، قبلاً از بین رفته است.

احتمالا شما هم آن را حس کرده اید. از زمان تصاحب ماسک، هر روز بیشتر تعامل من در توییتر از طریق ترول های رمزنگاری انجام می شود که مرا در تاپیک ها تگ می کنند و از حساب های مردمی که کاملاً از ربات ها قابل تشخیص نیستند، ماسک را ستایش کرده اند. در همین حال، مکالمات واقعی در جاهای دیگر اتفاق می افتد – و با افزایش فراوانی.

با این حال، به نظر می رسد توییتر سیستم پاداش و تنبیه خود را تنها برای عملکردی ترین، بداخلاق ترین، دو برابر می کند. زنگی پوسترهایی به رهبری ماسک. در نهایت، به نظر می رسد، توییتر ممکن است به عنوان یک شبکه سرگرمی، اگر نه یک جامعه، در نتیجه زندگی کند.

در این میان، بسیاری از کاربران OG توییتر به بخش‌های مختلف وب گریخته‌اند.

کسانی که تخصص فنی بیشتری دارند ممکن است موفق شده باشند روند پیچیده ورود به سیستم را برای یافتن خانه در Mastodon طی کنند، اما با وجود شباهت های اولیه، این یک شبیه سازی توییتر نیست. جستجوی جهانی وجود ندارد پیام های مستقیم متفاوت عمل می کنند. توییت نقل قول چیزی نیست. برنامه موبایل کند است. افزودن دوستان سخت است. و قوانین بسیار زیادی وجود دارد. (حتی قرار است برای صحبت در مورد توییتر اخطارهای محتوایی اضافه کنید، در آنجا بسیار تحقیر شده است! و با این حال ناراحتی جمعی کاربران توییتر از سقوط ظاهری آن تنها چیزی است که اکنون می خواهیم درباره آن صحبت کنیم.)

در جاهای دیگر، برخی از انبوه رسانه‌های توییتر، Post.News را امتحان کرده‌اند که توسط ژورنال فناوری Kara Swisher توصیه می‌شود. اما هنوز به صورت عمومی راه اندازی نشده است و هیچ برنامه موبایلی وجود ندارد. به علاوه، خود شبکه با آن پایگاه روزنامه نگاری، به نوعی… جدی و خسته کننده است. (با عرض پوزش، اما این توییتر رسانه ای نبود که توییتر را سرگرم کننده کرد!)

برخی از جوانان توییتر را به مقصد Hive ترک کردند، که تیم سه نفره آن نمی‌تواند کارکرد آن را حفظ کند. در حال حاضر، آفلاین است زیرا تیم به نگرانی‌های امنیتی مهمی رسیدگی می‌کند. عدم شفافیت این شرکت در مورد کارکنان، بودجه، امنیت، حریم خصوصی و دیگر جنبه های کلیدی کسب و کار خود – و نه به عنوان تمایل این شرکت به نام بردن همه افراد “بهترین” – اعتماد زیادی را القا نمی کند.

سپس تعداد زیادی توییتر جایگزین وجود دارد: Cohost، CounterSocial، Tribel، Koo و غیره.

اوه، و من حدس می زنم که ما هستیم دوباره با استفاده از Tumblr، هم؟ کدام یک ممکن است روزی به مردم ماستودون متصل شود؟ Substack می‌خواهد اکنون یک توییتر باشد؟ و اختلاف?

اما صبر کن! بیشتر وجود دارد. یکی از بنیانگذاران توییتر جک دورسی در حال ساخت توییتر غیرمتمرکز خود به نام BlueSky است که هم یک پروتکل و هم یک برنامه است. اما BlueSky این را می گوید از ActivityPub استفاده نخواهد کرد – یعنی نمی‌تواند با ماستودون صحبت کند. آه

حتی در حالی که تمام نمونه‌برداری‌های جایگزین توییتر ادامه دارد، بسیاری از کاربران توییتر در واقع به طور کامل آن را ترک نکرده‌اند – آنها فقط پست‌های خود را کاهش داده‌اند یا پست‌های متقابل دارند. آنها یک پای خود را از در خارج کرده‌اند، اما همچنان از روی شانه‌هایشان به عقب نگاه می‌کنند، انگار از خودشان می‌پرسند، آیا واقعاً باید بروم؟ الان وقتشه؟ (به خود اشاره می کند). پس از همه، به نظر می رسد هنوز در توییتر چیزهای زیادی در جریان است تا برای همیشه از سیستم خارج شوید.

خسته ام. این مشکل نیاز به راه حل دارد. یا حداقل یک تصمیم. میشه لطفا رای گیری کنیم؟

در نهایت – خوشبختانه – مسئله خود به خود حل خواهد شد.

شاید به طور جمعی تصمیم بگیریم که در واقع بر اساس اخلاق و ارزش های خود انتخاب نمی کنیم که از کدام شرکت ها استفاده کنیم. (وگرنه فروشگاه های محلی ما کسب و کار ما خواهند بود، نه آمازون پرایم!) شاید، با سرهای پایین، به توییتر برگردیم و وانمود کنیم که هرگز آنجا را ترک نکرده ایم.

یا شاید همه ما در نهایت به سمت یک شبکه بر روی شبکه های دیگر جذب می شویم، که پس از آن کشش کافی به دست خواهد آورد تا خود را واقعی توییتر 2.0.

یا شاید تصمیم بگیریم که به Twitter 2.0 نیازی نداشته باشیم و در شبکه های کوچکتر پراکنده بمانیم. شاید این حرکت درستی باشد. شاید زمان آن رسیده است که مفهوم میدان شهر جهانی، کارخانه دانک و الگوریتم را بازنشسته کنیم.

شاید باید گروهی از افرادی را پیدا کنیم که واقعاً می‌خواهیم با آنها صحبت کنیم – نه اینکه برایشان اجرا کنیم – و توییتر را پشت سر بگذاریم.

یک کاربر توییتر چه کاری باید انجام دهد؟ توسط سارا پرز که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=3148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 148در انتظار بررسی : 148انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.