افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

یک کاربر برای انتقال 2000 دلار اتریوم بیش از 90000 دلار کارمزد تراکنش پرداخت کرد.

  • کد خبر : 324846
یک کاربر برای انتقال 2000 دلار اتریوم بیش از 90000 دلار کارمزد تراکنش پرداخت کرد.

به نظر می رسد که یک کاربر ناشناس به طور تصادفی بیش از 34ETH را برای انتقال کمی بیش از 2200 دلار اتریوم پرداخت کرده است. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید! مقایسه تبادل به گزارش اسمارتک نیوز، اگرچه اشتباهات «انگشت چاق» در فضای […]

به نظر می رسد که یک کاربر ناشناس به طور تصادفی بیش از 34ETH را برای انتقال کمی بیش از 2200 دلار اتریوم پرداخت کرده است.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، اگرچه اشتباهات «انگشت چاق» در فضای ارز دیجیتال جدید نیست، اما این انتقال نیز ممکن است نوعی پولشویی باشد.

90000 دلار هزینه کاربر اتریوم

DeFiac، بر اساس داده‌های Etherscan، در پستی در شبکه اجتماعی X گفت که کاربر برای انتقال اتریوم 34.26 هزینه اتریوم (به ارزش حدود 89200 دلار در زمان نگارش) به 0.87 پرداخت کرده است که فقط 2262 دلار ارزش داشت.

در زمان انتشار این خبر، کارمزد شبکه اتریوم به پایین ترین سطح سالانه خود رسیده و بین ۲ تا ۴ gwei است. این به این معنی است که انتقال اتریوم باید حداکثر باشد هزینه 5 دلار دارند به عبارت دیگر، این کاربر 1,783,900% هزینه بیشتری پرداخت کرده است.

اشتباه انگشت چاق چیست؟

این معاملات به آنها “اشتباه انگشت چاق (خطای انگشت چاق)» گفته می شود در فضای ارزهای دیجیتال رایج هستند. اصطلاح انگشت چربی زمانی استفاده می شود که کاربر هنگام وارد کردن اطلاعات تراکنش اشتباه کند و اطلاعات اشتباه را وارد کند.

فردی که انگشتان چاق و بزرگ دارد به سختی می تواند دکمه های صفحه کلید را با دقت بالا فشار دهد و به همین دلیل هنگام وارد کردن اطلاعات اشتباه می کند. به همین دلیل است که این نوع اشتباهات، اشتباه انگشت چاق گفته می شود

در 10 اکتبر 2023، یک معامله گر NFT 1055 اتریوم (به ارزش 1.6 میلیون دلار در آن زمان) برای یک NFT که فقط 1000 دلار هزینه داشت، پرداخت کرد.

در 6 آوریل، یکی از کلکسیونرهای OpenSea 100 اتریوم (به ارزش 191000 دلار در آن زمان) برای NFT پرداخت کرد که رایگان پرداخت کرده بود البته این انتقال منجر به اتهامات پولشویی به خریدار داده شد.

کاربران خرده فروشی تنها کسانی نیستند که در طول انتقال با خطا مواجه می شوند. در ماه مه 2021، صرافی ارز دیجیتال Crypto.com مستقر در سنگاپور به اشتباه 7 میلیون دلار به Thevamanogari Manivel، کاربر استرالیایی صرافی ارسال کرد.

مانوئل هرگز این اشتباه را گزارش نکرد و از این پول برای خرید یک عدد استفاده کرد عمارت چند میلیون دلاری در ملبورن استفاده شده و حدود 4 میلیون دلار به حساب بانکی خارجی واریز شده است. وی به اتهام «پرداخت عواید مجرمانه» به 209 روز حبس تعزیری محکوم شده است.

چند هزار برابر کارمزد اتریوم، اشتباه یا پولشویی؟

در حالی که پرداخت بیش از حد کارمزد توسط کاربران در شبکه اصلی اتریوم ممکن است به طور تصادفی رخ داده باشد، همچنین می تواند یک شکل پیشرفته از پولشویی باشد.

برای این کار، کاربر ابتدا باید بداند کدام اعتباردهنده اتریوم تراکنش او را تأیید می کند و مطمئن شود که تراکنش او در بلوک صحیح قرار گرفته است. سپس، این کاربر ناشناس باید با هماهنگی کامل با آن اعتبارسنجی در مرحله قفل کردن کار کند تا اطمینان حاصل شود که وجوه بین افراد دیگر توزیع نمی شود.

در گزارشی که در اکتبر 2023 منتشر شد، Northstake، یک شرکت سرمایه‌گذاری رمزنگاری، دریافت که میزان کل فعالیت غیرقانونی و پرخطر در سه پروتکل سهامداری اتریوم و بخش‌هایی از شبکه اصلی اتریوم بین 0.46 تا 1.56 درصد در نوسان است. است

اگرچه این تعداد نسبتاً اندک است، اما این شرکت اظهار داشت که این موضوع باعث نگرانی نهادهای نظارتی شده است که قصد ورود به پروتکل‌های سهامداری و به طور کلی امور مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم را دارند.

کوین تلگراف

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-12 18:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=324846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.