توسط آلن موزز

خبرنگار HealthDay

دوشنبه، 28 نوامبر 2022 (HelthDay News) – داشتن هدف مشخص در زندگی می تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

این نتیجه گیری محققانی است که هشت سال صرف ردیابی حدود 13000 آمریکایی بالای 50 سال کردند.

مطالعه جدید نشان داد افرادی که زندگی خود را هدفمند می‌دانستند، حدود 15 درصد در معرض خطر مرگ به هر دلیلی در طول دوره ردیابی بودند. این رقم در میان شرکت‌کنندگانی که پایین‌ترین سطح هدف را داشتند به 37 درصد رسید.

“[Having] کویچیرو شیبا، نویسنده اصلی این مقاله، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون، گفت: هدف در زندگی به عنوان میزانی تعریف می‌شود که مردم زندگی خود را دارای جهت و هدف می‌دانند.

او خاطرنشان کرد که احساس هدف بیشتر با خطر کمتر مرگ زودرس در میان مردم از هر نژاد و قومیت مرتبط است.

محققان دریافتند که این ارتباط هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شود، اگرچه مزایای محافظتی در مردان تا حدودی ضعیف‌تر بود.

برای این مطالعه، بین سال‌های 2006 تا 2008 از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا بر اساس یک پرسشنامه استاندارد، نشان دهند که زندگی‌شان چقدر هدفمند است. سپس آنها را به عنوان دارای حس هدف “کم”، “متوسط-کم”، “متوسط ​​به بالا” یا “بالا” طبقه بندی کردند. مرگ و میرها برای هشت سال آینده پیگیری شد.

با افزایش سطح هدف، خطر مرگ در آن دوره کاهش یافت، چه در اثر سکته، سرطان، دیابت، فشار خون بالا و/یا بیماری ریوی باشد.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که چندین عامل بر میزان گزارش یک فرد دارای هدف قوی تأثیر می گذارد.

داشتن پول بیشتر، داشتن سلامت جسمی و روانی بهتر، و سن کمتر در شروع مطالعه، همگی با گزارش یک هدف بزرگتر در شروع مطالعه مرتبط بودند.

شیبا در مورد اینکه چرا به نظر می رسد زنان از ارتباط هدفمندی-طول عمر بیشتر از مردان سود می برند، گفت که مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

اما وی خاطرنشان کرد که به طور کلی، مردان تمایل کمتری نسبت به زنان به دنبال مراقبت های بهداشتی دارند.

و در کنار ترویج استرس کمتر و محافظت در برابر التهاب مشکل ساز، شیبا پیشنهاد کرد که داشتن هدف احتمالاً باعث می شود افراد بهتر از خود مراقبت کنند.

ادامه یافت

به گفته جیمز مادوکس، محقق ارشد در مرکز پیشرفت رفاه در دانشگاه جورج میسون در فیرفکس، وی، همه اینها منطقی است. او یافته ها را بررسی کرد.

“[It’s likely] مادوکس گفت: افرادی که اهداف و برنامه‌های روشنی دارند، با انتظارات و انتظارات برای دستیابی به چیزی که برایشان معنادار است، به آینده نگاه می‌کنند. در نهایت می توانند از ثمره زحمات خود لذت ببرند.”

او گفت که داشتن هدف همچنین جایگزینی روزانه برای گذراندن وقت برای پشیمانی از گذشته یا نگرانی در مورد آینده است.

مادوکس می‌گوید: «افرادی که بر این باورند که در رسیدن به اهداف مهم پیشرفت خوبی دارند، عموماً افراد شادتری هستند، و ما از تحقیقات زیادی می‌دانیم که افراد شاد بهتر از افراد ناشادتر، از خودشان استفاده می‌کنند.»

او خاطرنشان کرد که روشی که محققان از هدف تعریف می‌کنند، به طور کلی مبتنی بر داشتن اهداف و برنامه‌های روشن است، بدون اینکه آن اهداف یا برنامه‌ها واقعاً چه چیزی باشند.

مادوکس خاطرنشان کرد: «من تعاریف دیگری را دیده‌ام که صرفاً داشتن اهداف و برنامه‌ها را شامل نمی‌شود، بلکه داشتن اهداف و برنامه‌هایی فراتر از منافع شخصی است، مانند کمک به دیگران و/یا مشارکت سیاسی و اجتماعی.

او گفت که خبر خوب این است که توسعه اهداف و برنامه ها چیزی است که مردم می توانند یاد بگیرند که چگونه انجام دهند.

مادوکس تاکید کرد: «اگر می‌خواهید زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، مشغول انجام کاری باشید که برایتان مهم است».

این یافته ها در شماره نوامبر منتشر شد طب پیشگیری.

اطلاعات بیشتر

در دانشگاه مینه سوتا در مورد هدفمندی مطالب بیشتری وجود دارد.

منابع: کویچیرو شیبا، دکترا، استادیار، اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون. جیمز مادوکس، دکترا، استاد بازنشسته و محقق ارشد، مرکز پیشرفت رفاه، دانشگاه جورج میسون، فیرفکس، ویرجینیا. طب پیشگیری، نوامبر 2022

اخبار WebMD از HealthDay


حق نشر © HealthDay 2013-2022. تمامی حقوق محفوظ است.