افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406721
یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های خراسان شمالی وجود دارد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

مهدی آرین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی با بیشترین مخاطب از اقشار مختلف جامعه همواره در تلاش هستند تا منابع، امکانات و تجهیزات کتاب را افزایش داده و برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را برای ارتقای سطح خود اجرا کنند. فرهنگ کتاب و […]

مهدی آرین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی با بیشترین مخاطب از اقشار مختلف جامعه همواره در تلاش هستند تا منابع، امکانات و تجهیزات کتاب را افزایش داده و برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی را برای ارتقای سطح خود اجرا کنند. فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بیشتر از گذشته تبلیغ شود.

وی افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی در سال های اخیر با انجام فعالیت های فرهنگی متنوع تلاش کرده است تا کتابخانه را از مکانی برای امانت کتاب به پایگاهی با نشاط و امن برای بازدیدکنندگان در سنین مختلف تبدیل کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: کتاب هایی که فاقد استانداردهای کتابخانه ای باشند از قسمت امانت حذف می شوند.

وی افزود: مشخص است که برخی از کتاب ها به اندازه خود قدمت دارند و این تصور غلط است که باید کتاب های قدیمی را از تیراژ کتابخانه حذف کرد.

آریان تصریح کرد: در حال حاضر در کتابخانه‌های عمومی استان طی دو سال گذشته با اضافه شدن 93 هزار جلد کتاب به ارزش 20 میلیارد تومان، تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی از مرز یک میلیون جلد گذشت.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته برای کتابخانه ملاصدرای شهر فاروک چهار هزار نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد تومان و برای کتابخانه ابوالعباس اسفرینی که در سال 1400 به عنوان کتابخانه نوساز افتتاح شد. تاسیس شد، در دو سال اخیر پنج هزار نسخه کتاب به ارزش یک و نیم میلیارد تومان تهیه شده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه های عمومی در سال های اخیر همواره بوده است، ادامه داد: رشد کنند وی گفت: در سال 1401 تعداد اعضای کتابخانه های عمومی 58 هزار و 431 نفر بود که در پایان سال 1402 با 6 درصد افزایش به 61 هزار و 731 نفر رسید.

آریان درباره تعداد کتاب های امانت شده توضیح داد: در سال 1401، 685 هزار و 634 جلد کتاب امانت گرفته شده است که این رقم در سال گذشته با 13 درصد افزایش به 775 هزار و 867 جلد رسیده است که نشان دهنده افزایش تمایل مردم به کتاب است استان

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی درباره وجود کتاب های دانشگاهی از کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: کتابخانه عمومی نهادی پرمخاطب است که کتاب های موجود در آن عمومی است، بنابراین نبود برخی از کتاب های تخصصی دانشگاهی در کتابخانه دلیل بر ضعف کتابخانه نیست، زیرا در هر دانشگاهی یک کتابخانه وجود دارد. با کتب تخصصی رشته های دانشگاهی فعال بوده و آن دانشگاه موظف به تهیه کتب تخصصی دانشگاه خود می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.