افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 9 October , 2024
0

یک مقام سازمان ملل خواستار آتش بس در غزه و اجرای قطعنامه شورای امنیت شد

  • کد خبر : 391346
یک مقام سازمان ملل خواستار آتش بس در غزه و اجرای قطعنامه شورای امنیت شد

به گزارش صبح پنجشنبه آیرین جانین هنس پلاسچارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان، به الجزیره انگلیسی گفت: «ما به یک نقشه راه واقع بینانه برای اجرای قطعنامه 1701 توسط هر دو طرف نیاز داریم. این نقشه راه باید شامل سازوکارهای اجرایی شفاف باشد. بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت مصوب 2006، نیروهای حافظ […]

به گزارش صبح پنجشنبه آیرین جانین هنس پلاسچارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای لبنان، به الجزیره انگلیسی گفت: «ما به یک نقشه راه واقع بینانه برای اجرای قطعنامه 1701 توسط هر دو طرف نیاز داریم. این نقشه راه باید شامل سازوکارهای اجرایی شفاف باشد.

بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت مصوب 2006، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای کمک به ارتش لبنان در حفاظت از منطقه مرزی جنوبی این کشور با رژیم صهیونیستی در منطقه حضور یافته اند. در این قطعنامه همچنین آمده است که گروه های مسلح غیر از ارتش لبنان نباید در مرزهای جنوبی حضور داشته باشند.

فرانسه و ایالات متحده در ماه گذشته یک آتش بس 21 روزه را پیشنهاد کردند. اما با بمباران شدید حومه جنوبی بیروت توسط اسرائیل و شهادت حسن نصرالله، رهبر سابق حزب الله توسط رژیم صهیونیستی، این مذاکرات به سرعت متوقف شد.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل گفت: درخواست مشترک آمریکا و فرانسه برای آتش بس 21 روزه همچنان روی میز است و بسیار مرتبط است، بنابراین نباید آن را رد کنیم. فکر نمی کنم ابتکارات جدیدی وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنااستفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام اینکه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفیل) به شدت نسبت به فعالیت ها و تحرکات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت یکی از مواضع خود در لبنان نگران هستند، گفت: این یک واقعیت بسیار خطرناک است که به خطر می اندازد. امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل انجام ماموریتی که شورای امنیت به آنها محول کرده است غیرقابل قبول است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: یونیفیل نگرانی عمیق خود را از فعالیت‌های اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت یکی از مواضع نیروهای حافظ صلح در جنوب شرقی مارون ار راس در بخش غربی که در داخل خاک لبنان قرار دارد، ابراز کرده است. قلمرو

دوجاریک افزود: یونیفل اعلام کرد که این یک تحول بسیار خطرناک است و ارتش اسرائیل بارها از طریق کانال های ارتباطی منظم از این وضعیت جاری مطلع شده است. به خطر انداختن امنیت صلح‌بانان سازمان ملل در اجرای مأموریتی که شورای امنیت به آنها محول کرده است، غیرقابل قبول است و یونیفیل به همه بازیگران تعهداتشان برای حفاظت از نیروها و دارایی‌های سازمان ملل را یادآوری می‌کند.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 250 هزار شهروند لبنانی به دلیل حملات اسرائیل آواره و به سوریه پناهنده شده اند.

وی اعلام کرد: من در مرز سوریه و لبنان هستم که از 23 سپتامبر تاکنون 250 هزار نفر از آنجا عبور کرده اند. مقامات محلی، هلال احمر سوریه، سازمان ملل متحد و شرکای آنها به طور مستمر در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که افرادی که وارد سوریه می شوند از مراقبت های مناسب برخوردار می شوند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان عملیات‌های روزانه و شدیدی را علیه اهداف این رژیم در داخل خاک فلسطین انجام داده است تا بخش قابل‌توجهی از ارتش اسرائیل را درگیر نبرد کند. شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه.

ارتش رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را در چند منطقه جنوب لبنان از مهر 2 آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=391346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.