افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

یک سقف و دو فیلتر هوا.

  • کد خبر : 336149
یک سقف و دو فیلتر هوا.

آفتاب نیوز: این موضوع نه تنها برای شهروندان ایرانی مشکل ایجاد کرده، بلکه برای گردشگران و میهمانان خارجی که در مناسبت های مختلف به ایران سفر می کنند نیز دردسرساز شده است. بسیاری از اپلیکیشن ها و وبسایت های پرکاربرد دنیا مانند اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و برخی از سرویس های گوگل در ایران فیلتر […]

آفتاب نیوز:

این موضوع نه تنها برای شهروندان ایرانی مشکل ایجاد کرده، بلکه برای گردشگران و میهمانان خارجی که در مناسبت های مختلف به ایران سفر می کنند نیز دردسرساز شده است. بسیاری از اپلیکیشن ها و وبسایت های پرکاربرد دنیا مانند اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و برخی از سرویس های گوگل در ایران فیلتر شده اند، این وضعیت باعث شده است تا گردشگران و مهمانان خارجی که وارد ایران می شوند برای دسترسی به خدمات اینترنتی با مشکل مواجه شوند. حضور مجدد کریستیانو رونالدو، فوق ستاره محبوب تیم النصر پرتغالی و عربستان در آینده ای بسیار نزدیک در ایران برای رقابت با نماینده فوتبال کشورمان، بار دیگر حاشیه های طنز و جدی را در کشور برانگیخته است و این موضوع زمان پیشنهاد می شود استفاده کنید و بله و … تحویل می گیرید یا همانطور که در فضای غیر رسمی اعلام شده سیم کارت ایرانی بدون فیلتر به شما تحویل داده می شود؟

کامران اختر کارشناس فناوری اطلاعات به آرمان ملی گفت: گسترش فیلترینگ هر سال شدت بیشتری می گیرد و استفاده از پلتفرم های خارجی بدون استفاده از VPN برای ایرانی ها غیرممکن می شود. تاکید و توجه زیادی بر فیلتر کردن بسیاری از اپلیکیشن های خارجی که ارائه کرده اند شده است. فرصت های شغلی برای بسیاری از افراد، آیا همین توجه و تلاش برای نظارت بر ممنوعیت و محدود کردن فروش VPN و فیلترشکن انجام نمی شود؟

و افزود: اما همه چیز تا اینجا نشان می دهد که عزمی برای رفع فیلترها وجود ندارد و همچنان باید با فیلترشکن پولی یا رایگان به برنامه های فیلتر شده دسترسی داشت. اما مشکلاتی که با ورود تیم های ورزشی، گروه های گردشگری و… به وجود آمد. به ایران نیز ظرافت های طنز بسیاری داشت. در نهایت با توجه به این محدودیت ها، برخی مقامات ایرانی پیشنهاد استفاده از سیم کارت های بدون فیلتر برای گردشگران و مهمانان خارجی را داده اند. این سیم کارت ها به گونه ای طراحی شده اند که این افراد بتوانند بدون محدودیت از اینترنت استفاده کرده و به اپلیکیشن های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. این اقدام از سوی دولت به عنوان راهکاری برای بهبود تجربه گردشگری و جذب گردشگران بیشتر به کشور ارائه شده است. پیشنهاد ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران از سوی اکثریت مردم ایران نوعی تبعیض تلقی می شود، اما مردم معتقدند این تصمیم نشان دهنده دوگانگی در برخورد با اتباع داخلی و خارجی است، زیرا در حالی که اکثریت مردم ایران مجبورند از کلیدهای فیلتر استفاده کنید و این روش ها برای دسترسی به اینترنت رایگان است، گردشگران می توانند به راحتی و بدون فیلتر از اینترنت استفاده کنند. یقیناً این اعتراضات اساساً بر عدالت اجتماعی و حقوق برابر در دسترسی به اطلاعات متمرکز است و معترضان معتقدند اگر دولت توانایی ارائه اینترنت بدون فیلتر را داشته باشد، این امکان نه تنها برای گردشگران خارجی، برای همه شهروندان فراهم شود.

این کارشناس ادامه داد: فیلترینگ اینترنت در ایران نه تنها زندگی روزمره شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است، بلکه به یکی از عوامل بازدارنده برای گردشگران خارجی تبدیل شده است. پیشنهاد ارائه سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران، اگرچه ممکن است تا حدودی به بهبود وضعیت آنها کمک کند، اما به دلیل ایجاد نابرابری بین شهروندان داخلی و خارجی، اعتراضات داخلی را برانگیخته است. این موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر برای ایجاد تعادل بین جذب گردشگر و حفظ حقوق شهروندان ایرانی است. سعیدی نماینده چابهار در شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که چنین محدودیت هایی ایجاد کرده اند به خوبی می دانند که قابل اجرا نیست و مردم با شرایط سخت گیرانه از طریق کلید فیلتر همه این محدودیت ها را دور می زنند. وی خاطرنشان کرد: جالب است کسانی که چنین محدودیت هایی ایجاد می کنند بدون محدودیت به تمامی بسترهای فضای مجازی دسترسی کامل دارند. سعیدی تصریح کرد: دوگانگی ها به ویژه این حادثه اخیر متأسفانه نشان دهنده نظر مردم ایران است که مردم ایران آن شأن را ندارند که بتوانند بدون محدودیت به اینترنت دسترسی داشته باشند، اما برای گردشگرانی که می آیند ارزشی قائل نیستیم. کشور ما موافقیم. طبیعتا این رویکرد باعث نارضایتی در جامعه خواهد شد. وی تاکید کرد: این اقدام نشان می دهد که ما مردم را نشناخته ایم، نشان دهنده این است که توانایی های ملت بزرگ خود را نشناخته ایم. امیدوارم اگر محدودیتی بر اساس اصول مختلف قانون اساسی برداشته شود، اولاً شامل حال ملت ایران شود.

این عضو شورای اسلامی تصریح کرد: با این رفتارها عملا نسبت به ملت ایران تبعیض قائل می شویم که با اصل سوم و نهم قانون اساسی در تضاد است. امیدوارم تلاش جدی صورت گیرد و با توجه به گردش مالی که گفته می شود در کشور حدود 50 میلیارد تومان است، فیلترشکن هر چه زودتر بهبود یابد. وی با بیان اینکه دادن سیم کارت بدون فیلتر به گردشگر خارجی از نظر من توهین به عزت ملت ایران است، گفت: به نظر من رئیس جمهور به عنوان ولی امر قانون اساسی باید با رفع محدودیت ها جبران کند. . نماینده چابهار درباره اینکه آیا مجلس می تواند در این زمینه دخالت کند، گفت: طبق اصل 84 همکاران من می توانند در این موضوع دخالت کنند و این یکی از امور نظارتی مجلس است، اما با توجه به نظر و رویکرد همکارانم در این زمینه، ما می توانیم در این زمینه دخالت کنیم. این احتمال وجود دارد که محدودیت هایی که من در نظر می گیرم روی صفر تنظیم شوند. وی با توجه به اینکه افکار عمومی اهدای سیم کارت های بدون فیلتر به گردشگران خارجی را نوعی کاپیتولاسیون می داند، گفت: فکر می کنم این اتفاق که می توان از آن به عنوان کاپیتولاسیون فرهنگی نام برد قطعا تبعاتی خواهد داشت. بر اساس کدام اصل به خودمان اجازه می دهیم آنچه را که گردشگران خارجی برای ملت ایران می دهیم، نپذیریم؟ این نمونه بارز دوگانگی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.