افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
1

یک روز از جشنواره “فرهنگ ها” در قطر به ایران اختصاص یافت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 399612
یک روز از جشنواره “فرهنگ ها” در قطر به ایران اختصاص یافت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در جریان بازدید از دانشگاه علم و صنعت دوحه با سالم النعیمی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. دانشگاه النعیمی که در نشست با معاون آموزشی و مدیر ارتباطات بین الملل دانشگاه دوحه […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران و علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر در جریان بازدید از دانشگاه علم و صنعت دوحه با سالم النعیمی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند. دانشگاه

النعیمی که در نشست با معاون آموزشی و مدیر ارتباطات بین الملل دانشگاه دوحه حضور داشت به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه دوحه دارای 5 دانشکده مهندسی، فناوری اطلاعات (IT)، بازرگانی، سلامتی و قوای عمومی دانشکده ها و دانشجویان ملیت های مختلف دانش را به صورت عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی فرا می گیرند.

انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین قطر و ایران

رئیس دانشگاه دوحه گفت: در حال حاضر بیش از 200 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند و جمعی از اساتید ایرانی نیز در رشته های مختلف دانشگاهی همکاری و تدریس می کنند.

وی علاوه بر بیان قدمت و قدرت بالای علمی دانشگاه های ایران، تمایل خود را برای گسترش ارتباط با دانشگاه های ایران اعلام کرد و با بیان تلاش های دانشگاه برای انجام تحقیقات، آمادگی خود را برای انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه های ایران اعلام کرد.

النعیمی در زمینه فعالیت های فرهنگی با اشاره به تنوع ملیت های دانشجویان و نیز جشنواره فرهنگ ها که هر ساله با بهره گیری از ظرفیت دانشجویان برگزار می شود، بر پایبندی دانشگاه به برنامه های فرهنگی تاکید کرد. یادی از حضور و حمایت رایزن فرهنگی ایران در این مراسم در سال های اخیر. وی برای همکاری ویژه با ایران و اختصاص یک روز جشنواره به ایران اعلام آمادگی کرد.

ضرورت توسعه روابط علمی بین دانشگاه دوحه قطر و دانشگاه های ایران

سفیر ایران در قطر نیز در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور، آمادگی خود را برای کمک به ارتباط دانشگاه دوحه با دانشگاه های ایران اعلام کرد.

رایزنی فرهنگی ایران پیشنهاد راه اندازی اتاق ایران در دانشگاه دوحه و راه اندازی اتاق قطر در یکی از دانشگاه های ایران را مطرح کرد که اگرچه با استقبال رئیس دانشگاه مواجه شد، اما مقرر شد این طرح توسط شورای فرهنگی تهیه شود. مشاوره و در اختیار دانشگاه قرار می گیرد. اعطای بورسیه های تحصیلی ویژه ایرانیان، تبادل دانشجو، تبادل استاد، اعزام هیئت های دانشگاهی برای بازدید از دانشگاه های ایران و بالعکس از جمله مواردی بود که مطرح شد و طرفین قول پیگیری برای اجرای آنها را دادند.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، آموزش زبان فارسی برای علاقه مندان و همکاری و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در دانشگاه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.