افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

یک آهو بر اثر تصادف با چاله در کهیاز جان باخت

  • کد خبر : 369337
یک آهو بر اثر تصادف با چاله در کهیاز جان باخت

به گزارش رکنا، حسین شواخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان استان اصفهان گفت: بر اساس گزارش ارسالی شهروندان مبنی بر تلفات حیات وحش در محور زواره – شهراب واقع در منطقه حفاظت شده کوهیاز، محیط زیست محیط زیست. عوامل یگان حفاظت در محل حضور داشتند و پس از بررسی مشخص شد یک راس […]

به گزارش رکنا، حسین شواخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان استان اصفهان گفت: بر اساس گزارش ارسالی شهروندان مبنی بر تلفات حیات وحش در محور زواره – شهراب واقع در منطقه حفاظت شده کوهیاز، محیط زیست محیط زیست. عوامل یگان حفاظت در محل حضور داشتند و پس از بررسی مشخص شد یک راس آهو بر اثر برخورد با خودرو از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با گسترش راه های ارتباطی، توسعه شهرها و شهرک ها، افزایش وسایل نقلیه و توسعه صنعتی، زیستگاه حیات وحش جزیره ای و زیستگاه حیات وحش ناامن شده است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: از تمامی شهروندان و رانندگان محترم تردد در جاده ها انتظار می رود با توجه به احتمال تردد گونه های مختلف حیات وحش در محورهای چهارگانه به علائم هشدار دهنده در این زمینه توجه لازم را داشته باشند . و برای جلوگیری از خطرات و خسارات جانی و اقتصادی و همچنین تلفات حیات وحش با احتیاط و محدودیت سرعت به خصوص در شب رانندگی کنید.

با وجود اینکه از مدیریت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان به دلیل نصب چندین پست هشدار دهنده عبور حیوانات وحشی تشکر می شود، اما درخواست نصب علائم بیشتر به ویژه در مسیرهای ارتباطی حوزه استحفاظی از کهیاز. مطرح شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: لازم به ذکر است تصادفات جاده ای یکی از عوامل مهم مرگ و میر حیات وحش است و متاسفانه هر ساله تعدادی از حیوانات و همچنین گونه های جوندگان و خزندگان بر اثر تصادفات جاده ای در این شهرستان تلف می شوند.

منطقه حفاظت شده کوهیاز دارای کوه ها، دشت ها و تپه هایی با جهت های مختلف است. از مهم ترین دشت های منطقه می توان به دره باغ و آنجله و از مهم ترین ارتفاعات آن کوهیاز و کوه سیاه اشاره کرد. منطقه کوهیاز یکی از زیستگاه های کویری کشور به شمار می رود که زیستگاه مناسبی برای بسیاری از گونه های جانوری و گیاهی ارزشمند به شمار می رود زیرا دارای حداقل تضادها و استثناها بوده و دارای ویژگی های توپوگرافی خاص می باشد.

این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری کمیاب و ارزشمند مانند بز کوهی، پلنگ، هوبره و احتمالاً یوزپلنگ آسیایی است.

کوهیاز در سال 1388 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد این منطقه با 92 هزار هکتار وسعت در پنج کیلومتری شرق شهرستان اردستان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.