افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

یزد 300 روز آفتابی دارد

  • کد خبر : 223943
یزد 300 روز آفتابی دارد

به گزارش خبرنگار بازار، مهران فاطمی در نشست سفرای سازمان همکاری های اقتصادی اکو با حضور سفرای 14 کشور و به همت سازمان همکاری های اقتصادی اکو با بیان اینکه این استان در مرکز جغرافیای ایران واقع شده و هشتمین استان پهناور ایران است، گفت: شهر بین المللی یزد. یکی از مراکز اصلی اتصال دریای […]

به گزارش خبرنگار بازار، مهران فاطمی در نشست سفرای سازمان همکاری های اقتصادی اکو با حضور سفرای 14 کشور و به همت سازمان همکاری های اقتصادی اکو با بیان اینکه این استان در مرکز جغرافیای ایران واقع شده و هشتمین استان پهناور ایران است، گفت: شهر بین المللی یزد. یکی از مراکز اصلی اتصال دریای عمان و خلیج فارس به کشورهای عضو OEC از طریق کریدور شمال – جنوب ایران به شمار می رود و با وجود آب و هوای خشک، میزبان افراد کنجکاو، کارگران و استعمارگران است. . مردم.

وی با بیان اینکه اهالی این منطقه با همت فراوان خود این منطقه از ایران باستان را به یکی از قطب های صنعت معدن، غذا، گردشگری و پزشکی تبدیل کرده اند، تصریح کرد: استان یزد با قدمت تاریخی و بهره مندی از مراکز اصلی علم و فناوری الگویی موفق برای توسعه کویر و مناطق مرکزی ایران به شمار می رود، بنابراین کمبود منابع آبی در این استان مانعی برای پیشرفت آن نشده است و از دیرباز تاکنون، ایزدی ها در صحرا آنها با حفر قنات بلد بوده اند بر سختی ها و ناملایمات غلبه کنند، بر اقلیم غلبه کرده اند و با استقامت سه نسل طولانی ترین قنات ایران را به طول بیش از 70 کیلومتر و هزاران سال حفر کرده اند.

تعمیق همکاری اعضای سازمان اکو با استان یزد

استاندار یزد افزود: استان یزد برای تعمیق همکاری بین اعضای سازمان اکو دارای قابلیت ها و فرصت هایی است که می تواند در تحقق بخشی از این اهداف نقش موثری داشته باشد.

فاطمی تصریح کرد: در حوزه لجستیکی، قرار گرفتن استان یزد در مسیر چند خط ریلی و در مسیر بزرگراه شمال به جنوب کشور، ارتباط دریای عمان و خلیج فارس را با کشورهای آسیایی برقرار کرده است. قفقاز و ترکیه و در همین راستا بندر خشک پیشگامان ایجاد شده است. یزد با مساحت 700 هکتار، سردخانه 15000 تنی، سیلوی 50000 تنی، پایانه گمرکی و اتصال ریلی، آماده ارائه خدمات به کشورهای عضو اکو به عنوان بستری مناسب و قابل اعتماد می باشد.

وی گفت: در حوزه معدن، استان یزد که بیش از 50 درصد ذخایر سنگ آهن ایران، بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه و بیش از 52 ماده معدنی مختلف را در اختیار دارد، زمینه مناسبی برای همکاری است. به عنوان سرمایه گذاری در اکتشاف، استخراج و هوشمندسازی معادن مورد توجه پیمانکاران، اپراتورها و شرکت های دانش کشورهای عضو Ekube است.

توانمندی های استان یزد

استاندار یزد گفت: استان یزد در حوزه صنعتی کلیه مصالح ساختمانی، صادرات بیش از 380 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، طراحی و ساخت ماشین آلات سرامیک، تولید و صادرات بیش از 32 میلیون تن فولاد و محصولات فولادی را در استان یزد تولید می کند. و دارای شرکت های ماشین سازی و ساختمانی بسیاری با تولید انواع قطعات نیروگاهی، بردهای هوشمند، تابلوهای برق صنعتی پیشرفته، ماشین آلات کشاورزی و دارای زنجیره کامل تولید محصولات نساجی می باشد.

فاطمی تصریح کرد: تولید و صادرات بیش از 440 میلیون متر مربع انواع پارچه، تولید و صادرات بیش از 240 هزار تن شیشه تخت به بیش از 70 کشور جهان، تولید و صادرات بیش از 175 هزار تن سیم و کابل . تولید و صادرات انواع محصولات پلیمری و پلاستیکی و بزرگترین تولید کننده و صادرکننده محصولات کنجدی آماده پاسخگویی به نیاز کشورهای عضو اکو می باشد.

وی افزود: در حوزه گردشگری، یزد به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو با بافت تاریخی زنده و معماری منحصر به فرد آسیاب های بادی و قنات، پذیرای گردشگران کشورهای عضو خواهد بود. در زمینه کشاورزی، مفتخرم اعلام کنم که استان یزد با تولید و صادرات بیش از 550 هزار تن محصولات گلخانه ای که در حال حاضر بیشتر آن به روسیه و سایر کشورهای اوراسیا صادر می شود، مایل به گسترش همکاری ها در این زمینه است.

استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه انرژی خورشیدی استان یزد با بیش از 300 روز آفتابی ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری خارجی در این زمینه به ویژه ساخت نیروگاه های خورشیدی فراهم کرده است، گفت: در زمینه بهداشت و درمان استان یزد با داشتن زیرساخت های درمانی و کادر پزشکی مجرب آماده ارائه خدمات گردشگری سلامت به ویژه در زمینه ناباروری، قلب و سرطان می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.