افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

«یحیی السنوار» ملقب به ابوابراهیم که بود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401264
«یحیی السنوار» ملقب به ابوابراهیم که بود؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل; «خلیل الهیا» معاون دفتر سیاسی حماس خبر شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش را تایید کرد. یحیی السنوار از فرماندهان نظامی فلسطینی بود که به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس پیوست و از آغاز جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین در غزه یکی از رهبران آن […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل; «خلیل الهیا» معاون دفتر سیاسی حماس خبر شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش را تایید کرد.

یحیی السنوار از فرماندهان نظامی فلسطینی بود که به گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس پیوست و از آغاز جنبش مقاومت اسلامی حماس فلسطین در غزه یکی از رهبران آن به شمار می رفت.

السنوار به دلیل نقش داشتن در عملیات کماندویی یکی از افراد تحت تعقیب در لیست تروریستی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت.

تولد و اصالت

یحیی ابراهیم حسن السنوار ملقب به ابوابراهیم در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۵ در اردوگاه پناهندگان در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به دنیا آمد. خانواده وی پس از مهاجرت از شهر اصلی خود «مجدالعشقلان» در سال 1948 به خان یونس پناه بردند.

آموزش و پرورش

تحصیلات ابتدایی خود را در مدارس وابسته به آژانس پناهندگان فلسطینی (UNRWA) به پایان رساند. یحیی در جوانی تحت تأثیر برادر بزرگترش محمد، رهبر برجسته حماس و رئیس دفتر سیاسی آن در غزه قرار گرفت. او یکی از پیشگامان مساجد و یکی از اولین کسانی بود که در زمان تأسیس حماس در 14 دسامبر 1987 به آن پیوست.

وظایف و مسئولیت ها

وی از ابتدای فعالیت های مبارزاتی خود شخصیت برجسته خود را نشان داد و یکی از فعالان حماس در مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در انتفاضه بزرگ 1993-1987 بود.

یحیی السنوار سمت های سازمانی داشت و یکی از اولین کسانی بود که به شاخه نظامی حماس، «گردان های عزالدین قسام» پیوست و در سال 2005 فرماندهی «تیپ خان یونس» را بر عهده گرفت.

او یکی از اعضای اصلی «ستاد» گردان های القسام شد و با فرمانده کل خود «محمد الضیف» و معاونش «مروان عیسی» بسیار نزدیک است و یکی از گردان ها به شمار می رفت. برجسته ترین اعضای لیست تروریستی رژیم قدس اشغالی.

آزمایشات نظامی

یحیی السنوار زندگی غیرعادی و مخفیانه ای داشت، به طوری که اکثر ساکنان نوار غزه او را از نزدیک ندیدند و او را نمی شناختند. السنور برای جلوگیری از ترورهای کور رژیم صهیونیستی مخفیانه زندگی کرد و از شش ترور نافرجام در دو دهه گذشته جان سالم به در برد. یحیی السنور پس از آخرین حضور عمومی خود در یک ویدئوی ضبط شده در سال 2005، دوباره ناپدید شد تا اینکه در برنامه “ما خوافی اعظم” که در شب جمعه 27 می 2022 از شبکه الجزیره پخش شد، ناپدید شد.

یحیی السنوار توسط صهیونیست ها مغز متفکر بسیاری از عملیات های کماندویی به ویژه عملیات موسوم به «بمب تونلی» بود که به مدت 5 سال اماکن نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

نام یحیی السنوار در عملیات «سرخوردگی» که در جریان آن به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح مورد حمله قرار گرفت، به صورت گسترده مطرح شد. وی که به عنوان طراح و معمار قرارداد تبادل اسرای فلسطینی با سرباز صهیونیست گیلاد شالیت شناخته می شود، معتقد بود که راه حل آزادی حدود 5000 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی در قراردادهای تبادل اسرا و در حضور اخیر آنها در شبکه ال. شبکه جزیره تلاش های گردان های قسام در جریان «نبرد شمشیر مقدس» برای ربودن و اسارت نظامیان صهیونیست را فاش کرد.

لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی در معامله تبادل اسرا موسوم به «شلیت» در ازای آزادی یک نظامی صهیونیست به نام گیلاد شالیت مجبور به آزادی 1000 اسیر فلسطینی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.