افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

یارانه این افراد حذف می شود/ توضیح درباره مالیات واردات خودرو و خرید و فروش طلا

  • کد خبر : 164106
یارانه این افراد حذف می شود/ توضیح درباره مالیات واردات خودرو و خرید و فروش طلا

آفتاب نیوز: داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز چهارشنبه (15 دی ماه 1402) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پایگاه اطلاع رسانی بهروزی ایرانیان قطعا به روز می شود و برخی افراد می توانند منتقل شود. به ترتیب. اراده ای در دولت برای کاهش یارانه ها وجود ندارد. منابع را […]

آفتاب نیوز:

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز چهارشنبه (15 دی ماه 1402) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پایگاه اطلاع رسانی بهروزی ایرانیان قطعا به روز می شود و برخی افراد می توانند منتقل شود. به ترتیب. اراده ای در دولت برای کاهش یارانه ها وجود ندارد. منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما طبیعی است که اگر به اطلاعات جدیدی که بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران از شخصی به دست می‌آورد تکیه کنیم، ممکن است افرادی که قبلاً یارانه دریافت کرده‌اند در اطلاعات جدید قرار نگیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه بیان کرد: در قانون چهار روش برای تعیین قیمت تضمینی پیش بینی شده است. یک روش هزینه تولید است. در این روش باید اختیار مدیریت قیمت نهایی مشخص باشد. ما می توانیم تایید کنیم که قیمت نهایی رقم مشخصی است اما در هر صورت باید به مرجع مربوطه که طبق قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است مراجعه کنید و آنها باید قیمت نهایی را بررسی و تایید کنند.

وی افزود: روش تعیین قیمت تنها قیمت نهایی نیست، سه روش دیگر نیز وجود دارد و بر اساس آن سه روش، این کمیسیون قیمت گذاری می تواند عملا قیمت را نهایی کند. به عنوان یک قاعده کلی، این کار باید در مهلت قانونی انجام شود و البته مسئولیت این کار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

منظور همچنین در پاسخ به سوالی درباره مالیات خرید و فروش طلا گفت: اتفاق جدیدی نیفتاده است. قانون ارزش افزوده خرید و فروش طلا در سال 1400 به تصویب رسید و پس از آن تغییر جدیدی ایجاد نشد. خود طلا مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و فقط هزینه تولید طلا مشمول آن است.

وی درباره کمبود ارز برای واردات خودرو اذعان کرد: صحبت من در این موضع این نبود که ارز تخصیص بدهیم یا خیر، بلکه گفتم برای افزایش صحت پیش بینی بودجه باید ببینیم که آیا میزان واردات که قرار است انجام شود و میزان ارزی که باید تخصیص داده شود چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: عوارض ورود خودرو را بر اساس شماره سند تعیین می کنیم و این عوارض جزء درآمد دولت می شود. تاکید کرده‌ام برای اینکه کسری بودجه نداشته باشیم باید دقت پیش‌بینی‌هایمان را افزایش دهیم و یکی از درآمدهای ما عوارض ناشی از واردات خودرو است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تامین ارز خودروهای وارداتی مشکلی وجود دارد؟ وی گفت: بانک مرکزی و دفاتری که عملاً هم ثبت سفارش و هم عرضه ارز را انجام می دهند باید در موضوع عرضه ارز تصمیم گیری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.