افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

یاد و خاطره اسطوره فوتبال لرستان “ناصر میرزایی” گرامی داشته شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 371870
یاد و خاطره اسطوره فوتبال لرستان “ناصر میرزایی” گرامی داشته شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از آغاز دیدار امروز خیبر و لرستان، یاد و خاطره مرحوم «ناصر میرزایی» اسطوره فوتبال خیبر و لرستان زنده نگه داشته شد. ناصر میرزایی متولد 11 فروردین 1333 در خرم آباد بود، فوتبال را در تیم های محلی خرم آباد آغاز کرد و در سال 1353 به همراه تیم جوانان […]

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از آغاز دیدار امروز خیبر و لرستان، یاد و خاطره مرحوم «ناصر میرزایی» اسطوره فوتبال خیبر و لرستان زنده نگه داشته شد.

ناصر میرزایی متولد 11 فروردین 1333 در خرم آباد بود، فوتبال را در تیم های محلی خرم آباد آغاز کرد و در سال 1353 به همراه تیم جوانان لرستان در اولین حضور رسمی خود عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. بالا کشور

میرزایی از سال 53 تا 56 در تیم تراکتورسازی تبریز در لیگ تخت جمشید حضور داشت و در سال 55 به همراه این تیم عنوان نایب قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد.

وی همچنین در سال 57 در تیم مهندسی تبریز فعالیت داشت و در ادامه موفقیت های خود در سال 58 به همراه تیم لرستان مقام سوم کشوری را در تهران کسب کرد و تیم لرستان به عنوان نماینده به مسابقات جام آقاخان بنگلادش اعزام شد. ایران

ناصر میرزایی در سال‌های 59 تا 66 در تیم‌های فوتبال بوتان، هما، پیام و راه‌آهن تهران بازی کرد و در نهایت در سال 1367 به عنوان بازیکن منتخب لرستان در لیگ قدس در مستطیل سبز بازی کرد.

پس از آن از سال 68 تا 1365 با تیم های مختلفی از مدارس فوتبال خیبر، پیام و فجر خرم آباد، تهران، تربیت خرم آباد و افلاک خرم آباد به عنوان مربی کار کرد و شاگردان زیادی را به جامعه فوتبال ایران معرفی کرد.

از این رو ناصر میرزایی در فروردین 1386 دچار مشکل مغزی شد و برای همیشه از میادین فوتبال دور شد. استاد ناصر میرزایی، اسطوره محبوب فوتبال لرستان، صبح روز دوشنبه 16 شهریورماه 1389، پس از حدود 3 سال و 5 ماه رنج و رنج تصمیم درستی گرفت.

ناصر میرزایی در سال های 1357 تا 1360 به طور مستمر به اردوی تیم ملی دعوت شد و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1978 آرژانتین نیز حضور داشت. وی همچنین با تیم ملی امید جمهوری اسلامی ایران در فاصله سال های 1356 تا 1359 باعث افتخار کشورمان شد.

ابراهیم میرزاپور، بیژن کوشکی، حمید فتحی، بهنام بیرانوند، مهرداد خادمی و اصغر کرم الهی از شاگردان ناصر میرزایی بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.