افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

یادداشت نماینده فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان به مناسبت روز سینما

  • کد خبر : 359763
یادداشت نماینده فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان به مناسبت روز سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سرهنگ علی بصیری در یادداشتی به مناسبت روز سینما گفت: سینما یکی از جلوه های هنری زیبای ذهن کمال گرا و حقیقت جو انسان معاصر است. هنری باشکوه، جذاب و چشمگیر که انسان مدرن را با اکسیر شعور و عاطفه، شتاب و کیفیت تکاملی متحول کرده و در روند […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سرهنگ علی بصیری در یادداشتی به مناسبت روز سینما گفت: سینما یکی از جلوه های هنری زیبای ذهن کمال گرا و حقیقت جو انسان معاصر است. هنری باشکوه، جذاب و چشمگیر که انسان مدرن را با اکسیر شعور و عاطفه، شتاب و کیفیت تکاملی متحول کرده و در روند بهبود اکوسیستم جوامع امروزی جایگاه ویژه ای دارد. این معجزه قدرتمند قرون جدید بر سیر تاریخ بشر نیز تأثیر گذاشته است.

هر جامعه و کشوری که از راهبردها و کاربردهای این هنر جدید برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند، به رشد و شکوفایی آن در زمینه های مختلف کمک کرده است.

تصور جامعه بدون سینما در دنیای امروز تقریبا غیرممکن است. سینما به همان اندازه که توانسته به رشد و پویایی دست یابد، توانایی توسعه و گسترش ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت ها را نیز داشته است.

ما نباید قدرت منحصر به فرد سینما در اعتلای یک جامعه را نادیده بگیریم زیرا به لطف شعاع فراگیرش می تواند مردم را آموزش دهد و جوامع را متحول کند. علاوه بر آن طرف دیگر سینما می تواند مخرب و ویرانگر باشد که اگر بدون توجه به مبانی تمدن و مبانی انسانی و نظام اخلاقی به سراغ آن برویم در صورت منافع ملی و شرافت و نجابت انسانی می تواند خطرناک و مضر باشد. و عدالت اجتماعی در روند نادیده گرفتن آنها از بین می رود.

سینما در کشور ما سابقه طولانی و غنی دارد. با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی، گام‌های بلندی برای توسعه و شکوفایی آن برداشته شده است و اکنون ثمره این نگاه، سرمایه ارزشمند خاطرات جمعی و مشترک ما از گرمی حضور سینما در سال‌های اخیر است. سال دهه ها

ما معتقدیم مهم ترین ثروت سینمای ایران سرمایه انسانی آن است که به آن شخصیتی دوگانه در سطح ملی و بین المللی بخشیده است. و به همین دلیل سینمای ایران به دلیل کارنامه درخشانش یکی از مهم ترین سینماهای منطقه و جهان محسوب می شود.

بدون شک سینمای ایران بدون حمایت همه سینماگران و مخاطبان فرهیخته آنها نمی توانست به جایگاه کنونی خود برسد. سینما با گذر از گذرگاه های خطرناک با افق های جدیدی روبرو می شود. برون رفت از انسدادها، از اندیشه های سنتی و روزمره، ایثار و شجاعت فعالان این عرصه را می طلبد.

با انقلاب تکنولوژی در صنعت فیلم، جهان وارد اقلیم های جدیدی شده است و ورود هوش مصنوعی و ارتقای آن در صنعت فیلم، این حوزه را وادار کرده است که قدم های شگفت انگیزی بردارد.

فکر می کنم سینمای ما باید کلیشه های قدیمی را کنار بگذارد تا عقب نماند. و برای افزودن به شتاب رشد این صنعت، همفکری و پرهیز از درگیری های درون اتحادیه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

روز سینما فرصتی است برای یادآوری جایگاهی که این هنر مردمی در جامعه دارد. این روز ملی را به اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه خانواده بزرگ سینما تبریک می گویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=359763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.