افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

گیاهان داخلی مدرن مناسب برای هر خانه / زیباترین انواع گل ها با خواص جذابشان

  • کد خبر : 401990
گیاهان داخلی مدرن مناسب برای هر خانه / زیباترین انواع گل ها با خواص جذابشان

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- هر خانه ای به یک گل نیاز دارد. البته می‌دانید که گل‌ها کمترین اهمیت را دارند، زیرا در بسیاری از خانه‌ها خانم‌های خانه‌دار فضایی را برای نگهداری گیاهان داخل خانه محفوظ می‌دارند و گل‌هایی را که هم دما هستند در کنار هم قرار می‌دهند. البته […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- هر خانه ای به یک گل نیاز دارد. البته می‌دانید که گل‌ها کمترین اهمیت را دارند، زیرا در بسیاری از خانه‌ها خانم‌های خانه‌دار فضایی را برای نگهداری گیاهان داخل خانه محفوظ می‌دارند و گل‌هایی را که هم دما هستند در کنار هم قرار می‌دهند. البته گاهی اوقات نمی دانند چگونه از کدام گل ها مراقبت کنند و در نتیجه با قرار دادن همه گیاهان در یک فضا و آبیاری یکسان به آنها آسیب می رسانند. امروزه که افراد زیادی در آپارتمان زندگی می کنند به فضای سبز اختصاصی در حیاط دسترسی ندارند و داشتن یک گیاه سرپوشیده بزرگ در خانه می تواند راه حل مناسب و جایگزینی برای داشتن فضای سبز زیبا در خانه باشد. گل ها و گیاهان آپارتمانی نه تنها می توانند به فضای خانه زیبایی ببخشند بلکه هوا را نیز تصفیه کنند. وقتی هوای خانه تا حدودی تمیز و پاک شود، آرامش را نیز به همراه خواهد داشت و حس خوبی به افراد منتقل می شود. گل های آپارتمانی با برگ های پهن گزینه های عالی برای زیباسازی و تزیین فضای خانه هستند که بسیار شیک و طبیعی هستند. در این مقاله می خواهیم به سراغ گیاهان مقاومی برویم که به نور کمی نیاز دارند و می توان از آنها به عنوان یک دکوراسیون زیبا در خانه استفاده کرد. پس با ما همراه باشید تا یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید.

گیاهانی که دارای برگهای پهن و خاص هستند.

هرکسی که به گل و گیاه و نگهداری از آنها علاقه دارد می داند که این عنصر زیبا در زیباسازی محیط خانه تاثیر بسزایی دارد. یک دسته گل با ظاهر خاص و جذاب خود می تواند روحی تازه به فضای خانه و البته دکوراسیون آن به عنوان یک اثر هنری ببخشد. به عنوان مثال گیاهی مانند «فیلودندرون» با برگ‌های پهن و براق یا «هیولا» که به‌خاطر برگ‌های بریده منحصربه‌فردش معروف است، می‌تواند خانه شما را به شکلی خاص و شیک تزئین کند. این گیاهان علاوه بر آوردن زیبایی طبیعی به خانه، نیاز به مراقبت خاصی ندارند، به راحتی می توانند در هر محیطی رشد کرده و زندگی کنند.

687468

این گیاهان در هر شرایطی می توانند رشد کنند.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که زمان زیادی برای مراقبت از گیاه ندارید یا شاید تجربه ندارید و می خواهید برای اولین بار از این موجودات سبز مراقبت کنید. خب باید بگوییم اصلا نگران نباشید! زیرا گیاهان سرپوشیده مقاوم بهترین گزینه برای شما هستند. این نوع گیاهان به مراقبت زیادی نیاز ندارند و به راحتی با شرایط مختلف سازگار می شوند. برای مثال با شرایطی مانند هوای خشک، کمبود آب و حتی نور کم سازگار شوید. به عنوان مثال گیاه محبوب «سانسوریا» که به گیاه مادرشوهر زبان معروف است، یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی به حساب می آید. از طرفی زامیفولیا که به آن گیاه ZZ نیز می گویند یکی دیگر از گیاهان مقاوم است که به نور کم عادت کرده و در هر گوشه ای از خانه می تواند زندگی کند و رشد کند.

874874

گل های آپارتمانی که خانه را مجلل و خاص جلوه می دهند.

گل های آپارتمانی که دارای برگ های بزرگ هستند همیشه می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند، زیرا به دلیل ظاهر خود می توانند در مرکز توجه قرار گیرند. به عنوان مثال «ficus lyrata» یا فیکوس برگ کمانچه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که دارای برگ های پهن و براق است و می تواند آن را در هر فضایی مجلل و خاص جلوه دهد. با برگ های خمیده و زیبای خود می تواند ظاهری فوق العاده به شما بدهد. گوشه های خانه یا حتی کنار پنجره.

6587484

گیاهانی که حتی در تاریکی راهرو هم نیازی به نور ندارند رشد می کنند و خوشحال می شوند.

اگر خانه شما نور ندارد، می توانید گیاهانی را انتخاب کنید که به نور نیاز ندارند. در واقع این گیاهان محیط های کم نور را به خوبی تحمل می کنند و به این ترتیب دیگر نگران دریافت نور مستقیم برای گیاه خود نخواهید بود. گیاهانی مانند «پوتوس»، «زامیفولیا» و «فیلودندرون» از جمله گیاهانی هستند که به راحتی می توانند در فضاهای کم نور امرار معاش کنند. این گیاه می تواند حتی در فضای تاریک خانه مانند راهرو هم بماند و فضا را تازه کند.

6874674

38674847

این گیاهان هوای بد خانه را تصفیه می کنند

علاوه بر زیبایی، گیاهانی که خاصیت تصفیه کنندگی هوا دارند نیز بسیار خوب هستند. آنها می توانند هوا را از آلاینده ها و ذرات معلق پاک کنند و هوای تازه تری را فراهم کنند. گیاهانی مانند «پاپیتال» و «آگلونما» از این قبیل گیاهان هستند و می توانند هوا را تمیز کنند. بنابراین، اگر به دنبال راهی ساده برای بهبود هوای خانه خود هستید، بهتر است به جای خرید دستگاه از گیاهان داخلی استفاده کنید.

8674874



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.