افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

گوترش: لبنان می تواند غزه دیگری شود

  • کد خبر : 372707
گوترش: لبنان می تواند غزه دیگری شود

به گزارش گروه سیاسی حیاتگوترش در پاسخ به سوال فرید زکریا خبرنگار CNN درباره وخامت اوضاع خاورمیانه با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: احتمال افزایش تنش وجود دارد و آنچه که من را نگران می کند این است که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود. حزب الله. این می تواند یک تراژدی ویرانگر برای […]

به گزارش گروه سیاسی حیاتگوترش در پاسخ به سوال فرید زکریا خبرنگار CNN درباره وخامت اوضاع خاورمیانه با حملات رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: احتمال افزایش تنش وجود دارد و آنچه که من را نگران می کند این است که لبنان به غزه دیگری تبدیل شود. حزب الله. این می تواند یک تراژدی ویرانگر برای جهان باشد.

نیوزویک با اشاره به هشدار روز یکشنبه دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در 11 ماه گذشته همزمان با جنگ غزه با یکدیگر تبادل آتش داشته اند، اما اخیراً در پی یک سری حملات به شبکه الکترونیک حزب الله، تنش ها افزایش یافته است. دستگاه ها تشدید شد.

درگیری ها در غزه منطقه را ویران کرده و فلسطینی ها را در آستانه قحطی قرار داده است. گوترش پیشتر وضعیت غزه را یک “فاجعه انسانی” توصیف کرده بود.

آمریکا، قطر و مصر در ماه های اخیر تلاش کرده اند حماس و رژیم صهیونیستی را به پذیرش آتش بس و آزادی زندانیان وادار کنند.

گوترش در آستانه اجلاس سالانه سازمان ملل که روز دوشنبه در نیویورک آغاز می شود، گفت: برای من واضح است که دو طرف علاقه ای به آتش بس ندارند.

دبیرکل سازمان ملل پیشتر گفته بود که توافقات پیشنهادی «کاملاً منطقی» هستند و «هر دو طرف باید آن را بپذیرند».

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: گوترش از انفجارهای اسرائیل در لبنان “بسیار نگران” است و از همه طرف ها می خواهد که “حداکثر خویشتنداری” را به خرج دهند.

رژیم اسرائیل در جریان عملیات تروریستی در لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، هزاران پیجر و سیستم های بی سیم و ارتباطی را منفجر کرد که در نتیجه آن دست کم 37 شهروند لبنانی کشته و بیش از 4000 نفر دیگر زخمی شدند.

بسیاری از کشورهای جهان و سازمان های بین المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم کرده و بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرده اند. آمریکا مانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی ندارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که رژیم اسرائیل با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تاوان زیادی خواهد پرداخت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.