افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

گندم کاران کردستان در انتظار وعده های محقق نشده | عذرخواهی معاون فرماندار دردی را دوا نکرد

  • کد خبر : 402577
گندم کاران کردستان در انتظار وعده های محقق نشده | عذرخواهی معاون فرماندار دردی را دوا نکرد

بازار؛ گروه استان ها: مهرماه به روزهای پایانی خود رسیده است، اما هنوز نیمی از مطالبات گندمکاران کردستان پرداخت نشده و البته در این بین تمامی وعده های مسئولان استانی و کشوری محقق نشده است. ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی عمری طولانی دارد و حداقل یک دهه است که این معضل گلایه کشاورزان […]

بازار؛ گروه استان ها: مهرماه به روزهای پایانی خود رسیده است، اما هنوز نیمی از مطالبات گندمکاران کردستان پرداخت نشده و البته در این بین تمامی وعده های مسئولان استانی و کشوری محقق نشده است.

ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستانی عمری طولانی دارد و حداقل یک دهه است که این معضل گلایه کشاورزان کردستانی را به همراه داشته و هر بار مسئولان وعده های زیادی برای حل این مشکل می دهند هنوز خبری از تکمیل این مشکل نیست.

کردستان در دهه اخیر همواره یکی از سه استان برتر کشور در زمینه تولید گندم بوده است، اما با وجود این، همواره چالش های جدی در زمینه پرداخت مطالبات گندمکاران وجود دارد، از جمله اینکه این مجموعه باید هر سال تکرار شود

کردستان با توجه به شرایط جغرافیایی یکی از آخرین استان های کشور در برداشت گندم است به طوری که زمان برداشت این محصول نسبت به استان های جنوبی و مرکزی دو و سه ماه تاخیر دارد.

ماجرای تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان این بار در سال 1403 وارد فضای جدیدی شده و متاسفانه در حالی که در سال های گذشته تاخیر در پرداخت ها به بیش از یک ماه نمی رسید، این روند بسیار زیاد شده است. این بار طولانی تر سال است.

تولید بیش از 1.7 میلیون تن گندم در استان کردستان

طبق اعلام نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان، امسال این استان با تولید بیش از یک میلیون و 700 هزار تن دومین استان با بیشترین خرید تضمینی گندم در کشور بوده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: امسال در مجموع یک میلیون و 171 هزار و 473 تن گندم به ارزش بیش از 207 میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی خریداری شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت گندم خریداری شده از کشاورزان کردستان، گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک امل، میزان پرداختی گندم خریداری شده در استان کردستان به 57 درصد رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون 57 درصد از پول گندم کشاورزان معادل 118 میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: 89 میلیارد ریال باقی مانده و پرداخت در حال انجام است.

پرداخت 57 درصد از مطالبات تولیدکنندگان گندم کردستان

وی با اشاره به رتبه دوم کشور در خرید تضمینی گندم در سال جاری توسط استان کردستان گفت: امسال 98 درصد از این میزان با پیش بینی خرید یک میلیون و 200 هزار تن محقق شده است.

در حالی که نماینده شرکت بازرگانی دولتی در استان کردستان از پرداخت 57 درصد از مطالبات تولیدکنندگان گندم در این استان خبر می دهد، پیش از این مسئولان کشوری و استانی قول داده بودند تا ابتدای مهرماه مطالبات این مجموعه به طور کامل پرداخت شود. .

تاریخچه پرداخت مطالبات گندم کاران کردستان از نخستین روزهای دولت چهاردهم همواره مطرح بوده و در این بین وزیر سابق و فعلی جهاد کشاورزی، رئیس جمهور و معاونانش، رئیس سازمان برنامه و بودجه این سازمان تاریخ های متفاوتی را برای پرداخت مطالبات پیشنهاد کرده است که البته تاکنون به هیچ یک از آنها عمل نشده است. وعده های داده شده عملی نشده است.

وعده های مسئولان کشوری و استانی در خصوص پرداخت مطالبات محقق نشد

آرش لهونی استاندار کردستان در دولت چهاردهم دو هفته قبل و بعد از دیدار با معاون اول رئیس جمهور قول داد مطالبات را به زودی پرداخت کند، هرچند نزدیک به 10 روز از این وعده می گذرد و هنوز خبری از پرداخت ها نیست. .

محسن بیگلری رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست در پرداخت مطالبات گندم کاران تسریع کند هرچند دو هفته از تذکر وی می گذرد و هنوز خبری از پرداخت ها نیست. . .

ماجرای وعده‌های ناقص مدیران و مسئولان استانی و کشوری در خصوص پرداخت مطالبات در حالی ادامه دارد که کشاورزان کردستان با صدای بلند از این وضعیت گلایه دارند.

گندم کاران کردستان در انتظار وعده های محقق نشده | عذرخواهی معاون فرماندار دردی را دوا نکرد

علی محمدی یکی از کشاورزان دهگلانی که تنها 10 درصد از مطالبات خود را دریافت کرده است به خبرنگار بازار گفت: بی تفاوتی مسئولان نسبت به اعتراضات ما واقعا تعجب آور است و به شدت از این وضعیت گله مندیم.

وی حمایت دولت و مسئولین از دهقانان را شعاری بیش از 75 روز از تحویل گندم من به دولت می گذرد اما متأسفانه هنوز خبری از پرداخت گندم من نیست. مطالبات

این کشاورز دهگلانی گفت: واقعا متاسفم که چرا گندمم را به دولت دادم. اگر آن را به واسطه ها می دادم، آنها از قبل پول من را دریافت کرده بودند و من شرمنده خانواده ام نمی شدم.

عذرخواهی معاون اقتصادی استاندار کردستان بابت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان

وی بیان کرد: این تاخیر در پرداخت ها باعث شده تا ندانم وظیفه خود برای کشت در سال آینده چیست و این روند در کاهش میزان تولید این محصول در سال آینده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ماجرای وعده های مسئولان استان کردستان در خصوص مطالبات گندم کاران کردستانی البته عذرخواهی معاون اقتصادی استانداری کردستان را در پی داشت.

علی نوری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سنندج بابت تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران کردستان عذرخواهی کرد.

وی با عذرخواهی از تاخیر در رفع مطالبات گندم کاران گفت: نارضایتی گندمکاران از تاخیر در دریافت مطالبات نیازمند توجه و اقدام فوری دولت است.

ماجرای طولانی شدن روند پرداخت مطالبات گندمکاران تنها مربوط به استان کردستان نیست و بر اساس پیام های مردمی در گزارش قبلی خبرگزاری بازار، بسیاری از کشاورزان استان های مرکزی، جنوبی و غرب این کشور از عدم پرداخت وام های خود شکایت کرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.