افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

گندم مورد نیاز کشور برای سال آینده ذخیره شده است.

  • کد خبر : 408459
گندم مورد نیاز کشور برای سال آینده ذخیره شده است.

به گزارش بازار، سهراب سهرابی 12 آبان ماه در مراسم جشن رکورد تولید گندم استان مرکزی اظهار داشت: نقش گندم در امنیت غذایی جهان حدود 20 درصد و در کشور ما حدود 40 درصد است. . وی با بیان اینکه گندم سازگارترین محصول دنیاست، گفت: اولین گندم ها از ایران به دنیا منتقل شد. گندم […]

به گزارش بازار، سهراب سهرابی 12 آبان ماه در مراسم جشن رکورد تولید گندم استان مرکزی اظهار داشت: نقش گندم در امنیت غذایی جهان حدود 20 درصد و در کشور ما حدود 40 درصد است. .

وی با بیان اینکه گندم سازگارترین محصول دنیاست، گفت: اولین گندم ها از ایران به دنیا منتقل شد. گندم تنها 10 درصد آب ایران را مصرف می کند اما 40 تا 45 درصد غذای کشور را تامین می کند.

سهرابی با بیان اینکه استان مرکزی با 500 هزار تن تولید یکی از موفق ترین استان های کشور بود، افزود: استان مرکزی رتبه چهارم رشد تولید و خرید تضمینی گندم را در کشور کسب کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تولید گندم در دیم های کشور انجام شده است، تصریح کرد: در سه سال گذشته واردات گندم را از 7 میلیون تن به صفر رساندیم که این امر باعث کاهش قیمت جهانی گندم نیز شده است.

سهرابی با بیان اینکه در استفاده از کودهای شیمیایی، توسعه روش های نوین آبیاری و کشت مکانیزه روند رو به رشدی داشته ایم تصریح کرد: با کمک نمایندگان مجلس قانون خرید تضمینی گندم اصلاح شد و در خرید تضمینی گندم رشد چشمگیری داشتیم. . قیمت خرید گندم در کشور.

مجری طرح گندم کشور تصریح کرد: طی یک سال گذشته بیش از 11 میلیون تن گندم به ارزش 211 همات از کشاورزان کشور خریداری شد. تاکنون 186 همات با پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده اند پرداخت شده است و مابقی مطالبات گندمکاران نیز در روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به هدف گذاری برای دستیابی به خودکفایی 105 درصدی تولید گندم تا پایان برنامه هفتم گفت: تمامی سیلوها گندم مورد نیاز کشور را برای سال آینده ذخیره کرده اند.

مجری طرح گندم کشور تصریح کرد: برای پایداری تولید گندم نیازمند تناوب در اقلیم های مختلف کشور هستیم.

موضوع حقوق مالی گندمکاران باید توسط مقامات عالی کشور حل شود.

فرزاد مخلیس الائمه استاندار مرکزی نیز اظهار داشت: امسال افتخارات جدیدی در استان مرکزی به دست آمد و در لیست استان های تولیدکننده گندم در کشور قرار گرفتیم.

وی افزود: امسال در استان مرکزی نسبت به سال 1400 بیش از 400 درصد در تولید گندم رشد داشته ایم و نسبت به سال گذشته 75 درصد رشد داشته ایم. در سایر تولیدات از جمله باغبانی، کاری پسته، تولید انار و گوشت قرمز و سفید نیز رشد خوبی داشته ایم.

مخلیس الائمه تصریح کرد: استان مرکزی 1.8 درصد جمعیت و وسعت کشور را دارد اما هم نیاز خود و هم نیاز استان های همجوار را تامین می کند.

وی ادامه داد: کار ویژه دیگری که در حوزه تغذیه کشور لقب انقلاب را به خود اختصاص داده است، بحث آرد و نان سبوس دار است و بیش از 90 نانوایی در استان مرکزی از آرد سبوس دار استفاده می کنند که در تنها کارخانه جامع تولید می شود. کارخانه آرد کشور در شهرستان آشتیان.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در تثبیت اخیر قیمت نان، پاداش ناچیزی برای نانوایی ها در این طرح در نظر گرفتیم. جنبش نعان کامل از استان مرکزی آغاز شد و در سراسر کشور پیشرفت کرد.

وی با تاکید بر لزوم انجام کارهای ویژه در راستای بهره وری گفت: بحث بهره وری به وضوح در طرح تحول دولت مطرح شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه موضوع مطالبات مالی گندمکاران در سطح استان قابل حل نیست، تصریح کرد: این موضوع باید توسط بالاترین مقام های کشور حل شود. از نماینده مردم اراک می خواهم پیش بینی دقیقی از برآوردها در کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در سال آینده این مشکلات را نداشته باشیم.

وی با اشاره به مشکل بی کیفیتی نان در استان مرکزی تصریح کرد: برای آموزش نانوایان در استان اقداماتی انجام شده است. علاوه بر این موضوع افزایش کیفیت گندم نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: گلوتن گندم تولیدی استان کم است و با نظارت هایی که انجام شد مقرر شد گندم مرغوب به سیلوی استان وارد شود و آرد مصرفی نانوایی های استان. استان باید با گندم با کیفیت تر تولید شود.

وی با بیان اینکه نان سبوس دار جزو نان های مرغوب است، گفت: به مردم توصیه می کنیم از نان سبوس دار استفاده کنند.

استاندار مرکزی افزود: نرخ بیکاری استان مرکزی به 4.8 درصد رسیده که کمترین نرخ بیکاری در تاریخ نظام آمار و برنامه ریزی کشور است. بخش کشاورزی و روستایی تاثیر ویژه ای بر سبد اشتغال استان داشته است.

علی صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز با بیان اینکه بیش از 500 هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان مرکزی تولید شد که رکورد تولید گندم در استان مرکزی است، گفت:

استان گندم تولید کرده که نیاز استان مرکزی را سه برابر می کند و گفت: در طرح کشاورزی گذشته بیش از 440 هزار تن گندم از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: شهرستان شازند با 118 هزار تن رتبه نخست تولید گندم در استان مرکزی و شهرستان های ساوه با 68 هزار تن و فراهان با 57 هزار تن در رتبه های بعدی تولید گندم قرار گرفتند.

صفری با اشاره به افزایش پنج برابری خرید گندم از کشاورزان شهرستان اراک نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: بیشترین خرید از کشاورزان به ترتیب در شهرستان های اراک، محلات و زرندیه انجام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.