افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

گنجی غیرمنتظره در آشپزخانه کاخ هخامنشی کشف شد! / شگفت انگیز تمدن ایرانی!

  • کد خبر : 109490
گنجی غیرمنتظره در آشپزخانه کاخ هخامنشی کشف شد!  / شگفت انگیز تمدن ایرانی!

خروجی ستون های فرد قلعه زیر خاک هخامنشی بسیار شگفت انگیز است. اما آنچه باستان شناسان ترک در آشپزخانه این کاخ یافتند واقعا شگفت انگیز و هیجان انگیز بود. حفاری های اخیر در تپه تاریخی “اولوز” در استان آماسیا ترکیه به کشف یک کاخ ایرانی با قدمت 2500 سال منجر شده است. کاخی که باستان […]

خروجی ستون های فرد قلعه زیر خاک هخامنشی بسیار شگفت انگیز است. اما آنچه باستان شناسان ترک در آشپزخانه این کاخ یافتند واقعا شگفت انگیز و هیجان انگیز بود.

حفاری های اخیر در تپه تاریخی “اولوز” در استان آماسیا ترکیه به کشف یک کاخ ایرانی با قدمت 2500 سال منجر شده است. کاخی که باستان شناسان ترک آن را مربوط به امپراتوری هخامنشی می دانند.

دکتر شوکت دانمز، عضو هیئت علمی و استاد دپارتمان باستان شناسی دانشگاه استانبول، رهبری این کاوش را بر عهده دارد. وی درباره کشف این کاخ گفت: اکنون قسمت هایی از این عمارت مانند سردر، آتشکده و اتاق های پذیرایی را پیدا کرده ایم.

اما یکی از جدیدترین و جالب ترین اکتشافات در محوطه کاخ آشپزخانه است، جایی که بقایای یک وعده غذایی مربوط به 2500 سال پیش نیز در آن یافت شد.

یکی از کارشناسان در حال بررسی گلدان سفالی و محتویات آن.

در طی کاوش‌ها، باستان‌شناسان ظرفی سفالی پیدا کردند که درون آن تکه‌های استخوان حیوانات (از جمله گوسفند) و بقایای دانه‌های غلات وجود داشت. به گفته محققان، این بسیار شبیه به همان غذایی است که امروزه در منطقه آناتولی و در ایران به «کشکک» معروف است.

کشف جدید کاخ هخامنشی

چندین دانه غلات در ظرف کشف شد.

پروفسور دونمز می گوید: این غذا بسیار شبیه به غذای محبوب آناتولی، کشکک است. “شکل رگ ما و مواد داخل آن کاملاً با فرهنگ فعلی کشکک مطابقت دارد.” در جستجوی انجام شده در آشپزخانه کاخ، بقایای سنگ های کوچک یا خمپاره های آسیایی نیز یافت شد.

کشف جدید کاخ هخامنشی

استخوان هایی که در آشپزخانه و در یک گلدان سفالی یافت می شوند.

کاوش های تپه تاریخی اولوز حدود 17 سال است که ادامه دارد و در این مدت آثاری از دوره های مختلف تاریخی پیدا شده است که قدیمی ترین آنها به 5000 سال قبل باز می گردد. بر اساس یافته ها، این منطقه در زمان امپراتوری هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده است.

برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=109490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.