افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

گناه جدایی در 5 سال اول زندگی مشترک / عشق آتشین دختر و پسر چگونه به نفرت تبدیل می شود؟

  • کد خبر : 401676
گناه جدایی در 5 سال اول زندگی مشترک / عشق آتشین دختر و پسر چگونه به نفرت تبدیل می شود؟

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: بیشترین طلاق ها از نظر مدت ازدواج بین سال های 96 تا 1402، طبق اعلام سازمان ثبت احوال، بین 1 تا 5 سال ازدواج رخ داده است. زوج ها چه کار می کنند؟ ازدواج را بدیهی نگیریدآمار بالای طلاق در سال های اول ازدواج نگران کننده است. […]

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان در مطلبی نوشت: بیشترین طلاق ها از نظر مدت ازدواج بین سال های 96 تا 1402، طبق اعلام سازمان ثبت احوال، بین 1 تا 5 سال ازدواج رخ داده است. زوج ها چه کار می کنند؟

ازدواج را بدیهی نگیرید
آمار بالای طلاق در سال های اول ازدواج نگران کننده است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا عشق آتشینی که بین بسیاری از دخترها و پسرها در ابتدای رابطه وجود دارد، به سرعت محو می شود و جای خود را به نفرت می دهد؟ نکته مهم این است که چگونه می توان با تصمیم گیری صحیح در ازدواج و برقراری یک رابطه سالم به خصوص در سال های اولیه زندگی مشترک، رابطه موفق زن و شوهر را حفظ کرد. مهم ترین چیزی که مردم از آن غافل می شوند این است که ازدواج یک امر سطحی نیست، بلکه رازی است که با درک درست و عمل درست آشکار می شود.
باورهای غلط در مورد همسر ایده آل
در طول زندگی، از کودکی تا بزرگسالی، بر اساس ویژگی های فردی، جامعه و خانواده، دنیایی مطلوب و ایده آل را در ذهن خود می سازیم و رسیدن به این دنیای ایده آل، انگیزه تلاش و ادامه مسیر است. یکی از مهم ترین مولفه های این دنیای ایده آل، تصویر همسر ایده آل ما در آینده است. فرد مجموعه ای از ویژگی ها را برای شریک زندگی آینده خود به پیروی از والدین یا زندگی در جامعه مطلوب می داند. پس از ازدواج، فرد به تدریج متوجه تفاوت های دنیای ذهنی ایده آل خود با آنچه در واقعیت می شود، می شود و در این مرحله است که فرد دست به یک سری رفتارهای مخرب مانند تحقیر، انتقاد، سرزنش، برچسب زدن، تعریف و تمجید می کند. شکایات و غیره او به این مشکل واکنش نشان می دهد و این خود باعث ایجاد اختلاف و سردی در روابط زن و شوهر می شود. برای حل این مشکل، فرد باید بر روی دنیای ایده آلی که برای خود در ذهن خود ساخته است، تمرکز کند و بپذیرد که نمی تواند تصویر ذهنی ای را که از همسرش داشت بسازد و به جای اینکه بتواند دیگری را تغییر دهد، خود را تغییر دهد برای سازگاری در آن دنیا، آنچه مطلوب است و آرمانی که در ذهن پرورش می دهد باید به هم نزدیک شود.

به جای کنترل بیرونی به رفتار خود توجه کنید.
فرض اصلی کنترل بیرونی این است که اگر من در زندگی احساس نارضایتی کنم، مسئول آن احساس نیستم، بلکه دیگران مقصر هستند. در حالی که تنها کسی که می توانیم کنترل کنیم خودمان هستیم. اگر رابطه شکست خورده ای داریم، باید به این فکر کنیم که برای بهبود رابطه چه کنیم، نه اینکه سعی کنیم طرف مقابل را تغییر دهیم. در بسیاری از موارد، وقتی دست از تغییر و کنترل همسرمان بر می داریم، او نیز تغییر می کند.

عادت هایی که به یک زندگی مشترک خوب کمک می کند
1- به نظرات دیگران گوش دهید 2- در صورت بروز مشکلات جسمی و روحی از یکدیگر حمایت کنید 3- احترام گذاشتن 4- اعتماد 5- فرد را آنگونه که هست بپذیرید نه آنطور که انتظار داریم 6- درباره تفاوت ها بحث کنید.

رفتارهای مخرب رابطه زناشویی در سال های اولیه ازدواج
1- سعی کنید حرف هایتان را روی صندلی بگذارید 2- صحبت را با کلمات تند و کنایه آمیز تمام کنید 3- سعی کنید به همسرتان بفهمانید که اشتباه کرده است نه ما 4- در صورت اشتباه همسرتان را سرزنش کنید 5- نیازهای خود را اولویت بندی کنید. در زندگی و نادیده گرفتن نیازهای همسر 6- عصبانیت طولانی مدت هنگام ناراحتی

حرف آخر
اگر به تازگی ازدواج کرده اید یا در 5 سال اول زندگی مشترک خود هستید، هر از چند گاهی به خود بگویید که اگر از زندگی مشترکم ناراضی هستم، حالا که فهمیده ام بیشتر مشکلاتم به تصمیمات خودم بستگی دارد. تصمیم گرفت تصمیمات بهتری در زندگی بگیرد، مانند توقف رفتارهای مخرب ذکر شده در این مقاله.

2323

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.