افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

گمانه زنی های عجیب درباره مجازات ترامپ؛ از ۶۴۱ سال زندان تا اعدام

  • کد خبر : 204612
گمانه زنی های عجیب درباره مجازات ترامپ؛  از ۶۴۱ سال زندان تا اعدام

آفتاب نیوز: پس از صدور کیفرخواست جدید علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گمانه زنی های عجیبی درباره مجازات احتمالی وی به وجود آمده است. خود ترامپ شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که ممکن است به 561 سال زندان محکوم شود. وی در بیانیه ای گفت: “وزارت دادگستری فاسد ایالات متحده، تحت […]

آفتاب نیوز:

پس از صدور کیفرخواست جدید علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گمانه زنی های عجیبی درباره مجازات احتمالی وی به وجود آمده است.

خود ترامپ شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که ممکن است به 561 سال زندان محکوم شود. وی در بیانیه ای گفت: “وزارت دادگستری فاسد ایالات متحده، تحت کنترل جو (بایدن) سرکش، بار دیگر به طور غیرقانونی من را متهم کرده است. طبق برخی گزارش ها، چپ ها می توانند من را به 561 سال زندان محکوم کنند. شش بار! ابد. زندان!

ترامپ در سه پرونده جنایی جداگانه با 78 اتهام مواجه است که به گفته کارشناسان برخی از آنها ممکن است به مجازات های شدید زندان محکوم شوند.

پولیتیکو تصریح کرد که اگر او به تمام اتهامات مجرم شناخته شود و با بالاترین مجازات در مورد همه آنها مواجه شود، در مجموع به 641 سال زندان محکوم خواهد شد.

این مجازات ها شامل مجازات مربوط به کیفرخواستی که ممکن است در ماه جاری علیه او در ایالت جورجیا صادر شود، نمی شود.

با این حال، در دنیای واقعی، گفتن اینکه چند سال ممکن است محکوم شوید، بسیار پیچیده تر از این محاسبات کاغذی است.

هم در دادگاه های ایالتی و هم در دادگاه های فدرال، قضات صلاحیت قابل توجهی در صدور حکم دارند. مشکل دیگر اینجاست که ترامپ سابقه کیفری ندارد و قضات در این گونه موارد معمولا حداقل مجازات را برای متهم در نظر می گیرند.

نکته دیگر این است که اگر رئیس جمهور 77 ساله سابق آمریکا در یک پرونده به چندین اتهام مجرم شناخته شود، احکام مربوط به آن جرایم به جای اضافه شدن به یکدیگر، می تواند همزمان اجرا شود.

از منظری گسترده تر، فرستادن ترامپ به زندان پیامدهای عملی و حقوقی بی سابقه ای دارد که قطعاً هر قاضی به آن توجه خواهد کرد. به عنوان مثال، فرستادن رئیس جمهور سابق تحت حفاظت 24 ساعته سرویس مخفی مستلزم تدارکات زیادی است. اگر ترامپ بتواند جو بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شکست دهد، مشکلات و بحران های مربوط به صدور احکام زندان برای او دوچندان می شود.

جدا از این نگرانی ها، برخی از جنایاتی که ترامپ به آنها متهم شده است – به ویژه در دو پرونده فدرال که توسط بازرس ویژه جک اسمیت مطرح شده است – معمولاً مجازات های قابل توجهی دارند. کارشناسان حقوقی پیش بینی می کنند که تیم اسمیت در صورت محکومیت ترامپ در دو پرونده ای که علیه رئیس جمهور سابق آمریکا باز کرده اند، به دنبال مجازات زندان خواهد بود. یکی از این دو پرونده مربوط به نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده و دیگری مربوط به تلاش وی برای براندازی انتخابات 2020 است.

اتهاماتی که می تواند سخت ترین مجازات ها را برای ترامپ در پی داشته باشد، ممانعت از اجرای عدالت است. در هر دو مورد، شکایت فدرال علیه ترامپ، اسمیت را به نقض بخش‌هایی از قوانین فدرال که از تحقیقات رسمی جلوگیری می‌کند، متهم می‌کند. اتهامات انسداد، که شامل ممانعت از تلاش های دولت برای بازیابی اسناد طبقه بندی شده و اخلال در جلسه 6 ژانویه 2021 کنگره است، حداکثر 20 سال حبس دارد.

در حالی که فقدان سابقه جنایی ترامپ احتمالاً منجر به مجازات بسیار کمتری خواهد شد، دادستان ها احتمالاً به دنبال احکام شدیدتر هستند و استدلال می کنند که ترامپ تلاش کرده است دیگران را به ارتکاب جنایت تحریک کند.

در رسانه های آمریکایی البته گمانه زنی های عجیب تری درباره مجازات های احتمالی ترامپ وجود دارد. به عنوان مثال، وب سایت “Breitbart” یکی از رسانه های نزدیک به جنبش نومحافظه کاران در ایالات متحده اعلام کرده است که برخی از اتهامات حتی مجازات اعدام دارند.

این وب سایت نوشت: اتهامات جک اسمیت در آخرین اتهام خود علیه ترامپ به اتهام تلاش برای براندازی انتخابات 2020 در روز سه شنبه شامل اتهامات جدی است.

به عنوان مثال یکی از اتهامات مطرح شده «اجتماع و تبانی علیه حقوق» است [دیگران]ماده 341 قانون آمريكا (آيين نامه رسمي ايالات متحده آمريكا) مي گويد كه اگر جرم ارتكابي منجر به مرگ شخصي شود، قاضي مي تواند براي مجرم مجازات اعدام در نظر بگيرد.

در حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره یک نفر کشته شد. جک اسمیت روز سه شنبه گفت که مرگ این مرد ناشی از ادعاهای نادرست ترامپ بوده است.

با این حال، نگرانی هایی که در بالا درباره حکم زندان ترامپ مطرح شد، در این مورد شدیدتر است و بعید است که چنین حکمی فراتر از کاغذ برای او اعمال شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=204612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.