افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

گلودرد این مشکلات را برای کودکان به ارمغان می آورد.

  • کد خبر : 206049
گلودرد این مشکلات را برای کودکان به ارمغان می آورد.

آفتاب نیوز: سید علی جمالیان، فلوشیپ مداخله قلب و عروق گفت: این بیماری نوعی واکنش خودایمنی یا فوق آلرژی بدن به آنتی ژن های باکتری استرپتوکوک گروه A است. وی ادامه داد: در دوران کودکی لوزه ها بسیار بزرگ است و گلودردهای چرکی بیشتر است. در گلودردهای چرکی این گروه از باکتری ها در بدن […]

آفتاب نیوز:

سید علی جمالیان، فلوشیپ مداخله قلب و عروق گفت: این بیماری نوعی واکنش خودایمنی یا فوق آلرژی بدن به آنتی ژن های باکتری استرپتوکوک گروه A است.

وی ادامه داد: در دوران کودکی لوزه ها بسیار بزرگ است و گلودردهای چرکی بیشتر است. در گلودردهای چرکی این گروه از باکتری ها در بدن موضعی شده و آنتی ژن های آن در خون ترشح می شود.

این متخصص قلب و عروق افزود: درصدی از افراد 5 تا 15 سال دچار گلودرد چرکی هستند اما با نسخه پزشکی درمان نمی شوند و یا درمان ناقصی دارند.

جمالیان خاطرنشان کرد: این گلودرد با استفاده از آنتی بیوتیک های ساده و تزریق آمپول پنی سیلین و شربت های آنتی بیوتیکی مشابه در صورت حساسیت به پنی سیلین قابل درمان است.

وی بیان کرد: در بدن درصدی از این افراد آنتی بادی تشکیل می شود که این آنتی بادی ها به قلب حمله کرده و باعث آسیب به آن می شود. در این حالت غشای قلب، دریچه‌ها و ماهیچه‌های قلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند و معمولاً مشکل باریک و گشاد شدن دریچه‌های قلب افزایش می‌یابد که منجر به روماتیسم دریچه‌ای می‌شود.

این متخصص قلب گفت: بسیاری از این موارد منجر به جراحی قلب باز می شود و حتی بسیاری از این افراد حتی تحت عمل جراحی قرار نمی گیرند و تا پایان عمر بر دوش معلولیت خواهند بود.

جمالیان تصریح کرد: بسیاری از بیماری های خودایمنی مانند کلاژن عروقی و روماتیسم که در سنین 40 تا 50 سالگی بدن را درگیر می کند، می تواند باعث روماتیسم قلبی شود، اما معمولا افراد در محدوده سنی 5 تا 15 سال درمان کاملی دریافت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از گذشت یکی دو دهه به دلیل سختی تنفس و علائمی مانند خستگی، در معاینه پزشکی تشخیص روماتیسم قلبی در آنها می شود. معمولا این روماتیسم به تدریج ایجاد می شود و بدن به آن عادت می کند و خیلی سریع متوجه آن نمی شویم.

این متخصص قلب و عروق در خصوص راه های پیشگیری از این بیماری گفت: انواع خفیف این بیماری درمان دارویی دارد و انواع شدید آن شامل اعمال تهاجمی و جراحی باز قلب است. برای پیشگیری، گلودردهای چرکی در محدوده سنی 5-15 سال باید جدی گرفته شود و به طور کامل درمان شود، درمان نباید خودسرانه انجام شود و همه گلودردها نباید با گلودردهای ویروسی اشتباه گرفته شوند.

جمالیان افزود: تب بالا، گلودرد با درد شدید و یک طرفه بیشتر استرپتوکوکی است و علائم چرکی آن حتی با یک پزشک ساده قابل تشخیص است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.