افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

گلایه بهادری جهرمی از عدم رسیدگی در مجلس به لایحه ایجاد وزارت بازرگانی

  • کد خبر : 241910
گلایه بهادری جهرمی از عدم رسیدگی در مجلس به لایحه ایجاد وزارت بازرگانی

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: نظارت موثر بر بازار و پرهیز از افزایش قیمت و نظارت بر بازار ضروری است. تمرکز بر نظارت بر بازار ما بارها این موضوع را مطرح کرده ایم […]

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: نظارت موثر بر بازار و پرهیز از افزایش قیمت و نظارت بر بازار ضروری است. تمرکز بر نظارت بر بازار ما بارها این موضوع را مطرح کرده ایم و نظر دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و گسترش حوزه نظارت در وزارتخانه های مختلف باعث افزایش ساختار و ناکارآمدی می شود. به عنوان مثال بخشی از لبنیات در رده دامی است و بخشی دیگر در رده بسته بندی مربوط به صنعت است و بخشی در صنف به فروش می رسد که باید به این دسته تفکیک شود.

بهادری جهرمی افزود: در بسیاری از فروشگاه ها محصولاتی وجود دارد که بخشی از جهاد کشاورزی است و بخشی دیگر صنعت معدن و تجارت نیز رو به افزایش است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت برای نظارت موثرتر بر بازار داخلی، طرحی را که در دستور کار مجلس قرار داشت به صورت مکتوب پذیرفت و لایحه تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی را تقدیم مجلس کرد. بازار و لایحه ایجاد وزارت بازرگانی متاسفانه نظر همکاران ما در شورای اسلامی این بود که این موضوع در اولویت نیست و شش ماه است که این لایحه از دستور کار خارج شده است.

و افزود: نظر دولت این است که بازار اولویت اول کشور است، در این زمینه بحث های مستمری داشته ایم و درخواست داریم هرچه زودتر در این زمینه تصمیم گیری شود تا کار امروز رها نشود. تا فردا و امیدواریم این موضوع در این مجلس مطرح و در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم با تمرکز بر نظارت بر بازار در یک وزارتخانه، قدرت نظارتی، دقت و کارایی نظارت را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.