افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

گلادیاتورهای روم باستان گیاهخوار بودند!

  • کد خبر : 408393
گلادیاتورهای روم باستان گیاهخوار بودند!

به گزارش رکنا به نقل از یورونیوز، واژه گلادیاتور از کلمه Gladius به معنای شمشیر گرفته شده است. یک گلادیاتور در امپراتوری روم، جنگجویی بود که با حیوانات وحشی می جنگید، جنایتکاران و دیگر گلادیاتورها را محکوم می کرد. گلادیاتورها عمدتاً اسیران جنگی، بردگان و مجرمان محکوم بودند، اما افرادی نیز بودند که داوطلبانه در […]

به گزارش رکنا به نقل از یورونیوز، واژه گلادیاتور از کلمه Gladius به معنای شمشیر گرفته شده است. یک گلادیاتور در امپراتوری روم، جنگجویی بود که با حیوانات وحشی می جنگید، جنایتکاران و دیگر گلادیاتورها را محکوم می کرد.

گلادیاتورها عمدتاً اسیران جنگی، بردگان و مجرمان محکوم بودند، اما افرادی نیز بودند که داوطلبانه در مسابقات شرکت می کردند.

بر اساس برآوردها، مردانی که در مبارزات گلادیاتوری شرکت می کردند، هر بار که می جنگیدند شانس مرگ “1 در 9” داشتند.

در روم باستان، دنیای گلادیاتورها بسیار ساختار یافته بود و قوانین سختگیرانه ای داشت که این جنگجویان باید از آنها پیروی می کردند. این ستارگان میادین جنگ که در همان زمان در مرکز نمایش های رومی قرار داشتند، مانند ورزشکاران امروزی از رژیم غذایی سخت پیروی می کردند و با تمرینات شدید مراقب سلامتی خود بودند.

رژیم غذایی گلادیاتورها چگونه بود؟

جالینوس، پزشک یونانی، در کتاب خود می گوید که ورزشکاران رومی برای عضله سازی گوشت می خوردند. در سایر متون تاریخی آمده است که آنها از رژیم غذایی مبتنی بر حبوبات و غلات پیروی می کردند.

اما مطالعه قبلی که در سال 2008 توسط محققان دانشگاه پزشکی وین (اتریش) و دانشگاه برن (سوئیس) بر اساس تجزیه و تحلیل استخوان های گلادیاتور انجام شد، نشان داد که آنها عمدتاً گیاهخوار بودند.

در این مطالعه که بر روی بقایای 22 گلادیاتور مربوط به 1800 سال پیش در شهر رومی افسوس در استان ازمیر ترکیه انجام شد، محققان دریافتند رژیم غذایی این رزمندگان رومی بر پایه غلات و عمدتاً بدون گوشت بوده است. .

سطح استرانسیوم در استخوان های آنها نیز نشان می دهد که این جنگجویان نوشیدنی ساخته شده از خاکستر گیاهان را می نوشیدند.

این نوشیدنی نوعی تقویت‌کننده سلامتی برای رفع کمبود کلسیم، کمک به بازسازی بدن و بهبود استخوان‌های شما پس از دعوا و تمرین بوده است.

ترکیبات استخوانی به جا مانده از گلادیاتورها نشان می داد که غذای معمول آنها گندم، جو و لوبیا بود. نامی که هم عصران این رزمندگان به آنها داده اند نیز ریشه در این رژیم غذایی دارد.

این رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، لایه مهمی از چربی زیر جلدی را در اختیار آنها قرار داد. این لایه چربی از رباط ها، اعصاب و رگ های خونی در برابر آسیب های ناشی از بریدگی محافظت می کند.

محققان می گویند تقریباً همه این کشتی گیران حرفه ای ردپای کمی از گوشت یا محصولات لبنی در رژیم غذایی خود دارند. با این حال، گلادیاتورهایی بودند که در اصل از سایر نقاط امپراتوری روم آمده بودند و نوع متفاوتی از رژیم غذایی داشتند که شامل گوشت و محصولات لبنی بیشتری بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.