افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

گفتگوی طولانی تلفنی تونی بلر و خاتمی در هواپیما / اختلاف نظر بر سر حمله به افغانستان

  • کد خبر : 369137
گفتگوی طولانی تلفنی تونی بلر و خاتمی در هواپیما / اختلاف نظر بر سر حمله به افغانستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات 29 شهریور 1380 به موضوعاتی چون گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با محمد خاتمی و حوادث فلسطین پرداخت. در خاطرات این روز نوشته شده است: دیروز و دیشب در تهران و چند شهر دیگر باران شدیدی بارید و شروع خوبی برای پاییز است. بعد از ظهر […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اکبر هاشمی رفسنجانی در خاطرات 29 شهریور 1380 به موضوعاتی چون گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با محمد خاتمی و حوادث فلسطین پرداخت.

در خاطرات این روز نوشته شده است:

دیروز و دیشب در تهران و چند شهر دیگر باران شدیدی بارید و شروع خوبی برای پاییز است. بعد از ظهر به خانه برگشتم و تا آخر شب به خواندن و اصلاح نمایه نظرات راهنما و مشاهده گزارش ها پرداختم.

تونی بلر، نخست وزیر انگلیس، در حال حرکت به سمت ایالات متحده از داخل هواپیما، در تماس تلفنی با آقای. [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]او به طور گسترده در مورد برنامه مبارزه با تروریسم صحبت کرده است. ما می گوییم این برنامه باید توسط سازمان ملل و تحت نظارت سازمان ملل تصویب شود و آمریکا و دیگران این حق را ندارند. آنها بر همکاری با ایالات متحده اصرار دارند و ایران اساساً مخالف حمله به افغانستان است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر.

آمریکا امروز اعلام کرد که دستور حرکت هواپیماها و کشتی ها به منطقه مدیترانه، دریای عمان و خلیج فارس را صادر کرده است و رسما می گوید در مناقشه پاکستان به دیگر حامیان تروریسم نیز حمله خواهد شد. خیلی جدی [پرویز] مشرف، [رییس‌جمهور پاکستان]می خواهد با آمریکا همکاری کند و احزاب، دانشگاهیان و بسیاری از مردم مخالف آن هستند. کنفرانس علمای افغانستان امروز به کار خود پایان داد و در بیانیه ای اعلام کرد که آقای بن لادن اگر بتواند داوطلبانه افغانستان را ترک کند و در صورت حمله آمریکا به افغانستان، جهاد برای همه مسلمانان واجب خواهد بود و از ایالات متحده خواست تا خود را ارائه دهد. شواهد و مدارک و ورود به مذاکره. ایالات متحده پاسخ داد که زمان مذاکره به پایان رسیده است، زمان اقدام فرا رسیده است.

آتش بس در فلسطین اعلام شد، نقض شد و گروه های جهادی اصلا آن را قبول ندارند. در آمریکا، برخی کشورهای غربی و استرالیا، مردم، مساجد و مراکز اسلامی مورد حمله و توهین قرار می گیرند. در آمریکا تاکنون سه مسلمان لبنانی و یک سیک هندی به دلیل شباهتشان به مسلمانان کشته شده اند.

2929

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.