افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

گفتگوی سینمایی با مجید جلالی! / بازیکنان تیم ملی پیام دادند / ای کاش سیاستمداران دست از فوتبال بردارند

  • کد خبر : 195938
گفتگوی سینمایی با مجید جلالی!  / بازیکنان تیم ملی پیام دادند / ای کاش سیاستمداران دست از فوتبال بردارند

به گزارش رکنا، مجید جلالی پیشکسوت با اخلاق فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی و مسیری که در جام حذفی طی کرده است، گفت: در دیداری که با کادرفنی داشتیم، فوتبال ما در آینده وارد مدار بهتری خواهد شد. قبل از بازی ها دیدم که چقدر فکر کرده اند و به آن فکر کرده اند. […]

به گزارش رکنا، مجید جلالی پیشکسوت با اخلاق فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی و مسیری که در جام حذفی طی کرده است، گفت: در دیداری که با کادرفنی داشتیم، فوتبال ما در آینده وارد مدار بهتری خواهد شد. قبل از بازی ها دیدم که چقدر فکر کرده اند و به آن فکر کرده اند. وی افزود: تیم فنی تیم ملی حتی به فکر ریکاوری بچه ها بعد از بازی بود و حتی قبل از آمدن آنها به قطر یک فناوری ریکاوری خریداری و نصب و آماده کرد. احساس من این است که فوتبال ما در مسیر بهتری پیش می رود. در همه چیز در ابتدا با چالش مواجه می شوید و در بازی های تیم ملی هم همین اتفاق افتاد تا اینکه به جایی رسیدید که باید باشید. جلالی که در ویژه برنامه جام ملت های آسیا در آپارات اسپورت در خصوص مقایسه نسل فوتبال دوران کی روش یا قبل از آن با تیم فعلی صحبت کرد، گفت: دلیلی برای مقایسه نسل های ما وجود ندارد، هر نسلی باید در زمان خودش دیده و قضاوت شود و مقایسه آنها کار خوبی نیست. وی ادامه داد: در مورد نسل کنونی فکر می کنم از نظر روحی آنقدر قوی هستند که بعد از سال ها بتوانند کارهای بزرگ و ماندگاری برای فوتبال کشور انجام دهند.

تاثیر ذهنی امیرقلانوی روی اعضای تیم ملی نیز موضوعی بود که این مربی باتجربه در مورد آن اظهار نظر کرد و گفت: وقتی با بازیکنان بزرگی کار می کنی شاید نتوانی چیز زیادی به آنها یاد بدهی چرا که آنها در آن پست قرار گرفتند. ویژگی هایی که آنها داشتند، اما این که می توانید آنها را از نظر ذهنی هماهنگ و هماهنگ کنید، چیزی است که شما را به یک مربی موفق تبدیل می کند.

وی با اشاره به بازی بازیکنانی مانند جهانبخش، رامین رضاییان و… افزود: حتی امید ابراهیمی هم نسبت به سنش بازی قابل توجهی انجام داد و قبل از تماشای بازی با خودم فکر می کردم که نباید وارد زمین می شد اما بعد از آن من به میدان رفتم. اره. چقدر خوب کار کرد در بازی با ژاپن عده ای که با هم بازی را تماشا می کردند گفتند شاید بهتر باشد سردار عوض شود اما دیدیم چه شد که او ماند و در یک لحظه همه چیز را زیر و رو کرد. این شادی و احساس افتخاری که داریم باید طوری به بچه ها منتقل شود که به آنها بگوییم هنوز کار تمام نشده و دو مرحله دیگر باقی مانده است. من بازی کره با استرالیا و عربستان را تماشا کردم و آنها در حال حاضر بهترین و تکنیکی ترین تیم آسیا هستند و اگر به فینال برسیم باید روز حماسی مقابل آنها داشته باشیم.

جلالی اضافه کرد: دغدغه و ناراحتی من همیشه این است که بستر استعدادیابی را فراهم نکنیم. نه فقط قلانوی که همه مربیان ما از خودشان هستند، بلکه کجا سرمایه گذاری کردیم یا چه کردیم که یک نفر مربی بزرگ شد؟ مواردی وجود دارد که بسیار نگران کننده است، مثلاً در 30 سال گذشته بیش از 300 میلیون دلار برای جذب مربیان خارجی هزینه کردیم، اما به جرات می توانم بگویم که حتی یک دلار هم برای تربیت مربی در داخل هزینه نشده است. به عنوان مثال یکی مثل قلانوی با همین شرایط چند جام می برد پس قطعا بهتر از جام هایی است که ما آورده ایم و فقط محیطش متفاوت است، این یک نمونه است و مطمئن باشید ما در شهرهای مختلف جوانان داریم و مناطقی که می توانند بازیکنان و مربیان بزرگی شوند، اما ما آن پلتفرم را نداریم. در واقع ما هیچ سیستم آموزشی مشخص، مدون و هماهنگی نداریم و هرکس به سلیقه خود کار می کند. بلندترین پیامی که اعضای تیم ملی داشتند و فریاد زدند این بود که ما شایسته و شایسته توجه هستیم و باید برنامه ریزی داشته باشیم.

جلالی در پایان یادآور شد: امیدوارم این موفقیت و این بازی ها فصل جدیدی برای فوتبال ما شود و سیاستمداران ما در سطح کلان بپذیرند که اگر فوتبال را به فوتبالیست ها بدهند به موفقیت های زیادی دست پیدا می کنند که با آنها نمی توان به دست آورد. توپ ها و تانک ها

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.