افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

گفتگوی تلفنی رئیسی با پوتین – تابناک

  • کد خبر : 236731

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن تبریک اعتماد مجدد مردم روسیه و انتخاب مجدد وی به وی. برای این سمت پیش از ظهر سه شنبه ابراز امیدواری کرد که آغاز به کار دولت جدید روسیه زمینه مساعدی […]

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ضمن تبریک اعتماد مجدد مردم روسیه و انتخاب مجدد وی به وی. برای این سمت پیش از ظهر سه شنبه ابراز امیدواری کرد که آغاز به کار دولت جدید روسیه زمینه مساعدی برای گسترش روابط و همکاری های سازنده ایران و روسیه در زمینه های مختلف باشد.

اجرای توافقات دوجانبه باعث ارتقای روابط تجاری می شود

رئیس جمهور حضور دو کشور در سازمان های مهم منطقه ای مانند شانگهای و بریکس و تلاش برای اجرای توافقات دو کشور از جمله احداث راه آهن رشت – آستارا را زمینه مناسبی برای تقویت فیمابین دانست. همکاری به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور.

برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه به اقدام بین المللی موثر نیاز است

رئیسی در بخشی دیگر از این گفتگوی تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بر لزوم اقدام موثر بین المللی برای توقف حملات جنایتکارانه صهیونیست ها و رفع محاصره و کمک های گسترده به مردم غزه تاکید کرد. علیه مردم مظلوم و قدرتمند غزه.

روسای جمهور دو کشور همچنین به منافع مشترک منطقه ای از جمله در قفقاز توجه کردند.

رویدادهای قفقاز جنوبی ظریف است/ اراده ایران حفظ ثبات در منطقه است

رئیس جمهور با حساس خواندن رویدادها و تحرکات منطقه قفقاز جنوبی بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

پوتین: رشد ۷۷ درصدی تجارت ایران و روسیه نشان از بهبود روابط دارد

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی از پیام مکتوب و تماس تلفنی رئیس جمهور برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه تشکر کرد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به وی تبریک گفت. و آغاز سال جدید شمسی، درباره تکمیل قریب الوقوع پیش نویس توافقنامه همکاری جامع با ایران و روسیه خاطرنشان کرد و افزود: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران نیز از جمله رشد 77 درصدی مبادلات کالایی ایران و روسیه از نشانه های مثبت بهبود همکاری تهران و مسکو است.

ایران و روسیه مواضع مشابهی در قبال غزه دارند

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزشمند برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: مواضع دو کشور در مورد حملات اسرائیل به غزه و روسیه مشابه است. آماده همکاری موثرتر با ایران در این زمینه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.